2020.06.26. Jonas Deveikis, LRT.lt
Restorano „Sugamour“ klientas pasipiktino skirtingomis restorano kainomis Vilniuje ir Kaune. Už tą patį patiekalą Vilniuje sumokėjo beveik dvigubai daugiau. Restorano atstovė teigia, kad taip bandoma įeiti į rinką.
Kaune gyvenantis Andrius pasakoja į „Sugamour“ restoranus papusryčiauti užsukantis ne taip ir retai, tačiau paskutinis jo apsilankymas Vilniaus Vokiečių gatvėje esančiame „Sugamour“ restorane jį privertė susimąstyti, kodėl Kaune esančiame restorane kai kurių patiekalų kainos yra daugiau nei 30 proc. mažesnės nei tokių pat patiekalų Vilniuje.
„Savaitgalį buvau nuvykęs į Vilnių ir nusprendžiau užsukti į Vokiečių gatvėje esantį restoraną „Sugamour“. Ten, kaip ir dažnai tai darau Kaune, užsisakiau didelę porciją „Klasikinių benediktų“ ir dienos sriubą. Patiekalai buvo identiški tiems, kuriuos valgydavau Kaune, tačiau sąskaita skyrėsi“, – pasakoja Andrius.
Jis tikina Vilniuje už didelę porciją „Klasikinių benediktų“ sumokėjęs 8,50 euro, o Kaune už tą patį patiekalą įprastai mokantis 5,9 euro, už dienos sriubą jis sumokėjo 3 eurus, nors dienos sriuba Kaune kainuodavo 1,6 euro.
„Kainų skirtumas sudaro daugiau nei 30 proc. Pamaniau, kad galbūt ir Kaune kainos pakilo, tačiau po keleto dienų užsukęs į „Sugamour“ restoraną Kaune pamačiau, kad kainos čia yra nepakitusios ir daug žemesnės nei Vilniuje“, – sako Andrius.
Restorano atstovai: bandome įeiti į rinką
Restoranas „Sugamour“ Lietuvoje veikia keturiose vietose. Vilniuje jis įsikūręs Bernardinų sode, Vokiečių gatvėje ir Vilniaus verslo centre „Park Town“. Kaune restoranas įsikūręs Kauno „Akropolyje“.
Pasižiūrėjus į internete skelbiamą meniu, galima pastebėti, kad daugelis patiekalų Vilniaus Vokiečių gatvėje esančiame restorane yra brangesni nei tokie patys patiekalai Kaune.
Pavyzdžiui, „Afternoon tea“ rinkinys Kaune esančiame restorane kainuoja 18,5 euro, o lygiai toks pats rinkinys Vilniuje, Vokiečių gatvėje esančiame restorane, kainuoja jau 25 eurus. Klasikinė kiaušinienė Kaune – 4,6 euro, o Vilniuje – 6,5 euro, dienos sriuba Kaune – 1,6 euro, o Vilniuje – 3 eurai.
„Amber food grupės“, kuriai priklauso ir restoranai „Sugamour“, rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė LRT.lt teigia, kad tokį kainų skirtumą lemia tai, jog restorane Kaune bandoma pritraukti daugiau lankytojų, todėl čia taikoma speciali kainodara.
„Restoranas „Sugamour“ Kaune veikia palyginti neseniai, tad, norėdami padidinti jo žinomumą ir klientų srautą, taikome specialią kainodarą“, – kainų skirtumus komentuoja L. Nikonovaitė.
Vilnius yra brangesnis miestas nei Kaunas
Rinkodaros strategijos specialistas Linas Šimonis sako, kad toje pačioje šalyje to paties prekės ženklo restoranuose taikyti skirtingas kainas nėra įprasta.
„Tai nėra normali praktika. Dažniausiai tinklai apsisprendžia nusitaikyti į tam tikrą pirkėją, apsisprendžia, ar tinklas bus pigus, vidutinis, ar brangus. Atitinkamai yra pasirenkamos vietos, kurios leidžia taikyti tam tikrą savikainą. (…) Todėl, kai vienas restoranas Kaune, o kitas Vilniuje, skirtingos kainos nėra normali praktika“, – sako L. Šimonis.
Rinkodaros strategijos specialistas įsitikinęs, kad skirtingos kainos gali atsirasti ne tik dėl pasirinktos strategijos mažesnėmis kainomis pritraukti klientus, bet ir todėl, kad Vilnius yra brangesnis miestas nei Kaunas.
„Nekilnojamojo turto ir darbo jėgos kainos Vilniuje ir Kaune skiriasi. Todėl gali taip atsitikti, kad, nematydami kitos išeities, verslininkai daro tų pačių produktų skirtingas kainas Vilniuje ir Kaune“, – mano L. Šimonis.
Anot jo, jei visgi restoranas pasirinko taikyti žemesnes kainas siekdamas įeiti į rinką, tai yra rizikinga strategija, nes pakelti kainas ateityje bus sunku.
„Pakelti kainą yra labai sunku. Tai nėra neįmanoma, tačiau sunku, kadangi natūrali žmogiška reakcija į didesnes kainas yra neigiama. Daug geriau turėti ne mažesnes kainas, bet strateginį išskirtinumą ir daryti kitaip“, – pataria rinkodaros strategijos specialistas.
Skirtinga kainodara gali papiktinti klientus
Viešųjų ryšių bei komunikacijos specialistas Arijus Katauskas LRT.lt sako, kad sprendimas taikyti žemesnes kainas yra vienas iš būdų pritraukti lankytojų, tačiau tai taip pat juos gali ir atbaidyti.
„Dažniausiai eidamas į to paties prekės ženklo restoraną žmogus tikisi gauti produktą už tą pačią kainą, kaip ir pirkdamas pieną tos pačios prekės ženklo parduotuvėse, tačiau taip gali ir nebūti. Dalis žmonių pastebi tokius skirtumus ir gali nusivilti. Tokiu atveju jie gali paskleisti neigiamą žinutę. (…), o ji gali sklisti daug plačiau nei teigiamos žinutės“, – tikina A. Katauskas.
Jis taip pat pažymi, kad kainodara yra tik vienas iš būdų pritraukti klientų į naujai atidarytą kavinę, tačiau ne vienintelis.
„Tai yra labai dažnai taikoma strategija visoje mažmeninėje prekyboje, įvedant naują restoraną, kavinę ar parduotuvę. Net jei ir kaštai yra vienodi tiek vienoje, tiek ir kitoje kavinėje, vis tiek kainos gali skirtis dėl skirtingos konkurencinės aplinkos. Pavyzdžiui, Vilniaus gatvėje pigių Benedikto kiaušinių, tikėtina, ir negausime“, – teigia viešųjų ryšių specialistas.