2010.08.25 Pinigų karta
Rinkodaros ekspertas Linas Šimonis apie Lietuvoje vykdomą ekologijos marketingą:
Šiandien ekologiški produktai žmonėms turbūt asocijuojasi su sveikumu. Reikia pripažinti, kad žiniasklaidos dėmesys jiems skirtas per pastaruosius 10-15 metų padarė savo darbą. Jeigu prieš 15-20 metų mes manėme, kad lenkiškos ar ispaniškos daržovės bei vaisiai atrodo gražiau ir yra labai geri, o lietuviškas obuolys ar kiti vaisiai bei daržovės negražūs ir negeri – tai vis dėlto tas kalimas į galvą, kad visa tai yra ekologiška, sveika, užauginta natūraliai, padarė savo.
Todėl ir šiandien, kai žmonės gyvena iš savo atlyginimų, o ne iš bankų paskolų, kai nebėra taškomasi pinigais, kaip buvo prieš trejus ar ketverius metus, didžiajai daliai žmonių ekologija vis dėlto tebėra svarbi, tam tikra žmonių dalis perka ar bent jau bando pirkti ekologiškas prekes ir produktus.
Reikia pripažinti, kad Lietuvos daržovių ir vaisių augintojų darbas su viešaisiais ryšiais per kelis pastaruosius metus padarė savo. Iš tikrųjų visą tą kampaniją jie vykdė labai gerai, galbūt net patys to nesuvokdami. Todėl šiandien mes turime šio darbo rezultatus, kurie iš tiesų yra gana palankūs ekologiškoms idėjoms. Galų gale ir tie produktai, kurie užauginti Lietuvoje, jau matomi kaip ekologiškesni, sveikesni už tuos produktus, kurie yra užauginti Lenkijoje ar Ispanijoje.
Manau, kad ateityje radikalių pasikeitimų ekologijos judėjime nebus – bus judama ta pačia, didesnio susidomėjimo sveikumu ir ekologiškumu kryptimi, kuria yra judama pastaruosius 10-15 metų. Ir, be abejo, per artimiausius metus tas susidomėjimas augs. Žinoma, jis augs tai greičiau, tai lėčiau, bet ta kryptis, kuria eiti buvo pradėta prieš maždaug 10-15 metų, išsilaikys ir toliau.
Jeigu kalbėtume apie Lietuvos ūkininkus ir augintojus, aš manau, kad jie patys jaučia, kad ekologiškiems dalykams reikėtų skirti šiek tiek daugiau dėmesio. Jeigu žiūrėtume į labai senus laikus, galime prisiminti, kad pačioje nepriklausomybės pradžioje pas mus atvažiavę amerikiečiai tuo metu dar labai jauniems mūsų politikams aiškino, kad mes turime labai gerą šansą priimti atitinkamus įstatymus ir į Lietuvą neįsileisti jokios chemijos, ir tai visą Lietuvą padaryti ekologiško žemės ūkio kraštu. Tuo metu ši idėja buvo sutikta su dideliu skepticizmu, tačiau šiandien mes matome, kokios geros buvo tų žmonių įžvalgos. Jeigu šiandien Lietuva būtų žinoma kaip ekologiškos produkcijos augintoja, manau, mums nereikėtų ieškoti kažkokio išskirtinio Lietuvos įvaizdžio.