Pastaruoju metu susidaro įspūdis, kad Omnitel vadovai deda visas pastangas, kad tik jie taptų antruoju pagal dydį mobilaus ryšio teikėju Lietuvoje.
Drąstiška mintis, tačiau pastarųjų poros metų Omnitel reklamos veiksmai perša kaip tik tai.
Kodėl?
Pažvelkime į paskutinąsias reklamos kampanijas.
Kuri mobilaus ryšio kompanija Lietuvoje seniausia?
Kvailas klausimas, tiesa? Juk visi žinome, kad Omnitel. Bet staiga reklamoje skaitome: „pakeiskite seną mobilaus ryšio operatorių į…“
Keista, tačiau už šią reklamą sumokėjo būtent Omnitel.
„Kodėl Omnitel (seniausias operatorius) siūlo juos pakeisti? Na, jei jau jie patys taip mums siūlo, tai gal verta taip ir padaryti?
Na gerai, visa reklama skamba taip: „pakeiskite seną mobilaus ryšio operatorių į Omnitel“. Omnitel keisti į Omnitel? Kažkoks kalambūras. Bet mintį, kad seną mobilaus ryšio operatorių reikia pakeisti į naujesnį, pakiša. Ir kas galėtų paneigti galimybę, kad kai kurie taip ir padarė?
Nenugalima Omnitel reklama
Bet Omnitel istorijoje buvo laikotarpis, kai potencialių klientų smegenys buvo atakuojamos nenugalima žinute. Ji taip tiksliai išreikšdavo galingiausią Omnitel pozicionavimo idėją, kad jai buvo sunku atsispirti.
„ Mūsų daugiausia ir tarpusavyje mes kalbamės pigiausiai“.
Prisimenate tas dvi reklamas? Viena gal ir kvailoka, tačiau kita – tiesiog geniali. Genialioji – tai ta, kur du trečdalius užima mėlyni piešti besišypsantys stilizuoti veidai.
Labai labai stilizuoti ir supaprastinti – iki paprasto apskritimo. Tačiau jie šypsosi ir sako, kad jų daugiau ir jie kalbasi pigiau, o likęs trečdalis – balti ir nuliūdę. Nuliūdę, nes jų mažiau, ir jie priversti kalbėtis brangiau.
Puiki, puikiai išreikšta idėja. Mūsų (klientų) daugiau – mes kartu su lyderiais, o ne „lūzeriais“; mes kalbamės pigiau – nes mūsų daugiau – nė viena kita mobilaus ryšio bendrovė to tiesiog negalėtų pasakyti.
Tiesa, yra dar ir antroji reklama – su dainuojančiu choru, tačiau ji ne tokia vykusi, reklamuojanti labiau chorą, o ne Omnitel. Todėl kalbėkime tik apie pieštinę reklamą.
Dingsta neatremiama pozicionavimo idėja
Tačiau vieną dieną mes televizoriaus ekranuose išvystame vieną itartinos išvaizdos berniuką, vaikščiojantį su juoda pantera ir staiga iš ekrano iššokančiu užrašu „Omnitel. Lengvai ir greitai“.
Kas „Lengvai ir greitai“? Pakeisti seną operatorių į naują? Kur dingo teisybę sakanti ir motyvuojanti pirkti Omnitel reklama „mūsų daugiausia ir tarpusavyje mes kalbamės pigiausiai?
Kur dingo ta neatremiama pozicionavimo idėja „mūsų daugiausia ir tarpusavyje mes kalbamės pigiausiai“?
Procesas prasidėjo seniai
Šio straipsnio užuomazgos gimė seniai. Pirmoji mintis, kad Omnitel rinkos dalis ims mažėti kilo po to, kai buvo nutraukta „mūsų daugiausia ir tarpusavyje mes kalbamės pigiausiai“ reklamos kampanija. Galutinai tai tapo aišku, pamačius filmuką su neaiškios išvaizdos berniuku, vaikščiojančiu su pantera „greitai ir lengvai“ (labiau tiktų triušis, o ne pantera).
Greitai ir lengvai galiu pakeisti seną mobilaus ryšio operatorių į naujesnį? Tai tikrai gera naujiena.
Tuo labiau, kai, paskambinęs į klientų aptarnavimo skyrių, išgirsti pasiūlymą „spauskite mygtuką vienas“, po to – „spauskite mygtuką du“, po to – vėl „vienas“ ir taip toliau ir taip toliau. Pradedi jaustis idiotu, kuris kalbasi su kompiuteriu, tačiau tuo momentu išgirsti pasakymą, kad „dabar visos operatorės užimtos“.
Tikrai pats laikas būtų užmiršti, kad tai didžiausias mobilaus ryšio operatorius, kad išlikti jo abonentu yra tiesiog naudingiausia…
„Kas tu toks, kad drįsti kritikuoti tokias dideles ir gerbiamas bendroves“, „vėl rašai nesąmones, norėdamas išgarsėti“ – tokių atsiliepimų būčiau sulaukęs tada, tokių pat sulauksiu ir dabar. Straipsnis buvo pradėtas rašyti, tačiau nebaigtas.
Bet po vieno pokalbio galutinai apsisprendžiau straipsnį baigti ir publikuoti. Netyčia gavau nenuginčijamų įrodymų, kad Omnitel veiksmai tikrai ne tik neduoda naudos, bet priešingai – naudą neša aršiausiam konkurentui.
Omnitel padeda Bitei atsitiesti
Vieną dieną šnekučiavausi su vienu iš Bitės paslaugų pardavimų vadovu. Atsakingas jis už vieno iš Lietuvos regionų mažmeninių pardavimo taškų darbą. Klientų reakcijas jaučia iškart, nes kiekvieną dieną turi didelio Lietuvos regiono pardavimų duomenis, kiekvieną dieną bendrauja ir su klientais, ir su juos aptarnaujančiais pardavėjais.
Neiškenčiau, nepaklausęs apie jų ir Omnitel santykius. Tuo labiau, kad tai ne stikliniame administracijos bokšte, o priekinėje „fronto linijoje“ – pardavimuose dirbantis, tiesiogiai klientų nuotaikas ir veiksmus jaučiantis darbuotojas. Visus rinkos pokyčius jaučiantis nedelsiant.
„Kai Omnitel nutraukė „mūsų daugiau, ir mes kalbamės pigiau“ reklamą, atsikvėpėme. Pasidarė lengviau. O pardavimai pradėjo augti, kai Omnitel pradėjo filmuką su pantera transliuoti“.
Pripažino idėjų neveiksmingumą
„Jų „lengvai ir greitai“ klientui visiškai nieko nereiškia – kaip ir mūsų „geresniam gyvenimui“, todėl viskas priklauso nuo pardavėjų. Pirkėjai apie Omnitel nebeturi išankstinio nusistatymo, todėl mūsų pardavėjai parduoda žymiai lengviau.“
Ir tai ne kokio nors analitiko, bet aršiausio konkurento žodžiai.
Tai kas galėtų paneigti galimybę, kad Omnitel vadovai specialiai ėmėsi priemonių, kad sumažintų savo rinkos dalį? Reikia pripažinti, jiems tai gerai sekasi. Rinkos dalies pokyčiai tai patvirtina.
Teko man iš keleto žmonių išgirsti, kad jiems reklama su pantera labai patiko. Dažniausiai tai buvo žmonės „prie meno“. Taip, to jaunuolio išvaizda tokiems žmonėms tikrai gali patikti. Gali būti, kad jie su malonumu žiūrėjo į tą berniuką.
Žiūrėjo, juo gėrėjosi, bet nepirko.
„Kreatyvai“ darbuojasi toliau
Taip, tokios reklamėlės – tai tipiškas „kreatyvų“ darbas. Jų noras kurti įsimenančius filmukus ir linksminti žiūrovus yra daugiau nei begalinis.
Pasistengti parduoti ar pirkėjo mintyse sukurti išskirtinę produkto poziciją – tai jiems atrodo žema ir nekūrybiška.
O už klientų pinigus sukurti filmuką ir dalyvauti reklamos festivaliuose – puiku, „cool“, kūrybiška ir dar velniai žino kaip.
Bet kodėl Omnitel pasidavė jų įtakai?
Kitaip, kaip tik noru sumažinti užimamos rinkos dalį, aš negaliu paaiškinti.
Jonas Udris says
2006.01.04 at 12:12Linai, su Naujaisiais Metais!!!
Žinia, kad daugelio verslininkų (verslo savininkų) pagrindinė bėda – nenuoseklumas, o ypač tuose verslo aspektuose, apie kuriuos jie patys tinkamai neišmano. Tokia tendencija ypač ryški smulkiajame ir vidutiniame verslo sektoriuose, kur verslas taupo dalykuose, kuriuose taupyti tolygu prarasti pozicijas (reklama, teisinis aptarnavimas, ilgalaikės pardavimų strategijos ir pan.) Gaila, tačiau žmogui būdinga dėl savo nenuoseklumo ieškoti kaltų ir dažnai priimti skubotus sprendimus, kaip antai, reklamos strategijos kaitaliojimas, lyg mėginimas greitu aspirinu išgydyti rimtas ligas. Taigi, ir šioje vietoje keletas rimtų kompanijų “pakibo” ant šio kabliuko vien matydami, kad jų pardavimai neauga taip sparčiai, kaip norėtųsi.
O jug ne viskas iš karto…
Gerų Naujųjų metų visiems! Didėjančių pardavimų, augančių pelnų ir mažiau problemų!!!
