2009.12.21 Giedrė Bolzanė, Veidas.
Kalėdinių dovanų žvalgytuvės prekybos centruose pirkėjus privertė nusivilti: nepaisant sunkmečio, kainos ne mažesnės nei pernai, o nuolaidų nedaug ir taikomos tik pavienėms prekėms.
Likus maždaug mėnesiui iki žiemos švenčių prekybininkai žadėjo, kad šiemet kalėdinė prekyba bus itin dosni gerų kainų, nuolaidų ir išpardavimų – pirkėjų kišenės esą ištuštėjo, todėl prekybininkai turi prisitaikyti. Tačiau vilnietė Miglė Bartkutė, jau nupirkusi beveik visas dovanas artimiesiems, sako jokių pokyčių, palyginti su ankstesnėmis šventėmis, parduotuvėse nepastebėjusi.
“Tik reklamos, skelbiančios apie nuolaidas ir išpardavimus, dabar didesnės ir ryškesnės, o kai ateini į konkrečią parduotuvę ir ieškai mielos dovanos, pamatai, kad kainos tokios pat didelės, kaip ir anksčiau. Todėl šiemet ieškoti dovanų buvo labai sunku”, – kalėdinio apsipirkimo įspūdžiais dalijosi M.Bartkutė.
Ką apie tai mano patys prekybininkai? “Dovanų pasaulio” Vilniaus centrinėje universalinėje parduotuvėje darbuotoja Natalija Asejeva patvirtino, kad nuolaidų iš tiesų nėra daug ir jos taikomos tik tam tikrai prekių grupei. “Čia ne prekių išpardavimas, o nauja kolekcija – dabar daryti nuolaidas būtų nelogiška, be to, juk ir mes norime uždirbti, – neslepia N.Asejeva. – Dideles nuolaidas pasiūlysime jau vėliau, po švenčių”.
Pardavėja taip pat pasidžiaugė, kad nuo praėjusios savaitės kalėdinė prekyba gerokai pagyvėjo, pirkėjų daug, tik jų pirkiniai šiemet daug smulkesni nei anksčiau: ieškoma dovanų ne už 100–200 Lt ir daugiau, kaip gerais laikais, o už 20–50 Lt.
Rinkodaros konsultanto Lino Šimonio manymu, per kalėdinio pirkimo bumą skelbiamos didelės nuolaidos yra arba apgaulė, arba įrodymas, kad prekybininkas neturi rimtos rinkodaros strategijos. “Jei tokiu metu darai dideles nuolaidas, tai arba tavo verslui kažkas logai, arba nori apgauti pirkėją, nes pirma prekę pabrangini, o paskui kainą nubrauki ir užrašai neva mažesnę. Tokia yra taktika”, – komentavo L.Šimonis.
Pasak pašnekovo, visiškai normalu, kad prieš šventes parduotuvėse nuolaidų nėra daug, nes daugelis prekybininkų esą žino, jog prekės vis tiek bus išpirktos. “Nuolaidos logiškos, kai keičiantis sezonui reikia išparduoti senas prekes. Ir tokios nuolaidos visada išliks, o per kalėdinę prekybą skelbiamos akcijos – tik būdas pirkėjams pritraukti”, – tvirtino L.Šimonis.