Prekės ženklas – tai asmens vardas ir pavardė. Garantuotas tik artimųjų meilė ir lojalumas: tėvų, senelių, įkūrėjų, akcininkų, pažįstamų.
Dauguma prekių ženklų visą gyvenimą ir lieka prekių ženklais – vardais pavardėmis, žinomais tik draugų ir giminės rate.
Ko reikia, kad prekės ženklas taptų brendu?
Kartais žmonės tampa išskirtiniai ir, jei turi drąsos, jei susiklosto aplinkybės – išgarsėja.
Tada pavardės Marijonas Mikutavičius, Andrius Užkalnis, Vytautas Landsbergis ar Pablo Picasso pradeda reikšti daugiau, nei vien eilinis vardo ir pavardės darinys.
Atsiranda jį mėgstantys, atsiranda nekenčiantys. Tai normalu.
Atsiranda gerbėjai, kurie visada palaiko, balsuoja, perka, kurie seka visas naujienas, kurie lojalūs, kartai – net fanatiški.
Taip prekės ženklas tampa brendu.
Ar brendui būtinas prekės ženklas?
Nebūtinai kiekvienas vardas pavardė sutampa su brendu, nebūtinai brendas sutampa su prekės ženklu.
Slash, Bono, Moljeras, Volteras, Lady Gaga, Dalida, Falco, Stingas ar Eminemas yra milžiniški brendai, tačiau tai ne vardai pavardės.
Kartais vardas pavardė, kaip ir įmonės pavadinimas, neturi nieko bendro su juos išgarsinusiais brendais. Kas yra Issuras Danielovitchius? O Robert Zimmerman, Reginald Kenneth Dwight, Norma Mortenson, William Jefferson Blythe III, Samuel Langhorne Clemens, Gaynor Hopkins, Farookh Bulsara?
Jei tingite googlinti – tai Kirk Douglas, Bob Dylan, Elton John, Marilyn Monroe, Bill Clinton (taip, JAV prezidentas!), Mark Twain, Bonnie Tyler, Freddie Mercury atitinkamai.
Dažnai vardas pavardė ir juridiškai pakeičiami, kad sutaptų su brendu. Taip daro ir įmonės – Rocket Chemical Company, išleidę WD-40, vėliau savo pavadinimą pakeitė į WD-40 Company.
Galima brendą paversti prekės ženklu, t.y., užregistruoti jį patentų biure. Norite prekės ženklą paversti brendu? Reikės daug ir sunkiai dirbti, įdėti milžiniškų pastangų, laiko, pinigų. O jei neprotingai viską darysite – net ir to neužteks.
Brendo ir prekės ženklo skirtumai
Prekės ženklas – vardas pavardė – yra juridinis vieno produkto atskyrimas nuo kito. “Prekės ženklas” – iš esmės juridinis terminas.
Išskirtinumas ir žinomumas prekės ženklą, eilinį vardą pavardę paverčia brendu. “Brendas” – marketinginė, o ne juridinė sąvoka.
Prekių ženklus kuria teisininkai ir patentininkai, brendus – marketingistai. Susitikę teisininkai kalba apie prekės ženklą, susitikę marketingistai – apie brendą.
Prekės ženklą, kaip ir vardą ar juridinį pavadinimą, pakeisti lengva, o brendo – beveik neįmanoma. Nes brendas – tai ne juridika, brendas – tai asociacijos.
Prekes ženklas – gerai. Bet jei norite būti tikrai sėkmingi, turite jį paversti brendu.
Nepainiokite šių dviejų sąvokų. Ypač, jei esate vadovas. O prieštaraujančius lituanistus ir jiems pritariančius siųskite taip toli, kad nesugrįžtų. Sąmoningai ar nesąmoningai, jie yra Rusijos agentai, silpninantys Lietuvos ekonomiką.
Renaldas says
2015.03.24 at 16:40Patiko straipsnis. Sutinku, kad “Brendas” yra asociacija. Reiketų daugiau lietuviškų brendų, o ne prekės ženklų.
Dėkoju už publikaciją ir lauksime kitų!
Linas says
2015.03.24 at 17:54Labiausiai patiko paskutinis sakinys :) O jeigu rimtai, tai viliuosi, kad si straipsni perskaitys kuo daugiau zmoniu (ir ne tik del paskutinio sakinio :) )
jhr says
2015.03.25 at 18:02Nesupratau esmės – ko gero, kaltas Alc-heimeris. Beje, tai Brendas ar Prekės ženklas (gali būti kaltas ir IQ). Gal kas paaiškins…
Linas Šimonis says
2015.03.25 at 19:55Ir brendas, ir prekės ženklas – tinkamos sąvokos. Tik jos reiškia skirtingus dalykus.
Giedrius says
2015.06.04 at 19:16Man tai geriau brandas, nes ir angliškai brand, ir nuo lietuviškos šaknies brandus. Brandas yra brandus prekinis ženklas.
Remigijus Gineitis says
2016.03.28 at 11:45Prekinis ženklas atitinka ne ‘brand’, o ‘trademark’. ‘Brand’ reikėtų lietuviškai vadinti ‘prekinis vardas’. Tada viskas atsistotų į savo vietas. Įskaitant lituanistus.