2013.04.17 Martynas Čerkauskas, lrytas.lt.
Ant prekystalio atsidūręs „Čili“ restoranų tinklas ruošiasi nemažiems pokyčiams. Restoranų grupė suskaidyta į kelias įmones, ruošiamasi keisti dalies maitinimo vietų pavadinimus.
Portalo lrytas.lt žiniomis, įmonė prieš pardavimą peržiūri veiklą, griežtina reikalavimus darbuotojams, skatina pardavimus. Neapsikentę pasikeitusių darbo sąlygų pastaruoju metu norą palikti darbą pareiškė kelių picerijų vadovai.
Nauji vardai jau sugalvoti
„Čili holdings“ atstovas Dainius Kalina portalui lrytas.lt tvirtino, kad apie pokyčius restoranų tinkle įmonė oficialiai ruošiasi paskelbti maždaug po dviejų mėnesių.
Tačiau „Čili kaimo“ ir „Čili Kinija“ restoranų pertvarka jau prasidėjo. Neseniai Klaipėdos „Akropolyje“ buvo atidarytas naujas restoranas „Soya“. D. Kalina pripažįsta, kad šiuo pavadinimu artimiausiu metu bus pervadinti visi restoranai „Čili Kinija“.
Naujos koncepcijos restorano valgiaraštyje bus populiariausi patiekalai iš „Čili Kinija“ ir tai pačiai verslo grupei priklausančių restoranų tinklo „Tokyo China“ virtuvių.
Kitam „Čili holdings“ valdomam restoranų tinklui „Čili kaimas“ ruošiamas kitas vardas – „Forest“ (angl. – miškas). Eksperimentinis naujos koncepcijos „Forest“ restoranas jau veikia Vilniuje Savanorių prospekte, kur anksčiau buvo įsikūręs „Čili kaimas“.
Restoranuose „Forest“ bus orientuojamasi į įvairius kepsnius ir salotas, taip pat išliks populiariausi lietuviški patiekalai.
„Gali būti, kad kai kurie „Čili kaimas“ restoranai dar kurį laiką veiks, nes jie turi daug lojalių klientų, kuriems patinka „Čili kaimas“, – sakė D. Kalina. Įmonė taip pat ieško naujų vietų pasikeitusios koncepcijos restoranams.
Picos užgožė kinų maistą
Keisti „Čili pica“ pavadinimo verslininkai neplanuoja.
„Mūsų atliktos apklausos rodo, kad dauguma žmonių pavadinimą „Čili“ pirmiausia asocijuoja su picerijomis“, – sprendimą, keisti likusių restoranų pavadinimus aiškino D. Kalina.
Holdingas skelbia valdantis septynis restoranus „Čili kaimas“ ir keturis – „Čili Kinija“.
Prieš kurį laiką atskirų restoranų tinklų valdymas buvo išskaidytas skirtingoms įmonėms, kurias kontroliuos „Čili holdings“.
Žiniasklaida jau skelbė, kad „Čili holdings“ ieškoma pirkėjo. D. Kalina daugiau naujienų dėl restoranų pardavimo žada vasaros pradžioje.
Žingsnį laiko teisingu
„Jeigu „Čili“ sugeba iškepti skanią picą, tai dar nereiškia, kad jie moka gaminti skanų kinišką maistą. Ankstesnis jų sprendimas viską kišti po vienu pavadinimu buvo klaidingas“, – įsitikinęs rinkodaros specialistas Linas Šimonis.
„Čili Kinija“ tinklas greičiausiai neišpopuliarėjo, nes norintys paragauti gero kiniško maisto eina į kinų valdomus restoranus.
L. Šimonis pripažįsta, kad „Čili“ turi per didelę asociaciją su picerijomis, todėl tokie tinklai kaip „Čili Kinija“ ir „Čili kaimas“ negalėjo rimtai konkuruoti su panašiais restoranais, kurie specializuojasi tam tikroje srityje.
Tokius prekių ženklus ekspertas vadina „praskiestais“. Jų populiarinimas iš pradžių gali būti pigesnis, nei naujų sukūrimas, tačiau ilgu laikotarpiu neleidžia uždirbti daugiau.
Dar blogiau – jei žmogus kartą nusivilia „Čili kaimo“ arba „Čili Kinijos“ maistu, jis gali pradėti prasčiau vertinti ir picerijų tinklą.
Prasidėjo darbuotojų migracija
„Čili holdings“ administracijos darbuotojas, panoręs likti nežinomas, portalui lrytas.lt pasakojo, kad pastaruoju metu įmonės viduje vyksta daug pokyčių.
„Įmonė prieš pardavimą nori parodyti geresnius rezultatus, todėl labai sugriežtėjo darbo sąlygos. Darbuotojai skatinami taupyti, didinti pardavimus, už menkiausius prasižengimus taikomos sankcijos“, – pasakojo „Čili holdings“ darbuotojas.
Esą neapsikentę tokios situacijos ir mažų atlyginimų, pastarosiomis dienomis iš darbo išeiti nutarė kelių picerijų vadovai.
Tuo tarpu „Čili holdings“ atstovai darbuotojų kaitos nesureikšmina. Įmonė teigia, kad per pastaruosius tris mėnesius restoranuose „Čili pica“ pasikeitė tik du padalinių vadovai. Esą tie kurie išeina dabar, nesugebėjo prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų ir bando dirbti senoviškai.