Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

TV3.lt: Savaitgalį – kalėdinė prekybos centrų apgultis

2016.12.16, Greta Ališauskaitė, TV3.lt

Šventės jau visai ne už kalnų. Žinoma, jos, kaip kelininkus žiema, netikėtai užklups tuos, kurie vis atidėjo dovanų ir vaišių pirkimą. Nors šis savaitgalis yra paskutinis, o kitą jau bus švenčiamos Kalėdos, pirkėjų antplūdžio laukiantys prekybos centrai vilios ne tik dovanomis, bet ir išskirtinai didelėmis nuolaidomis.

Portalas tv3.lt domėjosi, kaip prekybos centrai ruošiasi kalėdiniam pirkėjų antplūdžiui ir kaip elgtis tiems, kurių kantrybės taurė persipildo dar nepasiekus kasos prekybos centre.

Pirkėjai turi du tikslus

Pasirodo, apsipirkti priešventiniu laikotarpiu žmonės skuba ne tik dėl dovanų. Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis sako, kad dabar itin palankus metams nuolaidų medžiotojams.

„Kiekvienais metais lietuviai dovanas perka šiek tiek anksčiau, bet tai nėra masinė tendencija, tai yra labai lėtas procesas. Bet po truputį ankstėja. Šį savaitgalį tikrai bus bumas ir anšlagas visose parduotuvėse.

Bet yra dvi to priežastys: dovanų paieškos ir prekybininkų paskelbtos didžiulės nuolaidos.

Net ir tie, kuriems jau nereikia pirkti dovanas, bet norisi kažką nusipirkti pigiau, šį savaitgalį eis į parduotuves. Galbūt pasižiūrėję iš anksčiau kažką nori nusipirkti, nes laukė šių kalėdinių akcijų.

Vienas buitinių prekių tinklas jau taip pat porą savaičių skelbia akcijas ir vykdo jas būtent iki Kalėdų. Tai pritraukia žmones, kadangi nuolaidos yra ženklios, apie 35 proc. Tai daroma tam, kad žmonės truputį atidėtų pirkinį iki akcijų, nes dažniausiai tai nėra pirmo būtinumo pirkiniai, todėl juos galima įsigyti trečdaliu pigiau“, – tvirtina L. Šimonis.

Norintiems išvengti spūsčių, specialistas siūlo du variantus.

„Iš tiesų, tai labai paprasti dalykai – nenorėti ko nors nusipirkti su nuolaida ir nenorėti pripirkti įvairių dovanų.

Visgi, nuolaidų ieškotojai bus ženkli dalis pirkėjų. Ankstesnis dovanų pirkimas atsiranda todėl, kad žmonės jau žino, kas bus paskutinę savaitę. Jie išmoko planuoti, įpranta prie ritmo, planavimo. Nes jau ir atostogas prieš pusmetį ima planuoti. Prognozuojamas gyvenimas, kai gali į ateitį žiūrėti, tai pakankamai gero ir gerąja prasme nuobodaus gyvenimo rezultatas“, – atskleidė ekspertas.

Dovanų pirkimas – įprotis

Vartotojiškumo išaugimą ir problemą aptaria įvairūs specialistai. Tačiau daugumai net neįsivaizduojama, kaip galima švęsti Kalėdas be dovanų. Ekspertas L. Šimonis sako, kad tai susiformavęs įprotis.

„Šiuo atveju galima kalbėti apie kultūroje susiformuojančius tam tikrus įpročius, kultūros visuomeninius reiškinius, kur kiekvienas daiktas kažką reiškia. Mūsų kultūroje ir visoje vakarietiškoje kultūroje, dovanoti per Kalėdas kažką dovanoti yra įprasta. Ir nuo to pirkimo neįmanoma pabėgti, nes esame kultūros dalis.

Visgi, dovanos ir įvairūs daiktai žmonėms itin asocijuojasi su socialiniu statusu. Lietuvoje maždaug pusantro mėnesio iki švenčių pradedama ruoštis ir galvoti apie Kalėdas. Nors nėra dar akcijų, bet ne visi apie jas galvoja. Kai kurie jau tada ir pradėjo pirkti ir kaupti dovanas“, – pasakojo specialistas.