JU
Deimantė Laumytė says
2006.01.04 at 12:27Gerbiamas Linai, visiškai sutinku su Jumis ir teiginiais, kad “Omnitel padeda atsitiesti Bitei” arba kad “Kreatyvai darbuojasi toliau”.
Tiesiog “perkračiau” smegenėlius, kaip ir kokią vietą Omnitel užėmė (kaip ji pozicionavosi) mano galvoje ir kaip ta pozicija kito. Prieš šešerius metus buvau “žalia” studentė. Omnitel man asocijavosi su mobiliosiomis paslaugomis tik verslininkams ir neįkandamomis kainomis studentams. Net nebandžiau tapti Omnitel abonente. Būti Omnitel abonentu man atrodė nepasiekiamas prestižas. Laikui bėgant, kol kentėjau pigiausiųjų – Tele2 – ryšio kokybės ir elgesio su klientais problemas, mano galvoje ėmė stiprėti Bitė. Tiesiog kaip patraukli alternatyva (Omnitel dar vis per brangu, Tele2 – per daug problemiška, gal Bitėj – kitaip arba tiesiog – GERIAU?). Tačiau Bitės deklaruojami jos abonentų bruožai man netiko. Net nežinau, kodėl.
Prieš porą metų tapau Omnitel abonente – nei ryšio problemų, nei klientų aptarnavimo problemų, galiausiai ir pokalbiai pigesni, ir DAUGUMAI priklausyti “faina”. BET, keičiasi laikai ir žmonės nebenori priklausyti MASĖMS, jie puiksta ir nori asmeniško dėmesio, malonesnio bendravimo ir greito aptarnavimo (mygtukų spaudinėjimas belaukiant, kol sujungs su reikiamu laisvu konsultantu nėra greitas aptarnavimas, tiesa?:).
Tele2 man visdar pernelyg problemiška.
O kodėl – ne Bitė? Ji pirmoji pradėjo siūlyti numerio perkėlimo paslaugas (gal visi operatoriai tą siūlė, tik Bitė pirmoji pranešė apie tokią galimybę!), vadinasi, ji ir šiaip gerokai novatoriškesnė.
Taip, Omnitel atsidavusi į kreatyvų rankas. Deja.
Nes kreatyvai – dažniausiai meno žmonės, jiems svarbu, kad reklama būtų GRAŽI. O kiek kreatyvų žino apie reklamos žinutės svarbą, apie įmonės veiklos tikslus ir tikslinę auditoriją? Kreatyvams tokie dalykai nerūpi. Nes dažniausiai iš jų reikalauja GROŽIO ir NAUJO VAIZDO.
Linai, Jūsų straipsnį, mano galva, būtų sveika paskaityti Omnitel marketingo vadovui/vadovei. Tiesiog, kad neužmigtų ant laurų:)
Vytautas Vaivada says
2006.01.04 at 13:20Na mano atmintyje yra įstrigęs tik pastaruoju metu skelbiamas Omnitel šūkis – Lengvai ir užtikrintai. Kažkaip iš pasąmonės neišlenda ir neskamba tas “Lengvai ir greitai”… Ir interneto paieškos sistemos tokio šūkio nerado. Ar tik nesupainioti šūkiai!?
Bet kuriuo atveju, jaučiasi silpnėjanti Omnitel pozicija rinkoje…
Povilas Petrauskas says
2006.01.04 at 13:51Sveiki, labai patiko Deimantes mintys :), nes ir pats visai neseniai perejau i Omnitel’i (bet su senuoju Bites numeriu).
Nezinau,kaip ivardinti nusiskundima ar pagyras kazkuriam is operatoriu, bet nei lengvai, nei uztikrintai, nei greitai, nei dar ten kazkaip nesijauciu, bet…
nesijauciu del to, kad nei bite, nei omnitelis dabar nera tie “tavo” operatoriai :)
Mazos bedos, bet vistik kelis kartus priverte susiraukti,kai vienas operatorius.. na, nesugebejo issaiskinti labai paprastu dalyku…
Tiek to, isgyvensim – juk lietuviai esam :)
O Linas, turbut tuoj uzdarys puslapi (juokauju :)) ir eis i viena is rysininku,kur kazkas tikrai atkreips demesi i paprastus dalykus :). Nors neabejoju,kad visai pagristi bus bet kurios rysio tiekejos pasakymai del reklaminiu kampaniju (vartotoju skaicius vis auga, tad tevam gal ir patogiau nupirkti vaikam bites komplektus, kur jie nors sms gales nemokamai rasyt, o patys toliau omnitel sedes ir uz vaiku bite sumokes 20 lt, o uz savo omni – 2 000 per menesi…)
Geru metu visiem! :)
arunas sileris says
2006.01.04 at 13:58Is ties Vytautas teisus, reiktu, Linai, pries rasant bent su tuo sukiu nesusimaut;)- Lengvai ir uztikrintai! Puikus sukis, mane visada ikvepia, bet kaip buvau T2 taip ir liksiu.
O man ziurint kaip jie visi orientuojasi i jaunaja karta regis, kad daugiausiai is to naudos turi Bite, nes butent jos vardas man asocijuojasi su jaunimu.. tuo paselusiu, lekianciu rieduciais ir t.t.
Syki patiko vieno profesoriaus zodziai. Jis sake, – va X universitete, tai gerbia litu. Esu giliai isitikines, kad Omnis daug prarado negerbdama klientu litu ir savo sena, gera ir tik per pazistamus gaunama Valdininko plana iskeites i Verslo. Tuo pat metu rinkoje vis labiau reiskiantis naujiems zaidejams Omnis taip ir nesugebejo nieko kito pasiulyti kaip tas pacias kainas savo ilgameciams abonentams kaip ir T2 ir Bite. Mane zemina, kai ateini ir sakai – Ka gero turit savo seniems klientams, o tau atsako, – Ta pati, ka ir naujiems.. arba ta pati, ka ir kiti. Na o T2 pagerbe mane litu. Pokalbiai sumazejo 30 Proc. o dar labiau mane gerbia Skype! Taip kad mielieji, vienintelis jusu kelias, kad zmones ir toliau kalbetu telefonu, o ne telefonu+ internetu, mazinti kainas.. o tas duomenu siuntimo paslaugas ir video telefonija skamba o.k., bet realios naudos is ju maziau nei jos kainuoja. Sekmes naujais visiems operatoriams, nes knkurencija yra gerai!;)
Andrius Bakutis says
2006.01.04 at 14:21Na perskaičiau šį straipsnį ir labai nusivyliau. Visas straipsnis paremtas vieno žodžio „senas“ interpretacija …. labai liūdna! Senas tai nebūtinai seniausias, be to seną manau dauguma supras kaip dabar turimą ir t.t., na ne man čia gilintis kaip kas supras. Straipsnis apgailėtinas ir tuo jog dar paremtas „viena bobutė sakė“. Omnitel pardavimai mažėja, Bitės didėja — jei jau taip rašoma tai kur Tele2, kur Eurocom??? O mano pažystami sakė jog daug klientų iš Bitės bėga į Eurocom, nes Eurocom naudoja Bitės tinklą, o tarifai mažesni … Ir kaip tada Omnitel padeda didinti ar mažinti Bitės klientų bėgimą? O galutinis nusivylimas tai „creativų“ drėbimas purvais ir pozicionavimo iškėlimas. Nesakau jog pozicionavimas blogai, tačiau šios pastabos yra visiškai nevykusios šiame straipsnyje. Na ką, lauksiu kitų ir tikrai gerų straipsnių, o ne tokio absurdo kaip šis!
Marijonas Dziurbeiko says
2006.01.04 at 14:28Nuo pat pradžių esu Bitės klientas, mane tenkina jų ryšys, servisas ir visos naujovės (kuris dar operatorius leidžia susimokėti už automobilio stovėjimą Kaune ir Vilniuje).
Tikriausiai pozicionavimas nenagrinėja spalvų įtakos žmogui (pirkėjui), bet manau, kad į spalvas reikia atsižvelgti:
Omnitel’is-mėlyna ir balta (drėgna ir šalta)
Tele2-mėlyna (vėsiai drėgna)
Bitė-geltona ir žalia (auksinė saulė ir gamtos žaluma)
Manau daugumai mūsų platumos žmonių Bitės spalvų derinys priimtiniausias.
Su Naujaisiais visus, kurie nori, kad gyvenimas taptų gražesnis…
Vaidas Morkevičius says
2006.01.04 at 14:36Labai teisingai pastebeta del omnitel. Ju argumentas “musu daugiausia ir mes kalbames tarpusavyje pigiausiai” buvo vienintele alternatyva tele 2. vienintele, ta prasme, kad siuo metu pozicinuotis Lietuvoj geriausia “kaina”. omnitel pralaimejo “kainu kara” atsisakiusi sito sukio. laimejo tele 2. ir ji anksciau ar veliau taps pirmaja. o bite… ji turi savo privalumu, kurie man patinka ir ja naudojuos. taciau tai asmeniniai (nereiksmingi, t.y. su reklama nesusije) “reikalai”: spalvos, online interface ir pan.
Deimantė Laumytė says
2006.01.04 at 14:44Kiek žinau, ponas Andrius Bakutis kažkadaise pats buvo kreatyvų vadas (galbūt ir dabar tebėra – sorry, mano info jau beveik 2,5 metai). Andriau, būtų smagu išgirsti, nuo ko prasideda kreatyvų darbas, kokius tikslus jie sau kelia ir t.t.
