2009.12.04, Edita Gudavičė, TV3,lt
Sparčiai mažėjantys pardavimai šalies parduotuvėse gali patirti dar vieną smūgį. Žmonėms siūloma vis daugiau alternatyvų, kaip įsigyti pigesnių prekių aplenkiant tradicines parduotuves.
Didmiesčių gyventojai jau išbandė užsienyje seniai populiarias muges – išpardavimus, kurių metu didžiuliame angare sustatomos dėžės su naujais batais ir drabužiais, o pirkėjai vadovaujasi principu “Išsiknisai gerą prekę – ji tavo”. Kadangi sutaupoma pinigų parduotuvės nuomai, inventoriui ir personalo išlaikymui, todėl nėra didelių prekių antkainių ir jas galima įsigyti gerokai pigiau.
Iš dėžių
Tokios mugės kas mėnesį apsilanko vis kitame mieste. Jas jau išbandė vilniečiai, kauniečiai ir šiauliečiai, o kitą savaitgalį nebrangių drabužių iš Europos gamintojų mugė – išpardavimas “Discounter” atvyks į Klaipėdą.
“Iš Europos gamintojų sandėlių į Lietuvą atvežtos prekės mugės metu parduodamos viena kaina – visi drabužiai po 19,99 Lt, avalynė – 34,99 Lt. Tad už tą pačią kainą galima įsigyti ir kailinius, ir sportinius marškinėlius, viskas priklauso nuo pirkėjo”, – sako UAB “Discounter Clothing” regiono vadovė Giedrė Kuldmae.
Paprastai tokioms mugėms organizuoti pasirenkamos labai didelės patalpos, kur galėtų tilpti per 60 tūkst. prekių. Mugės metu pasirinktoje vietoje tiesiog sustatomos dėžės, iš kurių pirkėjai patys renkasi norimus daiktus. Matavimosi kabinų nėra. Veikia tik kelios kasos, kur galima sumokėti pinigus.
“Teko girdėti pasipiktinimų, esa net dėvėtų drabužių parduotuvėse prekes pakabina ant pakabų, o čia tenka pačiam raustis. Tačiau tokiems pirkėjams primename, kad vien dėl to jie už naujas prekes moka tiek mažai. Beje, jei grįžus namo pastebimas prekės brokas – ją galima pakeisti, žinoma, jei mugė iš jūsų miesto dar neišvyko. Paprastai viename mieste ji užsibūna tris dienas”, – aiškino G. Kuldmae.
Pasak jos, Lietuvoje tokiu principu pardavinėjamos kataloguose “Otto” ir “Quelle” siūlomos prekės.
Pavyzdžiui, Vilniuje pavyko parduoti per 15 tūkst. daiktų iš pasiūlytų 40 tūkst.
“Toks apsipirkimo būdas kaimyninėse šalyse tapo labai populiarus, todėl nutarėme šią paslaugą teikti ir lietuvaičiams. Tikimės, kad nebrangiai įsigyti kokybiškų gaminių bus patrauklu ir Lietuvos pirkėjams, o šios mugės taps tradicija mūsų šalyje. Planuojame apsilankyti ir mažesniuose miestuose”, – sako G. Kuldmae.
Baltijos šalyse pirmieji tokias muges organizuoti prieš metus pradėjo estai, pusmetį jos vyksta ir Latvijoje.
Perka internetu
Lietuviai žino ir kitų būdų, kaip pigiau įsigyti prekių net neužsukus į parduotuves. Vis populiaresnė tampa prekyba internetu. Klaipėdiečiai pasakojo, kad jie internetinėse svetainėse užsisako įvairių prekių, kurias tiekėjai parveža iš Lenkijos. Atsiskaitymas vyksta internetu, o prekės sutartu metu perduodamos prie prekybos centro “Akropolis”. Ypač populiaru šitokiu būdu pirkti prekes, skirtas vaikams – sauskelnes, maistelį. Teigiama, kad šitaip įsigytų sauskelnių pakuotė kainuoja keliasdešimt litų pigiau nei Lietuvos parduotuvėse.
Ypač suaktyvėjo firminės produkcijos platintojai, kurie iš didmenininkų įsigyja firminių prekių ir savo rate per pažįstamus jas pardavinėja. Kai kurių grožio salonų atstovai sakė jau nebegalintys atsiginti tokių prekeivių, kurie pigiai siūlo įsigyti kosmetikos priemonių.
“Ko tik mums nesiūlo – nuo kvepalų iki šaldytuvų”, – sakė vardo ir pavardės prašiusi neskelbti kirpėja.
“Prekybos sferoje prasidėjo revoliucija”
Linas ŠIMONIS, rinkodaros strategijos konsultantas:
Prekybininkai gal ir puls prieštarauti, bet, mano nuomone, Lietuvoje gana skurdus pasirinkimas, ypač – aprangos srityje, o kainos – kur kas aukštesnės nei Vakarų Europos šalyse. Pavyzdžiui, Prahoje batai kainuoja kartais net tris ir keturis kartus pigiau nei pas mus. Labai stebina, kai užsienio šalyje tokiame pat prekybiniame tinkle, kaip ir mūsų šalyje, kuri nors prekė kainuoja perpus pigiau. Dėl to tikrai negalima suversti visos kaltės didesniems mokesčiams. Tad akivaizdu, kad mūsų šalyje yra puiki niša suklestėti alternatyvioms pardavimo formoms.
Dabar mūsų šalyje prekybos sferoje vyksta revoliucija. Ir tai tik pradžia. Pokyčiai tęsis kokį dešimt metų. Jaučiamas internetinės prekybos bumas. Pradingsta baimė būtent šitokiu būdu pirkti prekes. Po dešimties metų aš sunkiai įsivaizduoju kai kurių parduotuvių egzistavimą. Juk dabar daugelis buitinių prekių parduotuvių tampa tarsi pavyzdžių salės. Žmonės ateina, išsirenka patinkantį televizorių, užsirašo jo modelį, o grįžę namo tokį pat susiranda internete už gerokai mažesnę kainą. Prekybininkai turi labai sukrusti, transformuotis, kad išliktų.