Be abejo, sunku pakeisti ar visiškai atsisakyti įpročio. Tačiau apie pirkinių ir dovanų atsirinkimą, pagalvoti vertėtų, kadangi ne vien kaina parodo jų vertę ir prasmę. Patenkinti žmonių lūkesčius, siūlo prekybos centrai prekių gausa, kurioje ir nereikėtų aklai pasiklysti.

Prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ Generalinė direktorė Birutė Kalanovaitė pasakojo, kad lietuvių įpročiai mažai keičiasi: šventinis pirkimo bumas suaktyvėja paskutinėmis dienomis.

„Tradiciškai didžiausias kalėdinių dovanų pirkimo bumas būna likus savaitei iki Kalėdų. Tai kartojasi kasmet. Kai kurie dovanas planuoja ir perka prieš mėnesį, tačiau tendencija išlieka ta pati, kad didžioji dalis pirkėjų paskutines dovanas perka likus savaitei ar vos kelioms dienoms iki švenčių.

Planuojame, kad šį savaitgalį bus daug dovanų ieškančių pirkėjų, kurie PLC „Panorama“ ras kalėdinę mugę bei originalias dovanas“, – atskleidė B. Kalanovaitė.

Parduotuvės pasiruošę, o pirkėjai?

Didieji prekybos centrai dažnai skelbia masines išpardavimo akcijas ir nuolaidų karštines, todėl jiems kalėdinis laikotarpis, regis, neturėtų būti neįprastas. Nors bendrovės „Akropolis group“ Nekilnojamojo turto valdymo departamento direktorė Dovilė Vizdbelytė tvirtina, kad šį savaitgalį pirkėjams prireiks ypatingo supratingumo ir kantrybės.

„Kalėdinės prekybos sezonas „Akropoliuose“ prasideda su „Jamam“ akcija. Iš karto po jos prekybos ir pramogų centruose pradeda šurmuliuoti mugės. Pirkėjų srautai ir pardavimai gruodį auga nuosekliai, o pikas pasiekiamas, įprastai, gruodžio 10-23 dienomis. Tad šis savaitgalis bus vienos intensyviausių dienų prieš Kalėdas. Tikrai intensyvus žmonių pasiruošimas Kalėdoms prasidėjo jau praėjusį savaitgalį ir panašus pirkėjų srautas išsilaikys iki pat Kūčių popietės.

Visos prekybos centrw esančios parduotuvės jau dirba priešventiniu režimu – jose daugiau pardavėjų, konsultantų, dovanas pakuojančių darbuotojų. Be to, dirba daugiau informacijos, apsaugos darbuotojų, reikalui esant mūsų žmonės reguliuoja eismą stovėjimo aikštelėse, padeda pirkėjams greičiau ir patogiau pastatyti automobilius“, – patikino direktorė.

Nors jos teigimu, yra ne maža dalis žmonių, kurie suskubs dovanų krepšius papildyti paskutinėmis prekėmis.

„Kalėdoms Lietuvos gyventojai pradeda ruoštis iš anksto – daugelis pirmąsias dovanas prekybos centre perka dar per „Jamam“, o po to papildo Kalėdų senelio maišą. Pirkinių krepšeliuose dominuoja dovanos – itin išauga žaislų, knygų, kosmetikos ir parfumerijos, įvairių aksesuarų, galanterijos, buitinės technikos, ypač smulkiosios pardavimai. Taip pat perkama daugiau namų dekoro prekių, iki 7 kartų gruodį išauga ir dovanų čekių pardavimai.

Nuo gruodžio vidurio pradeda sparčiai augti prekių, skirtų šventiniam stalui, pardavimai. Maisto pirkimas piką pasiekia gruodžio 20-23 dienomis. Nemažai žmonių apsiperka ir prieš pat šventes – iki gruodžio 24 d. popietės. Kūčių dieną „Akropoliai“ užsidaro anksčiau, nes norima, kad visi čia dirbantys žmonės galėtų šventinį vakarą sėsti prie stalų, kartu su savo šeimomis“, – teigė D. Vizdbelytė.

Taigi, savaitgalį laukia dar vienas savęs išbandymas, įrodysiantis, ar didžiulės nuolaidos atpirks spūstis ir laukimą eilėse.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.12.16.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT