Geras marketingas, gera marketingo strategija – verslo sėkmės pagrindas. Dažnai gaunu laiškų su prašymais duoti patarimų, kaip sėkmingai plėtoti verslą, kaip kovoti su didesniais, jau įsitvirtinusiais konkurentais, kaip iškilti, neturint daug lėšų reklamai. Manoma, kad didesnis ir galingesnis konkurentas yra neįveikiamas.
Tiesos šiame teiginyje yra. Tikrai labai sunku kovoti su dideliais ir turtingais konkurentais, jau įsitvirtinusiais pirkėjų mintyse. Tačiau, turint gerą marketingo strategiją, nebijant priimti drąsių sprendimų, tai padaryti galima.
Žinoma, resursų reikės. Tačiau didžioji resursų dalis bus laikas, skirtas marketingui ir viešinimui, o ne pinigai, skirti reklamai.
Puikus ir gražus pavyzdys – žavios blondinės. Tiksliau, modelių agentūra Žavi blondinė.
Tuo metu, kai Lietuvoje įsitvirtino modelių agentūros, turinčios ryšių su užsieniu, kai jos ieško įvairiausių veidų, Žavi blondinė padarė vieną pagirtiną ėjimą – nebandė konkuruoti „siūlydama didesnį pasirinkimą“, kaip mėgsta sakyti daugelis nepatyrusių marketingistų, tačiau paaukojo dalį rinkos – tamsiaplaukes, rudaplaukes, raudonplaukes ir susikoncentravo tik į vieną sritį – blondines.
Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo nedovanotina klaida – „o ką, jei mūsų klientai norės tamsiaplaukių“?
Bet iš tiesų tai puikus marketingo sprendimas.
Sprendimas, kuris yra toks retas daugelyje Lietuvos įmonių.
Paaukojimas rinkos dalies ir susikoncentravimas tik į vieną nišą – vienintelė išeitis, norint ne tik kovoti su didesniais ir galingesniais konkurentais, bet ir laimėti.
Iš kur samdytumėte šviesiaplaukes manekenes – iš didžiausios modelių agentūros, ar iš tos, pas kurią visi modeliai – tik šviesiaplaukės?
Specializacija, dalies klientų (o modeliai tam tikra prasme irgi yra klientai ir įmonės turtas) atsisakymas sustiprina poziciją vienoje nišoje. Dažniausiai tokios įmonės tampa tos nišos lyderės ir gyvena daug geriau, nei įmonės, kurios „siūlo viską“.
Susisiaurinęs savo sritį, tampi specialistu ir turi gerus šansus gauti didžiąją dalį klientų, kuriems reikia tavo srities produktų ar paslaugų. Kurie nori gauti geriausia, kas yra toje siauroje srityje.
Jeigu mažieji mėsos gamintojai koncentruotųsi tik į vieną, bet išskirtinį gaminį, jie turėtų žymiai didesnius pelnus ir jiems būtų daug lengviau konkuruoti su rinkos gigantais. Jei Čečeta būtų visą dėmesį skyrusi tik vienai šalto rūkymo dešrai – jautienos, tai šiandien ji būtų jautienos dešrų lyderė Lietuvoje ir didieji konkurentai jai būtų ne tokie baisūs.
Jeigu mažosios duonos kepyklos susikoncentruotų į vieną unikalų produktą, jos turėtų šansų būti tos kategorijos lyderės, ir didieji konkurentai bei prekybininkų reikalavimai keltų kur kas mažesnį galvos skausmą, nei dabar. (Prisimenate Raseinių duoną?)
Dar vienas teigiamas Žavios blondinės žingsnis – nuoseklumas. Jei jau pasirinktos blondinės, tai jų stiliumi padaryta viskas – ir logotipas, ir interneto puslapis, netgi blondinių himnas, kurį sudainavo ko gero, žinomiausia Lietuvos blondinė – Natalija Zvonkė, kartu su savo grupe Yva. Nekyla jokių abejonių, viskas atitinka nusistovėjusį blondinės stereotipą. Ir atmintin įsirėžia ilgam.
Pagirtina, kad pirmieji modelių agentūros žingsniai buvo ne brangi reklama, bet dėmesys žiniasklaidai. O žiniasklaida domėjosi. Nes specializacija jai yra įdomu. Skirtingai, nei „dar viena agentūrėlė“.
Taip, tikras išskirtinumas padeda ir bendraujant su žurnalistais. Pirmieji visų naujų įmonių žingsniai turėtų būti nukreipti į žurnalistus, o ne į brangios reklamos pirkimą. Taip ir pigiau, ir efektyviau. Nes kuo jūs labiau tikite – reklama ar žurnalisto parašytu straipsniu?
Geras išskirtinumas, nišos suradimas ir dalies klientų atsisakymas vardan specializacijos toje nišoje, nuoseklumas – tai ir yra geras marketingas, tai ir yra verslo sėkmės pagrindas. Belieka nuosekliai dirbti, nedaryti didelių klaidų, laikytis pasirinktos strategijos, ir klientai ateis.
Sveikinu žavias blondines su puikia marketingo strategija. Tikiuosi, jų pavyzdžiu paseks ne tik brunetės, bet ir vyrai. Aišku, ne plaukų spalva ir ne lytis čia svarbiausia. Svarbiausia – nebijoti ką nors paaukoti vardan lyderystės vienoje srityje. Nes visas geras marketingas yra apie lyderystę, visa marketingo strategija yra apie tai, kaip tapti vienos ar kitos srities lyderiu. O žavioms blondinėms linkiu sėkmės! Visoms, ne tik modeliams…
Marta Zotikova says
2008.03.17 at 14:15Puikus ir pamokantis straipsnis. Tikrai įdomu skaityti. Ačiū už suteiktas žinias ir malonias akimirkas.
