2007.09.20 Irma Verbienė, Verslo žinios. Straipsnio pdf versija.
Lietuviškų vaisių ir daržovių reklama, pasak rinkodaros specialistų, logiškas žingsnis arba pasekmė. Anot jų, per kelerius metus pirkejai paragavo užjūrio produkcijos ir įsitikino, kad vietinė ne prastesnė, o dažnai – ir geresnė. Reaguodami į pasikeitusį poreikį, prekybos centrai skatina pirkėjus rinktis lietuvišką prekę. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) duomenimis, pastaruosius kelerius metus iš skundų dėl nekokybiško maisto apie 10% būna susiję su vaisiais ir daržovėmis.
“Negalečiau išskirti, kurie lietuviški ar įvežtiniai vaisiai ir daržovės yra kokybiškesni. Manau, iš esmės ir tie, ir tie atitinka kokybės standartus. Tačiau kioskuose ir turguose prekybininkai lengva ranka “nustato” prekės kilmę. Norite lietuviškų obuolių – prašom, nors jie gali būti ir lenkiški. Tokių skundų sulaukiame ir dažniausiai jie būna pagrįsti”, – teigia Zenonas Stanevičius, VMVT direktoriaus pavaduotojas.
Logiškas žingsnis
Mindaugas Lapinskas, rinkodaros įmonės „Brandscape“ vadovas, tvirtina, kad Lietuvos augintojų produkcijos reklama yra logiškas rinkodaros žingsnis. “Lietuviškų produktų populiarumą rodo pakuotų mėsos, pieno produktų paklausa. Tarkime, riebalų mišinys ar sūris gali buti gaminamas ir kaimyninėje šalyje, bet jo pavadinimas “Močiutės”, “Dzūkų” trauks pirkėją”, – aiškina jis ir pažymi, kad peržengus minėtų produktų ribą atėjo laikas reklamuoti vietines bulves, morkas ar kopūstus. Rinkodaros specialistas įsitikinęs, kad išaugusi gyventojų perkamoji galia lėmė vietinės produkcijos populiarumą, mat pastaroji neretai brangesnė už užsienietišką. Taip pat prisideda ir noras paremti Lietuvos ūkininką.
Ponas Lapinskas prognozuoja, kad po “bevardės” lietuviškos prekės reklamos bus populiarinama konkretaus ūkininko produkcija.
“Gamintojai ilgą laiką siuntė žinią, kad vietiniai vaisiai ir daržovės sveikesni, natūralesni. Tie signalai galbūt buvo atsitiktiniai, lyg ir nematomi, tačiau rezultatas akivaizdus – visko paragavęs lietuvis, gaunantis didesnį atlyginimą, pasirengęs pirkti vietinį produktą. Rinkodaros atžvilgiu viskas padaryta absoliučiai teisingai ir aktyvi reklama tik pakitusio pirkėjo požiūrio pasekmė”, – aiškina Linas Šimonis, rinkodaros pozicionavimo konsultantas.