2010.05.21 pinigukarta.lt.
Neišleidžiant nė cento galima paskanauti rūkytų mėsos gaminių, užkąsti duonos ar pyrago, pasmaližiauti jogurto ir netgi pasigražinti. Kaip? Reikia būti uoliu didžiųjų prekybos centrų, vaistinių, kosmetikos ir parfumerijos parduotuvių lankytoju bei sekti informaciją internete.
Per keletą savaičių pavyko atrasti išties platų nemokamų prekių ir paslaugų pasirinkimą: pradedant maistu, grožio procedūromis, kino filmais ir baigiant nemokamu viešuoju transportu.
Jeigu patinka degustuoti įvairius maisto produktus, niekada neprašausite išsiruošę į didžiuosius prekybos centrus savaitgalį. Dienos metu ten rengiamos net kelios skirtingos produktų degustacijos. Žinoma, galima tikėtis degustacijų ir darbo dienos pabaigoje, tačiau tuomet greičiausiai gausite paragauti vos vieno produkto.
Į vaistinę verta užsukti ne tik sunegalavus. Daugelis populiarių vaistinių savo reklaminiuose leidiniuose ir interneto svetainėse skelbia, kada ir kur bus atliekami nemokami sveikatos tyrimai, vyks kosmetikos ir higienos gaminių, priemonių naujagimiams pristatymai.
Šį tą naudingo ir, žinoma, nemokamo savo grožiui galima gauti užsukus į kosmetikos ir parfumerijos parduotuves. Tiesa, reikia sekti informaciją jų internetiniuose puslapiuose, nes galite nespėti užsiregistruoti makiažo sesijai ar stilisto konsultacijai. Norinčiųjų čia tikrai netrūksta.
Neseniai parduotuvėje „Douglas“ vyko plaukų dienos, kurių metu nemokamai konsultavo profesionalūs stilistai. Deja, patekti nepavyko. Todėl šįkart, vos pamačiusi skelbimą apie nemokamą manikiūrą ir kitas rankų puoselėjimo procedūras, paskambinau ir užsiregistravau iš karto.
Nemokamose makiažo sesijose esu ne kartą dalyvavusi ir salone „Kristiana“. Įprastai toks malonumas ateitų apie 100 – 150 litų.
Žinoma, kosmetikos ir parfumerijos parduotuvėse visada gali save pradžiuginti kremo, kvepalų ar šampūno mėginėliu.
Masažas – brangus malonumas. Tačiau ir šiais malonumais galima pasimėgauti nemokamai. Didžiuosiuose prekybos centruose galima pamatyti masažo krėslus. Tereikia atsisėsti ir mėgautis masažu. Panašiai galima išmėginti ir specialias masažo lovas. Jų atstovų salonai veikia įvairiuose Lietuvos miestuose. Tiesa, būtina iš anksto užsiregistruoti arba užsiimti eilę.
Įprastai bilietas į kino filmą kainuoja apie 17 litų. Jeigu patinka įvairių šalių autorių, o ne Holivudo kompanijų pastatyti filmai, galite juos pasižiūrėti ir nemokamai. Šiaurės ministrų tarybos biuras Lietuvoje kviečia į tokius filmus kino teatre „Pasaka“.
Jeigu esate meno, istorijos gerbėjas, vertėtų dažniau apsilankyti muziejų internetinėse svetainėse. Čia skelbiama informacija, kada nemokamai galima apsilankyti muziejuje, kada vyks vienas ar kitas renginys. Anksčiau daugelyje muziejų kartą per savaitę buvo nemokama lankymo diena, dabar ji likusi toli gražu ne visur.
Vilniuje nemokamai galima nuvažiuoti į „Maxima“ bazę ir iš jos grįžti. Autobusas veža tiek darbo, tiek poilsio dienomis. Tikslų grafiką galima rasti internete.
Kol kas nemokamų pažintinių užsiėmimų neskelbia nei sporto klubai, nei šokių mokyklos. Tačiau vasaros pabaigoje vertėtų dažniau apsilankyti ir jų internetiniuose puslapiuose. Prieš naują sezoną daugelis sporto klubų siūlo išbandyti nemokamas treniruotes ir netgi atlikti sveikatos tyrimus, o šokių mokyklos naujus narius vilioja nemokamomis pamokomis.
Panašiais būdais mokinius bando pritraukti ir užsienio kalbų mokyklos. Kai kurios siūlo vieną pažintinę pamoką, o kai kurios – net 3 – 4 pamokas.
Už valandos trukmės treniruotę, šokių ar anglų kalbos pamoką įprastai tektų sumokėti 25 – 35 litus.
Nuomonės:
Linas Šimonis Pirkėjais tampa vos keli procentai
„Į Lietuvą toks rinkodaros modelis, kaip ir daugelis kitų, atkeliavo iš užsienio šalių. Tai tikrai nėra jokia naujiena.
Dabar dažniausiai prekybos centruose dalijami įvairūs produktų mėginukai, vyksta degustacijos, pristatymai. Anksčiau panašių pavyzdžių nesunkiai buvo galima pamatyti ir turgavietėje: atpjaudavo ir duodavo paragauti rūkytų mėsos gaminių, vaisių ir t.t.