Tomas Venckauskas says
2008.03.17 at 21:42Geras straipsnis. Nors visa tai man jau seniai žinoma, tačiau malonu, kad ne aš vienas taip galvoju. O tokie straipsniai tik patvirtina mano minčių teisumą.
Kestutis Navikauskas says
2008.03.18 at 10:54…
2 komentarai…
Tai kaipgi su marketingu pas pati? :D Pagal faktus – ne kas :)
PR visada geriau uz reklama. Tema sena – “visiems, reiskia niekam” ir t.t. Duokite ka nors aktualaus ir astraus, su aiskia statistika, be nuojautu ir spejimu
Inga Rimšaitė says
2008.03.19 at 13:22Blondiniu bumas tesias ant LT… Nors italai stebisi, kodel mes ta spalva plaukus dazom, kai tuo tarpu prie shviesios odos tamsus plaukai labiau tiktu. Cia shiaip komentaras, apie musu skoni, nepaisant to, jog pati esu prigimtine blondine :)
Aciu, ponas Linai, uz dar viena straipsniuka shi kart su linksmu pavyzdiu! Nors ash manau, jog “zavi blondine” – tiesiog teisingai parinktas zodziu zaismas lietuvio pasamonei pazinti, PR, kad atkreipti i save demesi, ishsiskirti agenturu gausybeje. Uzejus i blondiniu www, tos straipsnyje akcentuojamos orientacijos i blond’paslaugas, apart nuotrauku, deja nesimato. Agentura tai uzsiima viskuo, kuo ir kitos agenturos, ner net info “apie mus” skiltyje jog “pas mus rasite tik BLOND’es”. Ir to EN kalbos pasirinkimo neradau, kad uzsienio kompanijas blondinemis suvilioti. Ir rozine spalva skoningiems uzsienieciams ne geriausia ivaizdi apie agentura sudarytu.
Nerimta, kolektyvas, oi nerimta…
Zinoma, butu idomu statistika suzinoti, kiek pavadinimas agenturos sekme lemia tolimesneje veiklos eigoje.
Ponas Linai, skaiciuku, statistikos Jusu straipsniams laaabai reiktu, kad rimteliau atrodytumete.
Sarunas Jasiukevicius . says
2008.03.20 at 12:302 Inga Rimsaite: agentura dirba tik Lietuvoje, i uzsienicius nesiorientuojame, todel nevargome su dvikalbystes ideigimu ir skoningu dizainu:)
Rezultatus vertinti dar anksti, realiai veikla pradeta tik nuo vasario men.
Vidas Gražulis says
2008.03.21 at 11:44Žavi blondinė tikrai veiksmingas ginklas. Ne kartą teko šia taktika pasinaudoti ir rezultatas – kiekvieną kartą tikslas buvo pasiektas. Aišku, samdytis modelį kai kuriais atvejais nėra tikslinga, ypač jei reikia pateikti kokią nors specifinę informaciją. Mano darbe reikia pristatyti specifinę paslaugą. Kai klientas dirba su konkurentu, jis net nelabai įsiledžia arba neklauso to, ką pristatau. Vienareikšmiškai pasakysiu – į antrą susitikimą atsiuntęs savo asistentę (labai žavi blondinė), aš visada turiu pagrindą rimčiau pristatyti savo paslaugas… Pasaulį valdo gražios moterys…..
Viktoras Pėčia says
2008.03.27 at 13:55Lino straipsnis – puiki iliustracija seniai pasaulyje egzistuojančių verslo strategijų kurios, mūsų krašte, retai pritaikomos dėl naujovių baimės ir nesugebėjimo įvertinti rizikos. Kita vertus – įmonės neturi resursų ir nemato prasmės turėti komandą profesionalų kurie spręstu strategijos problema – jei ir yra priimami sprendimai – tai dažnai yra kopijuojama arba bandoma aklai – kas savaime suprantama į klestėjimą neveda. O profesionalų “iš šalies” pagalba dar bijoma naudotis. Per daug dar dairomės į šalis kad galėtume matyti aiškia savo verlso vizija.
andrius sejonas says
2008.04.07 at 14:10Būtų labai įdomu gauti patarimų didelei paslaugų imonei, dirbančiai tiek su klientais lietuvoje, tiek su partneriais (tam tikra prasme klientais) užsienyje. Paslaugu spektras platus, visos tarpusavyje susijusios (bet nėra vienos aiškios (B2B) pozicijos). Ar tada verta naudoti pozicionavimą?
Linas Šimonis says
2008.04.07 at 14:20Jei neturite konkurentu – galite elgis kaip tik norite. Jei paklausa virsija pasiula – galite elgtis kaip tik norite. Jei konkurentu turite, o ypac, jei jie didesni, turite pirkejams pranesti, kuo jus issiskiriate. Nes jei neturesite isskirtinumo, teks konkuruoti kaina. Ar jus to siekiate? Ar tikrai turite maziausia savikaina tarp konkurentu, kad galetumete pardavineti pigiau, nei kiti, ir is to dar uzdirbti? Tad, konkurencineje aplinkoje nori nenori, teks naudotis pozicionavimo taisyklemis. Kitos iseities tiesiog nera…