Tiesiog tiems, kurie su kreatyvais bendrauja kaip užsakovai (pvz., aš), sunku įsivaizduoti – būtų smagu, jeigu argumentuotumėte savo poziciją!
Asta Vasiliauskaite says
2006.01.04 at 14:45Sveiki,
Atsiduoti į kreatyvų rankas? Negi kreatyvai pardavinėja? Arba gal Omnyje marketingo vadovo pozicijoje sėdi kreatyvas? Nemanau. Kiek zinau toje pozicijoje žmogus nesikeičia daug metų. Kad kreatyvų atstovas, parduodantis jų darbus užsakovui yra geras pardavėjas, neabejoju :). Koks Omnis pirkėjas? Akivaizdu – mažai reikalaujantis, nepriekabus, nekritiškas, perkantis daug.
Vertinu iš reklamos žmogaus pozicijų. Kaip Omnio klientas nesusigaudau:
– kokiu iš šimto pasiūlymų galėčiau pasinaudoti, jie beveik visi tokie neaiškūs;
– kodėl būdama daug metų klientu, negaunu specialių ypatingų individualių pasiūlymų (juos gauna tik naujokai) ar bent jau kalėdinių dovanų;
– kodėl įžuliuoju būdu salone paklausus ką jie siūlo seniesiems klientams, turiu įvykdyti krūvą sąlygų ir prisiimti įsipareigojimus dviems trims metams į priekį;
– kodėl sulaukus prieškalėdinio Bitės skambučio su realiu pasiūlymu neturėčiau “išeiti į Bitę, nes bus geriau” arba susidraugauti su aktyvėjančiu naujokėliu Eurocom? (ko gero to nepadariau is tinginystes:)) Perfrazuojant Aruno minti: sekmes naujais visiems operatoriams, nes konkurencija didziule, bet ar visiems ji bus gerai :) p.s. Beje, Linai, o pats kurio operatoriaus klientas?
Vaidas Velykis says
2006.01.04 at 14:53Geras straipsnis apie pozicionavimo idejos nenuosekluma. Taciau drisciau suabejoti ar sis nenuoseklumas padejo tik Bitei. Aiskiai isreiksta ir palaikoma pozicionavimo ideja turi tik vienas operatorius – Tele2. Jis – pigiausias. Omnitel nebeturi (na, nebeeksploatuoja) pozicionavimo idejos. Bite – neturi (nors atlikus apklausa “Kokio mobilaus rysio operatoriaus paslaugomis naudojasi tie, kas vazineja rieduciais?” gali pasirodyti kitaip:). Gal Tele2 sioje situacijoje turetu laimeti daugiausiai? Gaila, kad Tele2 nepateike savo veiklos duomenu, ir siandieninese VZ galime palyginti tik konkurentu pajamas.
Marijonas Dziurbeiko says
2006.01.04 at 15:03Manau straipsnis geras, nes komentarų skaičius rodo, kad paliesta tema šian rupi daug kam
Andrius Bakutis says
2006.01.04 at 15:10Deimante – malonu jog paminėjote mane. Na gal nereiktų čia pradėti diskusijų apie creatyvus ir jų darbo procesus.
Mano prieš tai buvęs komentaras – labai nepatenkinto skaitytojo. Pabandysiu įvardinti kelis punktus kodėl: 1. Ponui Linui kažkas, kažką iš kažkur ir kažkokio tai regiono Bitės atstovas kažką papasakojo jog dabar Bitė džiaugiasi plūstančiu klientų srautu, o vargšas Omnitelis juos praranda ir viskas dėl to jog reklamoje yra vaikinas kažkokiu tai veidu su pantera. Èia pridedu tik –
2. Pavartotas reklamoje žodis „pakeiskite seną …“ visiems esamiems Omnitelio klientams asocijuojasi su Omnitelio pakeitimu į naują operatorių. – Èia pridedu tik –
3. Rinkoje yra 4 bendrovės, o lyginama tik 2 ir tai pagal kažkieno iš kažkokio regiono pasakymus. Èia galiu ir pasikartoti – jei aš pasakysiu jog iš Bitės klientai plūsta į Eurocomą? –
4. Ir paskutinis – jau ne kartą pastebimas vienas Lino akcentas, creatyvai savo atgyveno, atėjo pozicionavimo era, meskite juos visi lauk ir pradėkime pozicionuotis padedant pozicionavimo specialistams. Èia galėčiau ir ką nors dar pridurti, tačiau manau neverta. Reziumė – niekada nemėgau ir nemėgsiu tokių straipsnių kurie yra parašyti pasikonsultavus neaišku su kuo, vadovaujantis neaišku kokiais duomenis, bet darant labai rimtas išvadas. Sėkmės visiems.
Deimantė Laumytė says
2006.01.04 at 15:30Betgi, pons Andriau, aš Lino pozicija supratau truputį kitaip – kad kreatyvai turėtų konsultuotis su pozicionavimo specialistais. Galiausiai, nebūtinai pozicionavimo – bet kuriais reklamos verslo teoretikais. Tik tiek:)
Kam išradinėti dviratį, jeigu galima dviratį tobulinti, pasitarus su tos srities specialistais?
Juk protingi mokosi iš kitų klaidų, tiesa?:)
O tame Jūsų teiginyje, kad straipsnyje galbūt yra “VBS” (“Viena boba sakė”) niuansų, tikrai yra tiesos. Bet kaip dažnai tos “bobos” būna teisios! Nes jos paprasčiausiai atspindi visuomenės daugumą – plačiausią vartotojų tikslinį segmentą. Linai – dėkui, kad sukeliate įdomias diskusijas!
Juk ir pats straipsnio pavadinimas sunkiai mūsų protui suvokiamas prieštaravimas – Omnitel nereikia klientų – jau prikausto dėmesį ir skatina diskutuoti. Visiems sėkmės.
Andrius Bakutis says
2006.01.04 at 15:41Miela Deimante. Aš tikrai ne prieš pozicionavimą. Ir visiškai su Jumis sutinku jog creatyvai turėtų konsultuotis su pozicionavimo specialistais ir t.t. Èia ginčų nekyla. Taip pat sutinku ir su išsakytomis mintimis apie Omnitelo blogą strategiją, pozicionavimą. Tačiau aš norėjau pasakyti jog pats straipsnis man yra labai nepriimtinas ir vienpusis. Norint akcentuoti pozicionavimą reiktų rašyti realistiškiau, paliesti visą rinką, net tik Onmitel ir Bitę. Be to manau nepakanka vadovautis „viena bobutė sakė“. Man šis straipsnis tikrai absurdiškas.
Modestas Chmieliauskas says
2006.01.04 at 15:45Sveiki, Matau straipsnis publiką įaudrino, nors ir labai neturiu laiko , bet noriu pora komentarų.
Deimantė Laumytė says
2006.01.04 at 15:47Mielas Andriau, aš Jus suprantu.
Man irgi norėtųsi gilesnės analizės ir konkretesnių pavyzdžių.
Straipsniai galėtų būti rašomi tos įžymiosios knygos “Pozicionavimas” (kurios niekaip neturiu laiko “damušti” iki galo:) pavyzdžiu.
Juk tiek straipsnyje, tiek diskusijose – paviršinės mintys ir paviršiniai pozicionavimo pajautimai.
Tiesiog, pasvarstymai.
Andrius Bakutis says
2006.01.04 at 15:55Deimante, su paskutiniu Jūsų komentaru niekaip nesutiksiu. Straipsnį rašė pozicionavimo ekspertas ar mėgėjas, šiaip besidomintis pozicionavimu ir svarstantis?
Jei mes p. Liną įvardinsime kaip mėgėją tai šis straipsnis yra nuostabus – imkime visi ir pasvarstykime, ką reiškia pantera, kodėl toks berniuko veidas, ir kaip Omnitel reklamų pakeitimas galėjo paveikti Omnitel klientų elgesį?
Tačiau čia yra konstatuojami faktai, teigiama jog Omnitel nukrypo nuo reikiamo kurso, suklydo creatyvai, klientai bėga ir t.t.
Reziumė – vaikiškas straipsnis pozicionavimo ekspertui, tačiau puikus studento rašinėlis.
Modestas Chmieliauskas says
2006.01.04 at 16:02Dėl žodžio senas manau tai būtų daugiau žodžių žaismas nors galimybė, kad klientas galėjo suprasti būtent taip kaip aiškina Linas 50 ant 50.Kas liečia Omnitelo darbą su senais klientais tai tikrai daugelis mano pažystamų, vardų ir firmų nevardinsiu perėjo į Bitę ir Tele2.Klausimas ,kodėl?Todėl, kad visi seni klientai nori dėmesio, kurio negali skirti Omnitelas.Jis skiriamas tik naujokams, o vėliau mokėk ir tylėk.Pvz 2005 m.pabaigoje sukako 10 metų kaip aš Omnitel klientas……nors atvirutę būtų atsiuntę.O ką darė Bitė? ji man pasiūlė už visų numerių perkėlimą dovanų…ir atitinkamas nuolaidas.Omnitel jaučiasi tvirta savo pozicijose, bet prisimenant pozicionavimą manau Omnitelas varo iš inercijos, bei dėl tokių tinginių kaip aš kurie nepajudina subinės,kad pakeistų operatorių.Berniukas su pantera buvo grąži reklama, bet ar atnešė naudos?Linai gera tema.
Asta Vasiliauskaite says
2006.01.04 at 16:15Ir dar to klipo (su berniuku ir pantera, mergaite su trim segtukais plaukuose, vilnimi lietaus baluteje, labai grazia muzika, etc.) pabaigoje tekstas – turite patikima (istikima) drauga.
Na nelabai jam rupi ta draugyste :)
Modestas Chmieliauskas says
2006.01.04 at 16:21Pritariu Astai ir ar prisimenat animacinį filmuką apie berniuką ir raganosį?Net žodžiai kažkuo panašūs.
Martynas Marčenko says
2006.01.04 at 16:24Taip, laibai idomus straipsnis ir idomi diskusija! aciu Liniu:) Kas liecia kreatyvus, tai siame straipsnyje yra tiesos. Dauguma tokiu kreatyviu zmoniu mano turintys puikia ideja, kuria istikruju nori patraukti vartotoju demesi i save o ne i pati reklamuojama produkta. Taip jie skina laurus ivairiuose konkursuose tuo tarpu produkto pardavimai krenta ( nesenai aprasytame straipsnyje apie alaus horn reklama:) ), bet juk reklama turetu buti prekes zenklo ivaizdis o ne jos kurejo ar ne? tai kodel elgiamasi taip egoistiskai? Originalumas svarbus menui, bet verslas tai ne menas, jus samdo tam, kad bendrautumete o ne tam, kad darytumete kam nors efekta!
Povilas Petrauskas says
2006.01.04 at 16:26truputeli jauciasi lietuviskas rustumas, kai visi viska zino ir dar geriau moka mokinti kitus :)
snd gavau e-laiska is Lino, jame perskaiciau antraste apie: “kaip Omnitel leidzia pinigus, o naudos is to turi Bite.”. perskaiociau straipsni ir cia yra tikrai taip,kaip parasyta minetoje antrasteje :)
Jei Linas sulygino tik sitas dvi kompanijas, gal ir norejo tik apie jas ir rasyti – nematau nieko cia blogo, o jei reikes – manau, bus ir kitokia publikacija :)
Svarbu, kad nebuytu pykcio ir agresijos :). Manau Omnio vadovams linskmai diena einasi :)
Andrius Bakutis says
2006.01.04 at 16:36Man dar iškilo vienas klausimas, kaip Jus įtakoja reklama? Nejau pamatę jog Omnitel paleido reklamą su pantera bėgote į Bitę, nes jų pvz., spalvos gražesnės?
Manau visiems svarbiausia yra kokybės ir kainos santykis, o to mes niekada nepastebėsime reklamoje. Tai pastebėsime tik naudodamiesi paslaugomis. Ir jei paslaugos, kainos ir t.t. mūsų netenkins mes pasirinksime kitą operatorių ir tuomet mums galbūt bus svarbu kokias reklamas jie rodys, kokiais šūkiais vilios ir kokiomis spalvomis pagražins savo logotipus. O jei jau taip įsisuko diskusija tai norėčiau Jūsų visų paklausti, ar nors vienas atsisakėte operatoriaus paslaugų vien dėl to jog jie parodė Jums netinkančią ar nepatinkančią reklamą???
donatas grazys says
2006.01.04 at 16:37Pirmiausia su naujais tave Linuk:) Perskaiiau šį straipsniuka, perskaiciau komentarus ir milijonas prisiminimu mane uzklupo. Pamenu kaip omnitel keliavo i rinką ir kaip ją užkariavo, kaip dauguma norėjo tapti jų “pagalbininkais” bet tai kas vyksta šiandien, manau prieštarauja jų praeities ideologijai. tie visi reklaminiai filmukai manau tvarkoj. Aš Linuk kaip žmogus prie meno tai man irgi patiko berniukas su pantera, bet tikrai nesukele jokio noro pirkti telefona už 1 litą ar keisti operatorių. Buvau omnio klientas, bet daugiau nenoriu. nesu patenkintas ir dabartiniu operatorium, bet…. Keisti žmogai kurie kabinasi prie žodžių “greitai” užtikrintai” tai juk situacijos nekeičia. Yra kaip yra. Tai tarsi VP kuris išpampo ir nuo menkiausio neteisingo posūkio gali sprogti……. dėl “Creatyvų” ir jų tikslų, negaliu pasakyti nieko, bet Omniui skirti filmukai tikrai kur kas geresni nei kokiems skalbimo milteliams ar balikliams. Ir jeigu jie sugeba padaryti dvigubą nauda, gerai pasirodyti festivalyje ir padėti pritraukti klientų (šiuo aš abejoju) tai puiku, tačiau vietoj klientu pritraukimo jie sukelia greičiau malonesnius jausmus žiūrovui:) Tai irgi gerai:) Taigi baigdamas šiuos postringavimus galiu pasakyti-Linuk, gera analiziė, mano akimis žiūrint primena “jerelaša”(juk š ne profesionalas šioje srityje) atsigavau šia popietę:)))
Gerų tau minčių ir toliau
HL
donatas
Modestas Chmieliauskas says
2006.01.04 at 16:56Andriau
Manau klientai atsisako ne dėl nepatikusios reklamos o dėl įtaigios reklamos.Tai manau tokia reklama su pantera nebuvo įtaigi klientui, kad ji pritrauktų dar vartotojų.O pažiūrėkite kas dedasi mokyklose, tik Tele2 su svo bjauria(meniniu požiūriu) reklama meta piguma vaikai ima tele2, ežys atsako, kad kortelė kainuoja litu pigiau mokiniai jau prie ežio metasi.Todėl manau lošia(bent jau Lietuvoje)ne reklaminio klipo grožis o pasiūlyta ir išreklamuota produkto kaina.
Asta Vasiliauskaite says
2006.01.04 at 16:56Mielas, Andriau, Omnio neatsisakiau, nes: – reklama su pantera patinka tiek, kad kurį laiką net telefono skambučio melodija buvo tokia kaip tame klipe,
– mano didžioji dauguma draugų ir kitų žmonių priklauso ratui “mūsų daugiausia ir mes kalbamės pigiausiai”,
– aš, anot Modesto, tingiu pajudinti …,
– etc. Bet kaip šiokia tokia reklamos specialistė bei žmogus besidomintis ir darbe taikantis pozicionavimo idėją, norėčiau pasakyti, kad Omnio reklama neparduoda (ar žmonės sukūrę tą reklamą turėjo tokį tikslą – nežinau).
Kestutis Navikauskas says
2006.01.04 at 17:02Su Naujais visus :)
Linui irgi pats laikas butu parodyti demesi ir pagarba savo vartotojams – atnaujint inteface savo tinklapio, kad patogiau naudotis butu, o ne scroolinti iki uzsiscroolinimo ;)
Straipsnis apgailetinas. Apie nieka. Bliamba, jei rasoma, kad mazeja, ar dideja, tai reikia skaiciu – kiek, kada ir kaip. O ne intuityviai postringauti.
Komentaru daug :))) Nes Jonute su Onuku pliekiasi “as ne tokia, pats tu toks”.
“Lengvai ir greitai” – Galina Blanca (bul bul) sukis :D “…lengvai, ir greitai, mes paruosim sriuba…”
Kreatyvai nieksai :D Kas tie kretayvai?! Taigi ne sprendimo teise turintys asmenys. Alementarus darbuotojai. Kaip pasakysi, taip padarys.
Ne reklama daro pagrindine itaka priimant sprendima pirkti. Zmones tapo protingesni ir maziau spontaniski. Aktyvi reklama dazniausiai daro atvirkstini poveiki – suveikia atstumimo efektas.
Kuris operatorius geriausias? :))) Cia kaip partneri seksui renkantis – kiekvienam savaip. Rinkis kuri nori, bet vistiek busi padarytas :) Todel rinkis toki, su kuriuo tau bus maloniau ;)
Kalbant apie jusu, mieli kolegos, operatoriaus pasirinkima, manau, zinau, kieno paslaugomis naudojates ;) Ogi to operatoriaus, kurio paslaugomis naudojasi jusu imone :D Nes dauguma musu cia – vistik samdomi darbuotojai ir naudojames tarnybiniais telefonais :)))))
Modestas Chmieliauskas says
2006.01.04 at 17:03Asta
Žinai va dėl to pigumo, kad ir kaip tas minutes pigina ale sąskaitos vistiek didėja.Kur čia šuo pakastas?
Andrius Bakutis says
2006.01.04 at 17:10Kaip malonu jog prasidėjo tokia diskusija. Manau Jūs visi atsakėte į klausimus kurie yra svarbūs šiai diskusijai.
Dabar dar kartą perskaitykite straipsnį ir pamatysite jog kažkas su juo ne taip.
Dėl Omnitelio blogos reklamos masės bėga į Bitę? O gal čia Omnitel reklama nieko dėta? Gal vis dėlto vaikus patraukė ežio pigumas, mažylio įžūlumas ir jie renkasi Tele2 – (na Tele2 juk ne Bitė?). Gal tam tikroms verslo įmonėms yra labai parankūs Eurocom tarifai, paslaugos ir gera aptarnavimo kokybė? O gal Bitės spalvos kai kuriems gražesnės? Taigi mielam p. Linui ir šiaip norėčiau pasakyti jog Omnitelio bloga reklama nepriverčia bėgti Omnitelio klientus į kitą įmonę, tai priversti gali tik kitų įmonių reklamos ar paslaugos. Gal perfrazuokime straipsnio pavadinimą į tai apie ką ir yra šis straipsnis – ne „Omnitel stengiasi atsikratyti klientų?“ o „Omnitel nebenori daugiau klientų“! Nei vienas iš šiame straipsnyje paminėtų faktų, berniukas, pantera ir t.t. tikrai nepriverčia atsisakyti įmonės paslaugų, nebent prašosi JŲ NEUŽSISAKYTI! Tai tiek.
Asta Vasiliauskaite says
2006.01.04 at 17:13Modestai, Tikrai nežinau. Ko gero, pajamoms augant, kalbame daugiau.
Kęstuti, Asmeninis telefonas – Omnio; įmonė šiemet padarė protingenį sprendimą – pasirinko kitą operatorių.
Modestas Chmieliauskas says
2006.01.04 at 17:22Andriau
Manau su tuo straipsniu viskas tvarkoje, jei vertinsi per Pozicionavimo prizmę (nors atvirai sakant pati knyga pozicionavimas kažkaip neįkvėpė).
Giedrius Zinkus says
2006.01.05 at 09:41Linai, Girdejau buvai ivertintas del savo straipsniu rasymo praeitais metais. Tikiuosi siais metais Tau seksis neblogiau. Susidomejimas (pagal komentaru skaiciu) rodo, kad sis straipsnis sukele tam tikra rezonansa. Gera pradzia puse darbo. Manau Omnitelyje bus zinomas Lino vardas, tik negaliu buti tikras ar is geros ar is blogos puses. Man irgi atrodo, kad straipsnyje pavyzdys paremtas zodziu zaismu “senas” nera labai gilus ir solidus. Tai tiesiog suinterpretuotras taip kaip norejosi Linui. Gal but padarius apklausa ir uzdavus atvira klausima maza dalis vartotoju atsakytu i klausima tai kaip aiskina Linas, bet realus gyvenimas yra daug sudetingesnis ir jo taip paprastai paaikinti neimanoma.
Del straipsnyje isreikstos kritikos Omnio blaskimosi pozicionavimo prasme tai pilnai sutiku, kad sukis Mūsų daugiausia ir tarpusavyje mes kalbamės pigiausiai” yra konkretus ir stiprus ir tikrai jo nevertejo keisti abstrakciu sukiu “Lengvai ir greitai ar uztikritai”, nors ar sukio pakeitimas taip greitai ir stipriai itakoja vartotojus tai kelia abejoniu, tai atrodo teoretiku noras pateisinti savo teorija, juo labiau pasiremimas VBS duomenimis.
Pritariu Kestucio nuomonei, kad kreatyvai nepriima sprendimo, gal nereiketu Ju taip stipriai uzsipulti, nors straipsnyje dalis nemaza dalis tiesos yra.
Pabaigai noriu pasidziaugti, kad susiformavo rimta Lino straipsniu auditorija, kuri skaito ir raso nekefyrinius komentarus, kuriuose kartais susidaro ispudis, kad yra nemaziau informacijos nei paciame straipsnyje.
Beje, Linai linkiu truputi daugiau naudotis faktine medziaga, kuria grindziami tavo straipsniu teiginiai, kad ilgainiui netaptum statistiniu zurnaliuksciu, kuris raso tendencingus angazuotus straipsnius siekiant pateisinti savo teorija arba sukelti koki nors skandaleli, kad bet kuria kaina nors ir trumpam atkreipti i save demesi (nors manau, kad Omnitel demesi i save tikrai atkreipsi, tik neaisku ar gera ar bloga prasme, nes sraipnyje yra sofizmo, taciau kas zino, ziurek gal dar ir gausi uzsakyma kurti Omnio rinkodaros strategija, ko tau labai linkiu).
Taigi, visiems sekmes.
Mantautas Jokubėnas says
2006.01.05 at 11:50Lietuvos mobiliojo rysio rinka yra jau pakankamai prisotinta (net apsurdiskai vertinama, kad jos skvarba bus 105% – idiotiskumo virsune, nes parodo, kad ne tuos rodiklius telekomai seka). bet vis tik tuo kazkiek galima remtis. toliau VZ TOP1000 reitingai, gal irgi nera labai jau patikimas rodiklis, bet vis tik. is ju Omnis pasiema didziausia rieke. Omnitel – 10 vieta
Bite – 31 vieta atotrukis Omnitel pagal pajamas ir rinkos dalys yra milziniskas. Esant prisodrintai rinkai kiekybinius rodiklius keicia kokybiniai. stai dabar Bites pozicijos yra gerokai stipresnes, tai rodo abonentu perejimo i bites tinkla skaicius. netikiu, kad tai lemia kaina, nes is pacio patirties, nesvarbu kokiame tinkle bunu – saskaitos suma beveik nesiskiria, nors uzrasu knyguteje 80% omnitel numeriu. taciau Bite – neturi pozicijos, arba jos nekomunikuoja. arba dar blogiau – galvoja, kad turi ir galvoja, kad komunikuoja. :) tuomet – jiems reikia komunikacijos specialistu pagalbos, nes pranesimus kol kas geriausiai formuluoja Tele2 :) Kitaip tariant patys zino ka nori pasakyti, ir padaro tai aiskiai ir suprantamai. gal sprendimai ne visiems atrodo grazus ir efektingi, bet pranesimas yra aiskiai surpantamai. ir kas matosi, kad nereikia apiplesti banko, kad vartotojui pasakyti ka nori. Omnitel isrinktas metu klientu tarp reklamos agenturu. nezinau kokie rodikliai, bet turbut pagrindinis yra tas, kad – daug ir brangiai :) Taigi, jei omnitel energija nuo kiekybes dabar perorientuos i kokybe – ju tikrai nepavys kiti operatoriai. nes, tiesiog vertes paketas bus gerokai stipresnis, kad jo atsisakyti. Bites problema, kad jie savo viso “kokybes” bagazo nekomunikuoja kaip vertes. todel manau – “kokybisko operatoriaus” pozicija dar laisva. :)
Ruta Devizyte says
2006.01.05 at 13:41Staraipsnyje pateikti “faktai” man atrodo absurdiski ir visas straisnis atrodo kaip subjektyvios interpretacijos, bet jei jo tikslas sukelti diskusija, jums Linai, tai puikiai pavyko!
Nesuprantu, kodel buvo prisiminta omnitelio reklama su pantera?? juk ji buvo taip seniai! ir po jos dar buvo rodyta: “jei visi omnitelio abonentai susestu prie vieno stalo… jis nusidriektu iki klaipedos ir atgal (per visa Lietuva)” kitais zodziais tariant – grazi DIDELE omnitel seima – kas nenoretu tokiai priklausyti!
Omnitel praranda pozicijas ne del to kad padaro netikslingas reklamas, o del to kad savo seniems vartotojams daro per mazai privilegiju, o ju omnitel visdar turi labai daug!
Bite apskritai neturi pozicijos – “rieduciai ir verzlumas” tikrai nera bites pozicija, tai – “labas” – taip pat kaip “mazylis” ir “ezys” orientuota i jaunima!
Omnitel – didziausias
Tele2 – pigiausias
Bite- ???
bitei padejo reklama “iseinu i bite… bus geriau”, bet kodel bus geriau – lieka neaisku..
Laimonas Staniulis says
2006.01.05 at 16:17Kažkada žiūrėdamas gražią reklamą, kaip berniukas su pantera po miestą vaikščioja, pats stebėjausi – prie ko čia Omnitelis? Ką jie turi bendro? Nustebino nerimtas požiūris į vėjais leidžiamus pinigus. Neaišku kurie nesuprato pagrindinio reklamos tikslo – užsakovai ar vykdytojai. Dar blogiau, kai pakrinka įmonės strategija ir įmonė pati pamiršta savo privalumus.
Kad straipsnis jėginis, rodo vien komentarų gausa per trumpą laiką. Ypač jaučiasi iš kai kurių negatyvių atsiliepimų, kad autoriai su šia tema susiję ir kad įgnybta į jautrią vietą.
Gera proga pasimokyti iš svetimų klaidų. Keista, kad yra nepatenkintų…
Sėkmės, Linai.
Laukiu kitų straipsnių.
Andrius Utka says
2006.01.05 at 16:32Manau sutiksite, kad vi gi komunikavimui patogiausia ir pigiausia yra priklausyti vienam tinklui. Kiek atsimenu operatorių rinkausi maždaug taip, pirma susižinojau kokį operatorių turi mano pažįstami ir giminės (kuriems dažnai skambinu). Rezultatai buvo maždaug Omnitel -7, bite – 3, tele2 – 1, plius 70% kolegų taip pat Omnitel vartotojai. Pliusas ir tai kad Omnitelis didžiausias operatorius, vadinasi ir dauguma atsitiktinių mano pašnekovų bus Omnitel vartotojai. Taigi mano pasirinkimas vienareikšmiškas. Jei pasirodytų, kad mano aplinka vartoja Bitę, pasirinkčiau Bitę.
Jei mano aplinka staiga sugalvotų bėgti į Bitę, greičiausiai bėgsiu paskui juos. (Ádomu, kad į Tele2 nebėgčiau net jeigu ir mano aplinka ten bėgtų.) Manau, kad panašiai elgiasi ir dauguma kitų vartotojų, Taigi, reiktų sutikti su Lino mintimi, kad Omnteliui turėtų būti geriausia eksplotuoti mintį – aš didžiausias, mūsų daugiausia, dėl to jums bus geriau. Man asmeniškai Bitės reklamos yra patrauklesnės ir reikia pripažinti – jos vilioja. Ar vien dėl reklamos bėgčiau į Bitę? Vien dėl reklamos ne, bet jei dar perskaityčiau keletą panašių straipsnių, jei 1-2 draugai iškeiktų Omnitelį ir pabėgtų į Bitę, jei Bitė už perėjimą pasiūlytų patrauklių dovanų … tai kodėl gi ne?