Žmonės dažnai nesiryžta įsigyti naują, nežinomą produktą, nes nežino, ar jis pateisins jų lūkesčius. Visada tai, kas nežinoma, neišbandyta, kelia savotišką nerimą. Tačiau paskanavus produkto, pasitepus rankų kremu ar išsitrinkus galvą nauju šampūnu, tas nerimas dingsta. Tada žmogus ir finansiškai jaučiasi saugesnis, nes žino, ką perka.
Kita vertus, anksčiau tokias prezentacijas, degustacijas vesdavo pasamdyti renginių vedėjai, žmones jie pritraukdavo originalia apranga, dainomis, žaidimais ir t.t. Pastebime, kad dabar įvairių produktų mėginukai tiesiog dalijami salėje arba būna padėti prekių lentynose. Greičiausiai tai įtakoja taupymo vajus, nes išlaidos renginio vedėjams gerokai padidina tokių pristatymų kaštus.
Manau, kad nemokamų mėginukų dalinimas, degustacijos, pristatymai verslininkams tikrai pasiteisina. Tačiau reikia žiūrėti į ilgalaikę perspektyvą, nes vos pasibaigus renginiui produkto pirkėjų skaičius gali padidėti tik vienu ar keliais procentais. Tai labai priklauso ir nuo pačio produkto, ir nuo jo kainos.“
Renata Saulytė Organizuoja vaikams akcijas
„Prekybos centruose vyksta įvairių produktų pristatymai, degustacijos. Aktyviausiai pristatomi duonos, pyrago gaminiai. Toliau rikiuojasi pieno produktai, ypač jogurtai, sūriai, po jų – šokoladas.
Vidutiniškai pristatymas trunka 3 – 4 valandas. Kiek produktų suvalgoma? Pavyzdžiui, sulčių išgeriama apie 12 litrų, rūkytų mėsos gaminių suvalgoma apie 4 kilogramus, duonos – 3 kepaliukai.
Dar vyksta nemokamos „L’Oreal“ makiažo sesijos, kurių metu galima nemokamai pasigražinti, specialistai nustato veido odos tipą, pataria, kokia kosmetika tinka.
„BIOK laboratorijos“ atstovai prezentacijų metu supažindina su naujomis priemonėmis, pataria, kuo jos gali būti naudingos. Apie vykstančias akcijas pranešama prekybos centruose, visada galima sužinoti informacijoje. Žinoma, daugiausia produktų pristatymų vyksta didžiuosiuose prekybos centruose.
Gegužė mūsų prekybos centruose yra šeimos mėnuo, todėl kiekvieną savaitgalį vyksta ne tik po kelis pristatymus, bet kartais jų surengiama net iki dešimties.
Visą mėnesį garsiausi Lietuvos gamintojai ir mūsų prekybos tinklo kulinarai bei konditeriai siūlys paragauti duonos, pieno, mėsos, ką tik iškeptų ar pagamintų konditerijos ir kulinarijos gaminių, saldumynų, gaiviųjų gėrimų. Parduotuvėse vyks įvairios kosmetikos pristatymai, specialistai konsultuos, kaip pasirinkti tinkamiausią kosmetiką. Vieną šeimos mėnesio savaitgalį mažųjų džiaugsmui Vilniuje Akropolio MAXIMOJE bus gaminama cukraus vata ir kepami saldūs blyneliai.
Taigi negalima sakyti, kad pastaruoju metu produktų pristatymai, degustacijos tapo skurdesnės. Pristatant produktus vaikams, visada yra animacijos, kitų malonių staigmenų mažiesiems.
Nemanau, kad po degustacijų iš karto šokteli tos prekės pardavimai, Prekybininkai jas rengia norėdami pristatyti pirkėjams naujus produktus, galbūt kažkiek pakoreguoti pirkėjų įpročius, paskatinti išbandyti kažką naujo.“
Valdas Lopeta Pardavimai išauga dvigubai
„Prekybos centruose degustacijos rengiamos periodiškai, nuo pat prekybos tinklo įkūrimo prieš aštuoniolika metų. Kviečiame išbandyti įvairią produkciją, nuo dešrų ir kitų mėsos gaminių iki sulčių. Mūsų kulinarijos ir konditerijos gaminių degustacijos vyksta kiekvieną ketvirtadienį – šeštadienį didžiuosiuose prekybos centruose.
Pastaruoju metu žmonės labiau domisi kuo mažesnėmis kainomis ir galimybe kažką gauti nemokamai, tačiau nesame pastebėję, kad degustacijose kažkas dalyvautų, norėdamas pavalgyti, o ne tiesiog paragauti. Daugiausiai dėmesio sulaukia konditerijos, kulinarijos ir mėsos gaminiai.
Kiek produktų išragaujama, priklauso degustacijos trukmės ir paties produkto. Per vieną degustaciją būna išragaujama iki keliolikos ar net keliasdešimties kilogramų pristatomų gaminių.
Vykdant degustacijas, tų prekių pardavimai šokteli bent dvigubai, todėl manome, kad degustacija yra efektyvus būdas populiarinti savo produkciją.
Išradingai, gyvai surengta degustacija visuomet sulaukia gerokai didesnio susidomėjimo. Pavyzdžiui, tautiškais rūbais apsirengę ir liaudies muziką grojantys aktoriai kaimiško sūrio pardavimus padidina kur kas labiau nei tiesiog stovėdami su įprasta apranga prie stalelio. Sėkminga degustacija privalo turėti šou elementų, nes pirkėjus tokiu atveju sudominti yra kur kas lengviau.“