2009.09.14 Valentas Neviera, Veidas.
Dabar vykstančio Europos krepšinio čempionato laukė ne tik sirgaliai, bet ir daugybė Lietuvos verslininkų. Alaus gamintojai, bankininkai, kelionių organizatoriai, mobiliojo ryšio operatoriai, televizorių, tautinės atributikos prekiautojai, užkandinių, kavinių savininkai šiam čempionatui rengėsi iš anksto ir vylėsi pardavimą padidinti du–penkis kartus. Regis, dalies jų viltys daugiau ar mažiau išsipildys, net nepaisant prasto mūsų krepšininkų žaidimo.
Ar krepšinis – veiksminga pardavimo skatinimo priemonė? Rinkodaros strategijos specialistas Linas Šimonis mano, kad taip: “Ypač tai naudinga, jei siūloma prekė ar paslauga tiesiogiai susijusi su krepšiniu arba rungtynių žiūrėjimu. Pavyzdžiui, kelionės į varžybas, alus, marškinėliai, kita atributika ir pan. Bet gali būti visiškai beviltiška, jeigu tiesioginį ryšį suvokti sunku, pavyzdžiui, jei židiniams taikoma nuolaida susiejama su krepšinio tema. Jeigu krepšinį žiūrinčiam žmogui kažko reikia arba jis kažko užsinori, to dalyko reklamavimas būtent tuo metu gali padėti susikrauti nemenką sumą. Juk alų arenose varžybų metu pardavinėti labai pelninga”.
Ką tik paskelbtais reprezentatyvios Lietuvos gyventojų apklausos duomenimis, iš tų, kurie sporto varžybų eina žiūrėti į areną ir per rungtynes vartoja alkoholinius gėrimus, net 82 proc. renkasi alų, taip pat nemažai (maždaug trečdalis) žiūrovų alų geria ir žiūrėdami rungtynes per televizorių. Aludariai tą jau seniai žino ir sėkmingai tuo naudojasi.
Kadangi šiemet Europos krepšinio čempionatas surengtas palyginti netoli – Lenkijoje – ir stebėti rungtynių į kaimyninę šalį nuvyko maždaug 2 tūkst. lietuvių, alaus gamintojai, nusprendę pasielgti itin lanksčiai, sirgalius pasitinka Lenkijoje. Pavyzdžiui, lietuviška “Švyturio-Utenos alaus” darykla čempionato metu kviečia net į keturis Lenkijoje atidarytus “Švyturio” barus. Du duris atvėrė Vroclave, kuriame vyko atrankinės varžybos, vienas Lodzėje, nes čia rinktinė grumiasi ketvirtfinalio varžybose, dar vienas – Katovicuose, kuriuose vyks čempionato finalo kovos. Čia, jei komandai netyčia imtų sektis taip gerai, kaip tikisi ištikimiausi šalies krepšinio aistruoliai, galbūt pamatysime ir mūsų rinktinę. Juk viltis miršta paskutinė.
Itin daug vilčių į krepšinio čempionatą dėjo ir kavinių bei barų savininkai. Tiesa, šiemet jiems sekasi šiek tiek prasčiau nei ankstesniais metais, nes kai kurios rungtynės vyksta gana vėlai, be to, nemažai tegul ir aistringų sirgalių linkę taupyti. Todėl kavinių ir barų savininkai priversti rengti įvairias klientų pritraukimo akcijas. Štai pačiame sostinės centre įsikūrusių “Neringos” restorano ir baro administratorė sakė, kad jie nusprendė specialiai krepšinio rungtynių pažiūrėti užsukusiems lankytojams suteikti 20 proc. nuolaidą visai jų sąskaitai. Žmonių mažiau buvo tik per pirmąjį mačą pirmadienį, kai apie šią akciją dar mažai kas žinojo. Kitomis dienomis baras esą buvo pilnas, o lankytojai, žinodami, kad krepšininkų palaikymas jiems bent penktadaliu pigesnis, pernelyg netaupė.
Visą straipsnį skaitykite žurnalo „Veidas“ Nr.37 popierinėje versijoje.