Ignas Tautavicius says
2006.01.06 at 10:50Straipsnis, man asmeniskai, pasirode labai labai prastas. Tiesiog atrodo, jog buvo parasytas vien todel, kad kazka reikejo Naujuju metu proga parasyti. Kaip visi jau pastebejo, Omitelio pozicionavimo teiginys vis tik yra “lengvai ir uztikrintai”, o ne “greitai”.
Panarsiau, idomumo delei, Omnitel interneto puslapyje ir isitikinau, kad atmintis neapgauna ir Jums, Linai, siulau. Istorija tokia, kad Omnitel su zinute “musu daugiau ir mes kalbam pigiau” tikrai sekmingai visus slave dar pries “pantera”. 2003-iais “Pantera” atsirado su nauju pozicionavimo teiginiu “Omnitel – tavo patikimas draugas”. Po to – 2004 – atsirado “skraidantis zmogus” su potekste “Lengvai ir uztikrintai”. Sio klipo nei as, nei visi kiti pazistami taip ir nesupratom. Kartu su “lengvai ir uztikrintai”, kaip ivaizdine kampanija, atsirado pardavimu / klientu perviliojimo kampanija “pakeisk savo sena operatoriu…”, startavusi su numerio perkelimo galimybes atsiradimu. Vadinasi, Linai, “Pantera” ir “Lengvai ir uztikrintai” yra dvi atskiros ivaizdines kampanijos, kurias skiria vieneri metai, o Jus jas sugretinot dar ir su pardavimu skatinimo kampanijos sukiu, atsiradusiu beveik 1,5 m. po panteros.
2005 m. vasara startavo kita Omnitel kampanija – “Puse lietuvos”, kur visi prie vieno stalo susede. Vadinasi, Omnitel samoningai grizta prie Jusu, Linai, taip liaupsintos idejos.
Tuomet noriu paklausti – apie ka sitas straipsnis????
SKirtingu metu kampanijos (IR DAR KALBAMA APIE 2003-2004 metus, kai dabar jau 2006-ieji), ivaizdzio USP maisomi su pardavimu kampaniju USP, neteisingas dabartinis Omnitel pozicionavimo teiginys, neminimi jokie Omnitel ir konkurentu zingsniai 2005-aisiais…
Mano nuomone, Omnitel turetu susitvarkyti viduje ir tobulinti CRM sistema. Viskas. Tik del to zmones kartais uzknisa, ir jie pabega pas kitus operatorius.
Zinoma, Omnitel “metymasis” nuo panteru prie “lengvai ir uztikrintai” garbes jam nedaro ir kreatyvu indelis irgi tame yra (linkejimai tuomet triususiems DDB).
O siaip tai straipsnis niekinis. Jei tai butu referatas iskaitai gauti, iskaitos nepasirasyciau…
Milda Ridikaitė says
2006.01.07 at 17:19Perskaičiau straipsnį, perskaičiau ir komentarus. Išvardinsiu mintis, kurios man iškilo (jos gali pasirodyti gana nesistemingos): 1. Daug rimtų vyrukų priekaištauja dėl skaičių ir įrodymų trūkumo šiame straipsnyje. Mano nuomone, tokie straipsniai ir žavingi savo lengvumu, o ne statistikos rezultatų virtinėmis. Yra iškelti teigininiai ir jie pagrįsti (man net nėra labai svarbu, ar faktai paimti iš VBS).
2. Keletas komentuotojų teigė, kad reklama žmonių neįtakoja, įtakoja tik paslaugų kokybė, kaina, draugų ir pažįstamų pasirinkimas ir pan. Atsibuskime, mes XXI amžiuje. Už tokias mintis ant laužo šiais laikais sudegint gali. Visi seniai žino reklamos galią.
3. Reklama su liūdnais ir linksmais žmogeliukais TIKRAI veikė. Aš būdama Bitės klientė, tada susimąsčiau esanti atstumtoji. Jie, Omnitel klientai, tokie laimingi…
4. Reklama su šeima prie stalo mane, vis dar Bitės klientę, veikė priešingai: jie – šeima, kodėl aš norėčiau veržtis į svetimą giminių ratą, jie turi istoriją, aš prie jų nepritapčiau ir net nenoriu.
5. Reklama su pantera – gražu, bet kas iš to?? Jokio poveikio. Atsimenu, kad gerb. ekonomikos dėstytoja sakė, kad tik Coca-cola turi teisę ant pastato uždėti 15 metrų ilgio ir pločio užrašą tik su vardu be jokio papildomo teksto, o visos kitos kompanijos turi pasistengti marketingo srityje.
6. Juokingas komentaras apie tai, kad mes ryšio operatorių nesirenkame, nes vis tiek firmos moka už mūsų pokalbius. O kaip Tavo nuomone, brangus komentatoriau, firmos pasirenka operatorius? Loterijoje dalyvauja?
7. Pritariu visiems komentatoriams, kad Omnitel nevertina savo senų klientų. Mano draugas nori pakeisti mobilaus ryšio telefoną į naujesnį modelį, tačiau naujausias NOKIAS ir SIEMENSUS už 1 lt Omnitel dovanoja tik naujiems klientams, kurie sėkmingai atsikratė Bitės ar kito operatoriaus jungo (gerbiu Bitę už taškų sistemą, mano mama kas porą metų pasikeičia telefoną į naujesnį modelį, kad “Postoj porovoz” polifoniškai skambančio pasiklausytų. Ji irgi Bitės klientė, jau gal 8-9 metus).
Rimantas Miceika says
2006.01.08 at 21:37Perskaičius Lino straipsnį, nelabai pavyko pagauti esmės. Straipsnio pavadinimas labai intriguojantis, o tekstas suveltas. Gerai, kad lankytojai su savo komentarais ištraukė suveltas įdėjas ( Omnio problemas ) ir pračiupinėjo argumentus ir kontraargumentus kurie vienaip ar kitaip surišti su straipsnio pavadinimo prasme.
Omnitelis rinkoje atsirado pirmiau nei Bite vos keliomis dienomis anksčiau. Jam (Omniteliui ) ilgą laiką sekėsi augti ir lyderiauti. Bet…
Kurioje vietoje Omnitelis geresnis ar blogesnis, kurioje vietoje Bitė, Tele2 ar kiti geresni ar blogesni nelabai kam eitų pasakyti. Kieno reklama geresnė ar efektyngesnė irgi klausimas.
Mano manymu, Lino pozicija straipsnio pabaigoje aprašyta vos keliais sakiniais yra verta milijonų. Mobilieji operatoriai turėtų keisti taktika, daugiau žmonių Lietuvoj nėra, laikas kreatyvams sakyti stop. Laikas keisti taktika iš naujų pritraukimo i senųjų išlaikymą. O čia kreatyvai nemanau, kad gali kuom padėti. Nes jų ( kreatyvų ) kuriami produktai šalti, nuasmeninti, toli, paremti ideologija ar pan. .
Albertas Škutas says
2006.01.09 at 13:05Pradėti komentarą noriu taip: visos čia išsakytos mintys gimė mano galvoje ir bet koks jų sutapimas su tikrove yra atsitiktinis ir komentaro autorius už tai neatsako.
Gal kiek pavėluotai bandau įsijungti į diskusiją, tačiau po švenčių tik šiandien įsijungiau kompą. Iš karto pasakysiu, esu neabejotinas pozicionavimo šalininkas. O štai kas tai yra ir kaip jis daromas tiksliai negaliu pasakyti, kaip beje ir Jūs, mieli kolegos. Kodėl, Linai nusprendei, kad piešti veidukai pozicionuoja, o keistos išvaizdos berniukas su pantera – ne? Kodėl nusprendei, kad Omnitel pakeites RK strategiją prarado. Kaip pozicionavimo specas tikrai žinai, kad ne tik klientų skaičius duoda pelną. Egzistoja ir “customer worth”. Taip pat reikia bent apytikriai žinoti kintamųjų ir fiksuotų kaštų lyginamąjį svori bendrųjų kaštų struktūroje, dar keletą finansinių rodiklių, kad galėtume pasakyti laimėjo ar pralaimėjo firma prardusi ar pritraukusi naujų klientų. O svarbiausia – kaip atrodytų Omnitel kelerius metus eksploatuodama tą pačią pozicionavimo įdėją. Ar mes, mūsų suvokimas, o tuo pačiu ir reagavimas į pirkti skatinančius pardavėjų veiksmus nekintą? Dar pridėkime tai, kad skirtingų vartotojų galvose reikia užimti skirtingas pozicijas. Ar “kreatyvinė” pantera nesudaro saugumo, patikimumo įspūdžio? Ar esi tikras, kad nėra vartotojų, kuriems mobilus telefonas yra lyg papildoma saugumo garantija. Gali bet kada pasikviesti pagalbą. O Bitės klientai tiesiog pramuštgalviai vaikėzai ir tiek. Klausimas ar tų ir anų yra pakankamai ir kas svarbiausia, ar pakankamai daug jie kalba telefonu, kad atsipirtktų “kreatyvamas” sumokėti pinigai. Bet šiam atsakymui, kaip minėjau reikia skaičių, o ne “vieno regiono vieno vadybininko” atsidusimo, kad dirbti tapo lengviau. Tačiau vieną privalumą Tavo straipsnis turi. Perfrazuodamas vieną pakankamai populiarią reklamą pasakyčiau – “…. gera metų pradžia”. Drąsu, idomu, skatina ginčytis.
P.S. jau 10 metų esu Omnitel klientas. Juo tapau nesirinkdamas, tiesiog gavau tarnybinį telefoną. Niekada nebuvo atėjusi mintis keisti operatorių, nežiūrint į tai, kad Omnitel iš tiesų visas dovanas skiria naujiems, pamiršdamka senuosius. Net dirbant vienoje kompanijoje, kuri buvo Bitės klientė, asmeninis telefonas išliko Omnitel. Na ir su malonumu žiūrėdavau į vaikinuką lydimą juodos panteros ir netgi savotiškai didžiavausi, kad esu klientas kompanijos, taip gražiai save reklamuojančios. Ir kas dabar pasakys, ar tai mano polinkis į “kreatyvumą”, ar reklamos kūrėjai sąmoningai buvo nukreipę klipu perduodamą žinią į tokiuos kaip aš? Už teisingą atsakymą – 10 taškų.
Milda Januševičiūtė says
2006.01.10 at 10:39Linai, “Omnitel” reklaminis sloganas buvo ne “lengvai ir greitai”, o “lengvai ir užtikrintai”.
Algis Baublys says
2006.01.10 at 19:15Na Linai visu pirma tau tikrai reikejo geriau pasiskaitinet apie tuometines Omnitel reklamas ir ka jie ten reklamavo. Visu pirma ta reklama kur su pantera, ten prie jos rase” turi patikima drauga…”
Jei tu ant tiek ……. kad neizvelgi giliau, tai egitavo, jog omnitel rysys ir visos jo paslaugos taves nepaveda, nedingines tau rysys kaip T2, visada gausis skambucius ir sms’us…..o dabartine reklama teigia, kad naudotis omnitel paslaugomis yra LENGVA ir tu jautiesi UZTIKRINTAS…..as pats esu senas abonentas….ir neinu ir nekaulyju i salona ka turit man pasiulyt, jog as jau 5 metus naudojuosi jusu paslaugom. Nes tu moki uz tai kuo tu naudojiesi. Kodel niekas neina i Lietuvos energijos bustines ir nesako: “as jau 30 metu naudoju elektra, duokit man telika uz 1Lt….”
Kas del tu skaiciu paspaudimu kai paskambini i 1533, tai ta visa info yra tam, kad zmogus butent susisiektu su tokiu operatoriu kurio jam reikia. Ten yra vieni kur pagrinde dirba DP (duomenu perdavimo) klausimais, kita teikia info apie visas kitas gsm paslaugas…..
Taip kas as manau jog tas tavo straipsnis tikrai labai jau “skystas” kaip minejo cia kazkuris komentatorius…”viena bobute sake”….. Visiem lengvu ir uztikrintu metu….;)
Kestutis Navikauskas says
2006.01.18 at 18:39Mildai Ridikaitei:
Aciu, malonu dziuginti zmones ;) Paskaitykite Alberto Skuto komentara (4 nuo cia). Jei jus nesate imones savininkas (ar bent jau vadovas) – kaip jums bebutu pikta ar skaudu – ne jus sprendziate renkantis operatoriu :)) O firmos pasirenka operatorius pagal bendrus imones mobilaus rysio kastu privalumus.
P.S. Jei esate pilnamete, siulau zengti i pagarbos kupina subrendusiu zmoniu pasauli, kuriame vengiama kreipiniu epitetu ;) Man asmeniskai – nuosirdziai malonu, taciau ne visi tokie kaip as… :)))
Albertui Skutui:
Speju, kad labai patiko V.Pelevin “Generation Pi”, jei atsitiktinai sutampa jusu straipsnio ir sios puikios knygos epigrafai ;) Jei vistik dar neskaite – nuosirdziai rekomenduoju – tai kur kas tikriau, nuosirdziau ir maloniau uz uz cia reklamuojama Raiso ir Trouto “Pozicionavima” (si subjektyvi asmenine nuomone grindziama lyginamaja isliekamaja abieju knygu padarytos zalos pasamonei analize).
Daiva Zakrevskaja says
2006.01.19 at 08:36Kad “Omnitel” praranda išskirtines pozicijas vartotojų “galvose”- akivaizdu, prisiminkim, kad ne taip seniai nemažai klientų persikėlė numerį į “Bitę”, taip pat dalis smulkaus verslo subjektų pasuko į “Tele2”.
Manau, kad tai ne tik “meniniai” “Omnitel” šūkiai, tai ir tai, kad senais klientais bendrovė nesirūpina, t.y. visai neskatina lojalumo… Vien akcijos- nemokami gimtadienio pokalbiai, ar savaitė, už metus, visai neadekvatu, tam, kad nauji abonentai gauna telefoną už 1 litą, o senbuvis gauna tik mažytę nuolaidą…. Taip pat mokėjimo planų kaitaliojimas (ir sakyčiau, vartotojui nepalankia linkme, pvz., planas “Šeima” turėjo 5 “Išrinktųjų” numerius, nesvarbu kuriame tinkle abonentas, šis planas dabar pakeistas į “Draugus”, kuriame yra tik 3 “Išrinktieji” ir tik “Omnitel” tinkle.) nesuteikia pasitikėjimo.
Taip pat vis dar agituojama per akcijas “atvesti” ir šeimos narius, tačiau neatsižvelgiama, kad jau didžioji dalis abonentų turi mobilius telefonus; t.y. jau yra kažkurio operatoriaus abonentais. Taip pat nepastebėjau, kad būtų kokia nauda atvedusiąjam iš to. Taip pat pereinančiam pas “Omnitel” vartotojui siūlomos standartinės sąlygos, kaip ir naujam vartotojui. Gal aš ir klystu dėl kai kurių lengvatų, bet tai tik todėl, kad apie jas negirdėjau; t.y. informacija, svarbi vartotojui yra neplatinama.
Albertas Škutas says
2006.01.19 at 12:17Kęstučiui Navikauskui:
Ačiu už rekomendaciją. Jūsu minimos knygos neskaičiau ir net autoriaus pavardė man nežinoma. Būtinai susirasiu ir perskaitysiu.
Asta Vasiliauskaite says
2006.01.19 at 15:31Ádomu ar šiame puslapyje apsilankė Omnitel strategai ir pasinaudojo nemokama šiokia tokia analize/komentarais? :)
Jonas Dirginčius says
2006.01.23 at 21:42Pagal tai, kaip čia vienas ant kito rėkia, pamaniau, kad kaba eina apie politiką…
Nors straipsnio nepavadinčiau labai jau vykusiu, visgi tenka pripažinti, jog Bitės ir T2 reklama žymiai tiksliau pataiko į Jų nusitakytą tikslinį vartotoją.
Manau, kad tai galbūt yra sąlygota rinkos situacija, kur Omnitelis turi lyderio pozicija ir yra priverstas taikyti masinį marketingą, po truputi “kabindamas” kiekvieną vartotojų segmentą, o T2 ir Bite – daugiau orientuojasi į nišas ir taikos tiksliai į pasirinktą tikslinę grupę.
O tai, kad omnitelis daugiausiai išleidžia reklamai – tai ne privalumas, o silpnumas, nes tuo pačiu turi ir didžiausią būrį “antigerbėjų”, kuriems kvailo meškiuko blaškymasis po laukus, bei bandos jausmą skatinantis “mes pigiausi, nes mūsų daugiausia (ar panašiai)” ne tik neiškaukia simpatijų, bet ir kelia pasibjaurėjimą.
Eglė Zavadskienė says
2006.01.25 at 17:13Sveiki, kadangi šiek tiek domiuosi šia rinka, tai drįsčiau suabejoti p.Lino prielaidom, vis gi manau, kad Omnitel vartotojų skaičiaus mažėjimas buvo ne reklamos pakeitimo pasekmė, o atvirkščiai – kai Omnitel prarado kozirį, kad daugiau nei pusė mobilių vartotojų yra Omnitel klientai, jie buvo priversti keisti ir savo pozicionavimo strategiją. Kaip žinia, jau antri metai situacija šioje rinkoje keičiasi taip, kad visų trijų operatorių rinkos dalys vienodėja (RRT duomenys), būtų melas, jei Omnitel toliau tęstų “mūsų daugiau” kampaniją.
Kampanijomis “Jūsų patikimas draugas” ir “Lengvai ir užtikrintai” Omnitel greičiausiai bandė atsikratyt savo šalto ir į verslą orientuoto operatoriaus įvaizdžiu (kitas klausimas, kiek sėkmingai). Pastaraisiais metais rinka auga daugiau fizinių asmenų sąskaita, taip kad šie pokyčiai gal visiškai natūralūs? Bent jau aiškinti tai noru sumažinti savo rinkos dalį gal kiek per įžūlu:)
Beje, būtų labai įdomi p.Lino nuomonė apie naują Bitės įvaizdinę kampaniją (Jau laikas). Dėkui.
Gražvydas Morkus says
2006.01.26 at 18:45Na, net jei Omnitelis ir padėjo Bitei, tai manau dabar Bitė su kaupu šią skolą gražins savo nauja įvaizdine kampanija :) Štai kur kreatyvas!
