Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Pozicionavimas ir mada

Specialiai Verslo bangos portalo užsakymu apie pozicionavimą ir marketingo madas Europoje.


Iš Verslo bangos gavau tokį laišką:

Po Trouto seminaro tapo madinga sakyti, kad jo teorija jau pasenusi, kad Europa gręžiasi prie kitų dalykų. Kita vertus, kritikai nepasako, kas gi ten tokio madingo toje Europoje. Gal kartais Jūs žinote?

Pozicionavimas – tai ne mada

Visų pirma, didžiausia klaida yra manyti, kad pozicionavimas yra „dar viena teorija“. Kad tai tik mados dalykas, ir mada dabar pasikeitė.

Pozicionavimas – tai ne mados šauksmas. Tai proceso, parodančio kaip žmogaus smegenys priima informaciją ir kaip ją vėliau naudoja aprašymas. Tai taisyklės, kuriomis naudodamiesi, galime motyvuoti pirkėją rinktis būtent mus, o ne konkurentus.

Mūsų smegenys vystėsi milijonus metų, todėl sakymas, kad atėjo kitokia mada, ir staiga smegenys veikia kitaip, yra mažų mažiausiai keistas.

Pozicionavimas neveikia?

Neveikia? Pažvelkime į faktus:

Norfa atėjo į rinką paskutinė, tačiau nepasidavė madai daryti „kūrybiškas“ reklamas ir kaktomuša kovoti su Vilniaus prekyba, Iki, Rimi, tačiau pasirinko „pačios pigiausios“ parduotuvės nišą. Ir ka gi? Ji jau trečia. Jei Iki ir toliau nieko nekeis, tik laiko klausimas, kai Norfa taps antra. „Madingai“ žaidžianti Rimi neturi jokių šansų. Bent jau kol nerado savo pozicijos pirkėjo mintyse.

Sinerta pirmoji skyrė didžiulius resursus labai profesionaliai padarytai reklamos kampanijai ir dabar turi beveik visą tonerių ir rašalo kasečių pildymo rinką. Nėra jų komunikacijoje nieko „madingo“, tačiau yra puikiai užimta „spausdintuvų tonerių pildytojų“ pozicija.

Raffaello užėmė „palaimingo dėmesio moteriai“ poziciją ir naudojasi ja, nematydami kas galėtų būti konkurentu Nr.2.

Kas pasakys, kad šie pozicionavimo pavyzdžiai neveikia?

Kam nepatinka pozicionavimas

Tai, kad pozicionavimas neveikia, šaukia tik tie, kurie jo nesupranta. Arba nemoka naudotis pozicionavimo taisyklėmis. Arba tie, kuriems nerūpi jų klientų pinigai.

Dažniausiai tai yra įvairūs menininkai, „kreatyvai“, norintys kurti gražius filmukus ar parduoti „kūrybiškas“ idėjas. Kartais tai – samdomi įmonių darbuotojai, norintys pasipuikuoti tarp kolegų ar (tai kitas kraštutinumas) – neišsiskirti, būti „kaip visi“.

Nepatinka pozicionavimas tiems, kurie nenori savo klientams sukurti ilgalaikį konkurencinį pranašumą. Nes tai ilgas ir sunkus darbas – pozicija pirkėjo mintyse dažniausiai susikuria ne iš karto, o po ilgo, sunkaus ir nuoseklaus darbo.

Tai kokios mados Europoje?

Europoje kaip ir visur. Manote, kad ten nėra vadovų, norinčių patenkinti savo ego? Naujausias ir daugiausia akcininkų pinigų kainavęs pavyzdys – Carly Fiorina. Tiesa, tai ne Europa, o Amerika, tačiau istorija ir jos finalas – labai pamokantys. Samdomo vadovo ego ir pozicionavimo principų netaikymas. Štai kodėl HP ir Compaq susijungimas atnešė tiek nuostolių.

O ką Troutas? Ką Troutas nežinau, bet jo kolega Al Ries, remdamasis pozicionavimo principais, liūdną HP baigtį išpranašavo gerokai prieš prasidedant jų bėdoms. Tad mados madomis, o pozicionavimo principai veikia ir nepriklauso nei nuo madų nei nuo mūsų norų.

Pozicionavimo principais mes arba naudojamės, arba paliekame tai daryti mūsų konkurentams.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Skaitytojai, perskaitę šį straipsnį, po to dažniausiai skaitydavo:
  • Kaip parašyti įmonės misiją, viziją, vertybes
  • Vadovo konsultavimas
  • Beprasmiai reklamos šūkiai – tai ne marketingas

Linas Šimonis | 2005.05.21.

Diskusija

  1. Jonas Henrikas Rapalis says

    2005.05.30 at 09:40

    Tikslu, konkretu. Norėtųsi daugiau grubaus aštrumo, kad teiginiai rastų poziciją KIEKVIENO skaitytojo smagenyse.

  2. Vaidas Morkevičius says

    2005.10.07 at 12:19

    „Madingai“ žaidžianti Rimi neturi jokių šansų. Bent jau kol nerado savo pozicijos pirkėjo mintyse. Bet “buvimas madingu” irgi yra pozicija… Kodel tai ne pozicionavimas? Gal tai “tik” nesekmingas pozicionavimas, nes lietuviams svarbu kaina, o ne mada etc.? (TELE 2 ir NORFOS “pozicionavimo sekme” tuo ir remias). Tada klausimas – ar gali bet kokia pozicija buti sekminga? O gal ji turi buti “taikli”, t.y. atitikti zmoniu samoneje vakuojancia pozicija (kuri neuzpildyta, bet “giliai trukstama”)? Taigi kuo pozicionavimas skiriasi nuo zmoniu poreikiu tenkinimo, t.y. issiaiskinimo kokie yra poreikiai ir orentacijos i ju tenkinima? Bet gal as, kaip neskaites ir nesusipazines su teorija, darau per ankstyvas isvadas? Apsvieskit?

  3. Nerijus Kalinauskas says

    2006.02.23 at 16:24

    Labai daznai kyla klausimas kas yra mada – ar tai, kas priimtina visiems, ar tai kas yra kazkiek auksciau nei paprasta? Taigi persasi isvada, kad pati mada yra pozicionavimo irankis…
    Del Norfa pavyzdzio dristu papriestarauti. Pats Trout’as yra pasakes, kad pozicionuoti prekes zenkla kaip “pigiausia” yra savizudybe. Norfos sekme – ne teisingas pozicionavimas, o sparti pletra bei iskovota gera lokacija ten, kur jos ypatingai reikejo – t.y. buk ten, kur paklausa. Vadinti tai pozicionavimu apskritai nedrisciau, pavadinciau tai pardavimu skatinimu per ATL ar panasiai. Zinoma kiti tinklai, susikure keista prancuzu ar skandinavu ivaizdi irgi toli nevaziuos, bet jie tikrai bent jau sieke isskirtinumo, t.y. pozicionavimo (zinoma IKI, nes RIMI su savo perpozicionavimu visiskai susigadino nuoseklu brand’o suvokima.
    Kol Lietuvoje ir toliau bus dievinama “mazos kainos”, “nuolaidos” politika, tol neveiks jokie pozicionavimo principai – laimes aktyviausias komunikatorius rinkoje – parduodantis slamsta uz maza kaina. O vartotojas bus patenkintas, nes nusipirko pigiai:))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT