2016.06.02 Vilija Andrulevičiūtė, lrt.lt, Delfi.lt
Šiandieną atidaromos prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvės savo mažomis kainomis nudžiugins vartotojų kišenes. Bet ar taip pat džiugins ir prekių kokybė? Į šį klausimą bus galima atsakyti maždaug po mėnesio, tačiau iki tol naujųjų parduotuvių laukia smalsių pirkėjų bumas, sako rinkodaros specialistas Linas Šimonis. Savo ruožtu Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos narys Kęstutis Kupšys teigia manantis, kad prekių kokybės ir kainos santykis tikrai patenkins daugybės lietuvių poreikius.
Pasak rinkodaros specialisto, „Lidl“ turi du stiprius kozirius, kuriais gali sėkmingai žaisti prieš Lietuvoje jau esančius prekybos tinklus, – mažas kainas ir kitokias prekes.
„Prekybos tinklo „Norfa“ strategija yra „pigu“, „Maximos“ – „didžiausias tinklas, parduotuvės ir nuolaidos“, „Iki“ siekia likti nedidelėmis parduotuvėmis šalia namų, „Rimi“ ilgai neturėjo strategijos, tačiau dabar bando pozicionuoti save kaip aukštesnio lygio prekių prekybos tinklą, nors tai nelabai pavyksta.
Dėl konkurentų atsiradimo mums jau įprastų prekybos tinklų strategija gali būti pakoreguota. Didžiausia grėsmė kyla „Norfai“ ir „Rimi“, nes „Lidl“ turėtų siūlyti pigias ir kiek kitokias prekes, nei esančios kituose prekybos tinkluose“, – kalba specialistas.
Tačiau, pasak pašnekovo, iš seniai Lietuvoje esančių prekybos tinklų greičiau galima tikėtis trumpalaikių taktinių žingsnių, nei ilgalaikės strategijos keitimo.
„Trumpalaikiai taktiniai žingsniai yra galimi, tačiau savaitę ar dvi „Lidl“ bus pilnas pirkėjų, nes žmonėms bus smalsu pažiūrėti, ką siūlo naujas prekybos tinklas. To natūralaus žmogiško smalsumo nenugalės jokia akcija kitame prekybos tinkle“, – kalba L. Šimonis.
Mažesnės kainos, o kokybė?
Logika sufleruoja, kad mažesnė kaina gali reikšti prastesnę kokybę. Tačiau, rinkodaros specialisto teigimu, dėl „Lidl“ prekių kokybės daryti išvadas kol kas yra anksti. Į klausimą dėl prekių kokybės, pasak pašnekovo, bus galima atsakyti maždaug po mėnesio, kai pirkėjai išbandys produktus ir patys įsitikins jų kokybe.
Tačiau mažesnės kainos „Lidl“ prekybos tinkle nebūtinai reiškia tokią pat kokybę, pabrėžia L. Šimonis.
„Tai prekybos tinklas, kuris gali pasiūlyti mažesnes kainas, nes turi didelę perkamąją galią, viršijančią bet kurio Lietuvos tinklo perkamąją galią. Be to, reikėtų nepamiršti, kad tai – didelis vokiečių, kurie yra išrankūs pirkėjai, tinklas. Lietuviai, beje, taip pat yra vieni išrankesnių, jie iš savo tinklų tikisi aukštos kokybės“, – kalba pašnekovas.
Savo ruožtu Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos narys K. Kupšys teigia manantis, kad naujojo prekybos tinklo prekių kokybės ir kainos santykis tikrai patenkins Lietuvos vartotojų poreikius.
„Ne kartą esu pirkęs „Lidl“ parduotuvėse užsienyje ir kainos bei kokybės santykis mane visuomet labai maloniai nuteikdavo. Ten galima rasti neblogų prekių už žemą kainą, ir daugeliui mūsų pirkėjų toks derinys tikrai patiks. Jie pajus nemažą skirtumą, palyginti su kitų Lietuvoje egzistuojančių prekybos tinklų pasiūlymais.
Manau, „Lidl“ greitai turės ištikimų pirkėjų būrį, o šio prekybos tinklo buvimas galbūt privers kitus prekybos tinklus pasitempti, pagelbės mums išvengti apsipirkimo turizmo į Lenkiją įsisiautėjimo“, – teigia pašnekovas.