Beje, kas žino, kas atsitiko mobiliųjų šūkių kūrėjams? “Legvai ir užtikrintai”, “Geresniam gyvenimui”… būtų puikūs šūkiai virtuvės kombainų gamintojams :)
Mantautas Jokubėnas says
2006.02.02 at 15:56“Jau laikas”! :) naujas Bites perliukas. tobula! :) galima visa pjese parasyti is alaus ir operatoriu sukiu! – “Saule sviecia – tai faktas…”
– “Metas keistis”
– “Lengvai ir uztikrintai”
– “Geresniam gyvenimui”
– “Jau laikas” kaip vidinis balsas besiblaskantis tyruose…
Mindaugas Tauckela says
2006.02.08 at 10:10Sveiki, Kategoriskai nesutinku su p.Linu, kuris mano manymu neteisus pirmiausiai savo prielaidose, o paskui ir isvadose, kurias pateikia. Neanalizuosiu viso straipsnio, bet pora esminiu pastebejimu. Del kalamburo.
Autorius mano, kad teiginys “pakeiskite sena [..] operatoriu [..]” yra kompanijos pasiulymas pakeisti ja i nauja, t.y. ja pacia. Nesutinku. Pirmiausiai, autoriaus teiginys pagristas elementariu kabinejimusi prie zodziu “sena operatoriu”. Jei jau esate istorijos zinovas, tai turetumete zinoti, kad Omnitel yra seniausias (nes pirma), o ne sena (kas gautusi Bite). Jei jau kabintis prie zodziu, tai prasau iki galo. Cia jei eiti autoriaus keliu. As manau, kad p. Linas pameta konteksta, t.y. tuometine situacija, kai tik atsirado numerio perkelimo paslauga ir visos tuometines reklamos siule is esmes ta pacia minti – pereiti is vieno – i kita. Omnitel norejo informuoti, kad ji jau teikia numerio perkelimo paslauga ir klientai ja gali pasinaudoti. Jei butumete padares rinkos tyrima ir to paklauses, tikiu butent tokia zinute rinka ir suprato, o ne jusu zaidima senas ir senesnis. Del tiesiog genialios reklamos.
Cia autorius pateikia didziausia savo klaidinga teigini, kad besišypsantys stilizuoti veidai – geniali reklama. Ka reiskia geniali? Geriausiai pristatanti kompanija (jos norima pranesima) klientui? Butent si reklama buvo peilis po gerkle Omnitel, ir jai kainuos daug milijonu zalai atstatyti. As ta kuris taip sugalvojo tokia bomba atleisciau is karto. Kodel taip? Atsizvelgiant i praeities pasiekimus bei situacija rinkoje (kai atejo tele2, kuris is karto prisieke buti pigiausias) Omnitel turejo stiprinti pozicijas ten, kur jie turejo didziausias galimybes – naujos technologijos, naujos paslaugos, zinomas vardas ir pan. Jie turejo isikibti ir gintis iki paskutinio kaip diferenciacijuotu paslaugu teikejas, ne pigiausias operatorius. Pateikta reklama, kuri buvo isties gera pigiu paslaugu teikejui (t.y. butu ideali tele2, tik kad veiduku pasiskirstymas butu kitoks) suklaidino varotojus, kuriu galvose keletas opertoriu turejo tuos pacius teiginius, o Omnitel jau zaide prieso terotorijoje. Del draugo is Bites.
Pateikiama Omnitel kritika is Bites atstovo lupu, jei ji is tikruju buvo, parodo Bites darbuotojo nekompetencija principineje rinkodaroje. “„Jų „lengvai ir greitai“ klientui visiškai nieko nereiškia – kaip ir mūsų „geresniam gyvenimui“. Jei jis baige ka nors labiau su rinkodara susijusio nei traktoristo kursus, turi zinoti, kad kompanijos sukis yra ne konkretus bruozas, paslauga ar pasiulymas, o kompanijos vertybiu sistemos pateikimas – ka turi jausti klientas bendraudamas su kompanija ir naudodamasis jos paslaugomis. Draugui is Bites noreciau akcentuoti, kad tai ir turi buti bendro pobudzio pasiulymas. Tai negali buti pasakymas, kad musu zinutes gali sudaryti 182 sibolius vietoje iprastu 180. Omnitel atveju tai negali buti ir kainos akcentavimas, nes tai jau TELE2 sritis. Mano galva, Omnitel, kaip diferenciacine kompanija pasirinko puiku nauja suki, nors aisku tai nera jau pasiekta pergale. Viskas priklausys kaip jie islaikys ir sustiprins savo pazada visa veikmu visuma per ilga laikotarpi. Del realios padeties.
Atejus tele2, kuris pasirinko paprasta ir labai patogu varianta – buti pigiausiu, Omnitel ir Bite liko aiskintis, kuris is ju teiks kokybiskesnes paslaugas, o kuris liks per viduri ir po truputi silpnes. Omnitel savo zygiais i pigumo akcentavima bei uzdelstas investicijas i technologijas (pvz edge, wifi) nebeturi pakankamo iskirtinumo, kad mintyse isitvirtintu kaip technologinis lyderis. Bite priesingai, labai sekmingai, nuo brand’o perorganizavimo pradzios, perkrate visas savo paslaugas (paprastumas), orientavosi i verslo segmenta (technologijos ir kokybe), supaprastino ir isgrynino komunikacija (aiskus ir vieningas pranesimas) ir tais tvirtais zingsniais prasejo kilti i kokybini segmenta. Artimiausiu metu.
Ar sugebes Omnitel atsitiesti – parodis ateitis. 2 pastebejimai. Pirma, Omnitel savo veiksmais baigia uzstrigti pasiulymu spektro viduryje, kai del kokybes kreipiamasi i Bite, o del kainu i tele2. Ir antra, per trumpa laika to padaryti tikrai neiseis, taigi, trupu laikotarpiu prognizuociau, kad Omnitel santikinai uzimamas pozicijas praradines.
Raimonda Kostiuskeviciute says
2006.03.24 at 13:10Na ištikrųjų labai įdomios mintys. Sakau esam tikri lietuviai. Labai greitai sugebam kritikuoti.
O juk visi dirbame įmonėse, visi turime savus klientus, kurie kartais būna nepatenkinti mūsų teikiamomis paslaugomis ar prekėmis.Visiem kartais būna blogų dienų, brokuotų prekių, nelaiku atliktų užsakymų.
Tai gal pirma pasižiūrėkime į save nes tobulų nėra. Ir netgi Omnitel gali klysti, nes ten dirba tokie patys žmonės kaip ir mes. Ir jiem kartais nepavyksta reklama ar kažkur “užlūžta” ryšys. Tačiau visumoje tai yra daugiausia paslaugų ir geriausią ryšį užtikrinanti kompanija.
O kad Omnitel yra didžiausiai mobiliojo ryšio operatorius ir pozicijos užleisti neketina yra akivaizdu.
Justė Kostikovaitė says
2006.04.24 at 15:29O pasirodo viskas labai paprasta. Telia Soneros strategija yra “paprasta naudotis rysiu”, todel ir lengvai ir uztikrintai. Chi chi. J
Valentinas Marinionokas says
2006.07.29 at 01:40to Ignas Tautavicius Gal tamsta Omnije ir dirbate? :) Nes iš visų čia perskaitytų komentarų pliusuojant ir mane patį – tik Jūs vienas puikiai supratote ką norėjo pasakyti OMNIO “strategai”… Jeigu apskritai juos taip galima vadinti po panašių reklaminių kompanijų :))))
Valentinas Marinionokas says
2006.07.29 at 02:17to Ignas Tautavicius Gal tamsta Omnije ir dirbate? :) Nes iš visų čia perskaitytų komentarų pliusuojant ir mane patį – tik Jūs vienas puikiai supratote ką norėjo pasakyti OMNIO “strategai”… Jeigu apskritai juos taip galima vadinti po panašių reklaminių kompanijų :))))
Valentinas Marinionokas says
2006.07.29 at 02:17to Mindaugas Tauckela: Konstatuoti savo nuomonę kaip nuomonę – tai yra viena, konstatuoti savo nuomonę kaip faktą – visiškai kas kita. Nuostabus straipsnis. Nors pastebėjau, kad niurzgančių “docentų” tikrai netrūksta. Susidaro toks ispūdis, kad tie patys “docentai” kaip Olimpo dievai – žiūri iš aukštai į viską ir į visus, lyg ir matydami esmę, bet nematydami smulkmenų, iš kurių ir susidaro pati ESMĖ. Apie Omni galėčiau kalbėti daug ir nuobodžiai, nes gana ilgai platinau jų paslaugas ir stebėjau visus pokyčius vykstančius išorėje ir viduje. Tačiau tai būtų nesolidu ir neetiška. Tad pakomentuosiu tai, kas man “užstrigo” labiausiai. Tokie “docentų” pasisakymai apie “bobučių plepalus” yra švelniai kalbant juokingi. Nes būtent tos “močiutės” (prie kurių galėčiau priskirti ir save) mato, žino ir jaučia viską pirmiausiai ir tiksliausiai. “BOBUTĖS” o ne “Olimpo dievai”. Vėl gi, minėti teiginiai apie “patikima draugą” ir “lengvumą, užtikrintumą”. Visų pirma – panteros Lietuvoje negyvena (nors reklama ir man patiko, kaip grožio elementas). Visų antra – mūsų tauta dar nepribrendo tokioms “gylioms” reklamoms. Jokiais būdais nenoriu menkinti nei savęs, nei mano tevynainių. Tokios reklamos tikslingos civilizuotose šalyse, kur žmonės iš kartos į kartą yra įgavę tam tikrą brandos lygį. Mes gi nuo to dar stipriai atsiliekame, tai nėra nei blogai nei gerai – taip tiesiog YRA. Kada nors tai pasikeis – TO MUMS VISIEMS IR LINKIU. Ačiu Linui už straipsnį.