2012.11.16 Vaidotas Jakuška, Aldona Atkočiūnaitė, Žinių radijas. Pilnas laidos įrašas čia.
Nuolatiniai gyvenimo pokyčiai kartais verčia pagalvoti ir apie naują įvaizdį. Kai kurios įmonės savo logotipus ir įvaizdį keičia dėl labai aiškių struktūrinių priežasčių: akcininkų pasikeitimo, naujų produktų įvedimo ar visiškai naujos veiklos. Kitos bendrovės tai daro siekdamos stiprinti komunikaciją ir didinti išskirtinumą, nes logotipai ir prekės ženklai sensta ir nebeatitinka šiandienos reikalavimų.
Ekspertų teigimu, svarbiausias klausimas, į kurį reikia atsakyti prieš keičiant logotipą ar prekės ženklą, – kas iš esmės keičiasi, kad reikalingas naujas komunikacijos ir reklamos įrankis. Jeigu įmonė įvaizdį keičia be aiškių priežasčių ir stiprios marketingo strategijos arba pokyčių negeba labai aiškiai pasakyti savo klientams ir vartotojams, tuomet logotipo pakeitimas neduos jokios naudos. Priešingai, brangi naujo įvaizdžio reklama gali smarkiai padidinti įmonės sąnaudas, o ilgalaikės investicijos į prekės ženklą gali nueiti perniek. Ypač tais atvejais, kai smarkiai keičiamas logotipas arba kuriamas visai naujas prekės ženklas.
Kada verta keisti logotipą ar prekės ženklą? Kokios dažniausios klaidos keičiant logotipą? Kas gali garantuoti, kad naujas įvaizdis bus priimtas klientų ir vartotojų? Ar verta atlikti prekės ženklo tyrimus prieš imantis kokių nors veiksmų?
Laidoje dalyvauja verslo konsultantas Tomas Lagūnavičius, bendrovės „Pokyčių valdymas“ vadovas ir verslo konsultantas Tomas Vasiliauskas, marketingo strategijos konsultantas Linas Šimonis, reklamos agentūrų grupės „Not Perfect Companies“ valdybos pirmininkas Paulius Seniūnta, Vilniaus universiteto Marketingo katedros vedėjas prof. Sigitas Urbonavičius ir Vytauto Didžiojo universiteto Marketingo katedros docentė Nina Klebanskaja.
Eterio citatos:
Marketingo strategijos konsultantas Linas Šimonis sako, kad pagrindinė priežastis, kodėl yra keičiamas logotipas ar prekės ženklas, – tai noras atsinaujinti. Tačiau šis noras turi būti labai pagrįstas.
Kita labai svarbi priežastis, kodėl reikėtų keisti logotipą ar prekės ženklą, – pakitęs vartotojų ir klientų suvokimas. Bendrovės „Pokyčių valdymas“ vadovas ir verslo konsultantas Tomas Vasiliauskas tvirtina, kad atsinaujinęs logotipas ar prekės ženklas gali iš naujo sudominti vartotoją.
L. Šimonis pataria kuriant logotipą labai aiškiai susieti jo grafinę išraišką su įmonės veikla ir filosofija. Logotipas turi būti aiškus veiklos, kuria užsiima įmonė, atspindys arba labai išsiskirti iš kitų originalumu ir atpažįstamumu.
Vilniaus universiteto Marketingo katedros vedėjas prof. Sigitas Urbonavičius taip pat rekomenduoja logotipą keisti tik labai motyvuotai. Jis neigiamai vertina tuos atvejus, kai logotipas ir prekės ženklas pakeičiami taip, kad paskui buvusių vartotojų lieka visai neatpažįstami.
Jeigu norima visai pakeisti prekės ženklą, tuomet geriau kurti visai naują. Lietuvoje taip pasielgė Kauno alaus gamykla „Ragutis“, dabar verdanti „Volfas Engelman“ alų. Kitas patarimas – jeigu viso prekės ženklo keitimas netikslingas, reikia nepamiršti, kad vien logotipo atnaujinti neužtenka. Verslo konsultantas T. Vasiliauskas primena pasirūpinti visu įmonės įvaizdžiu.
Ar įmanoma apsisaugoti nuo prekės ženklo keitimo ar logotipo atnaujinimo nesėkmių? Reklamos agentūrų grupės „Not Perfect Companies“ valdybos pirmininkas Paulius Seniuta tvirtina, kad vien marketingo tyrimais pasitikėti nereikėtų. Kitas svarbus dalykas – logotipo kūrimui netaupyti ir nesamdyti studentų, nes tai nėra vien mechaniškas ir techniškas grafikos elementų nupiešimas.
Vytauto Didžiojo universiteto Marketingo katedros docentė Nina Klebanskaja akcentuoja dar vieną labai svarbų dalyką keičiant prekės ženklą ar logotipą – nepamiršti to paaiškinti vartotojams ir labai smarkiai reklamuoti. Jeigu to daryti nesirengiate ar negalite sau leisti didesnio reklamos biudžeto, tada labai gerai pasvarstykite, ar apskritai verta ką nors keisti.