Rinkos tyrimų bendrovės Nielsen duomenimis, 2007 metais Lietuvos alkoholinių gėrimų rinkoje įvyko svarbus įvykis – ilgai populiarumo viršūnėje karaliavęs brendis Alita lyderio vietą užleido Grand Cavalier.
Kodėl taip atsitiko, kodėl tai padarė būtent Grand Cavalier, o ne koks nors kitas, jau senokai beklibinantis Alitos lyderystę?
Iš anksto susitarkime, kad lyderio pasikeitimo priežasties ieškoti reikia tikrai ne mažesnėje kainoje, nes kiti pretendentai į populiariausio brendžio titulą buvo pigesni ir už Alitą, ir už Grand Cavalier. Grand Cavalier jei ir yra kainavęs šiek tiek mažiau už Alitą, tai labai nežymiai, o paskutinį kartą, kai Maximoje tikrinau kainas, jis buvo litu – kitu brangesnis (priklausomai nuo butelio talpos).
Taigi, Alita pralaimėjo tikrai ne dėl mažesnės konkurento kainos. Ji puikiai laikėsi prieš pigesnius konkurentus, tačiau pralaimėjo panašios kainos brendžiui. Kodėl?
Alitos strateginės klaidos
Alita padarė puikų ėjimą – pirmoji Lietuvoje pradėjo ne tik pardavinėti brendį, bet ir jį reklamuoti. Lietuviško brendžio sinonimu tapęs Alita greitai aplenkė rinkoje buvusius lietuviškus kolegas (konkurentais juos vadinti nesiverčia liežuvis).
Tačiau vieną strateginį sprendimą padarė itin blogą, šiandien jis Alitai kainuoja labai daug. Šimtus tūkstančių, o gal net milijonus.
Koks tai sprendimas?
„Produktų linijos praplėtimas“, kaip pasakytų marketingo dėstytojas ar daug sudėtingų terminų išmokęs marketingo „vadybininkas“.
„Produktų linijos praskiedimas“ – tai yra tikrasis šio reiškinio apibūdinimas.
Vietoj naujo, unikalaus, vien lietuvišką brendį reiškiančio, Alita savo brendžiui davė „šampaną“ reiškiantį pavadinimą. Gerai, kad konkurentai tuo metu buvo vangūs, ir jie leido Alitai tapti populiariausiu brendžiu Lietuvoje. Tačiau vienas iš stipriausių Lietuvoje brand’ų tapo atskiestu. Jei iki tol žodis Alita visiems asocijuodavosi su šampanu (pamirškime „putojantį vyną“, tautoje ta sudėtinga frazė nenaudojama – visi sako „šampanas“), o žodis „šampanas“ – su Alita, tai dabar ta reikšmė praskydo.
Padarykite eksperimentą, ir įsitikinsite – dalis jūsų kolegų Alitą paminės kaip „šampano“ gamintoją, dalis – kaip brendžio. Pagrindinio brand atributo – žodžio, idėjos „turėjimo“ nebeliko.
Paprašykite padavėjo Alitos, ir jis bus priverstas aiškintis – brendį ar „šampaną“ turite mintyse.
Antroji Alitos klaida – leido sustiprėti konkuruojančiam brand’ui
Antroji strateginė Alitos klaida – laiku neatpažinti potencialaus konkurento ir leisti jam sustiprėti.
Be abejo, atpažinti potencialų laimėtoją yra sunku, tačiau pigiau yra kovoti net su potencialo neturinčiais brand’ais, nei leisti jiems sustiprėti. Juk niekada nežinai, kuris iš jų staiga ims ir taps populiariu. Geriau jau juos „padėti į vietą“, kol netapo rimtais priešininkais.
Kai tik atsirado Grand Cavalier, Alita turėjo sukurti naują brand, kuris turėtų visus Grand Cavalier atributus, ir priešpastatyti jį naujokui.
Žinoma, neturėjo būti jokios užuominos į Alitą. Jokio „produktų linijos skiedimo“. Tai turėjo būti visiškai naujas pavadinimas.
Pačioje Grand Cavalier atsiradimo pradžioje, kol pirkėjai dar nepastebėjo naujoko, kova būtų buvusi efektyvi. Tik tikslas tokiu atveju turi būti ne gauti pelno iš naujojo brand, bet neleisti konkurentų naujokui atimti rinką iš mūsų turimo, senojo brand. Net ir nuostolių dėl naujojo brand sąskaita. O jei pirkėjų mėgiamas skonis keisis, jei jie pradės labiau pirkti naujojo skonio brendį, tai jį pardavinėsime mes, o ne mūsų konkurentai.
Konkurentų klaidos
Pagrindinė patyrusių nesėkmę Alitos konkurentų klaida – jie bandė kovoti kaktomuša.
Sunku net prisiminti visus, bandžiusius konkuruoti su Alita: Oskaras, Stumbro, Forum – tai tik keli iš jų. Visus nesėkmingus vienija viena – jie bandė tiesmukai kopijuoti Alitą. Jie darė panašaus skonio gėrimą, pilstė į panašios išvaizdos butelius, klijavo panašias etiketes. Jie manė, kad pirkėjai yra kvaili ir visi puls pirkti tokį patį, tik šiek tiek pigesnį jų produktą.
Paprastai tai sukelia pirmosios įmonės paniką – ji bijo, kad konkurentai, viską nukopijavę ir pradėję pardavinėti pigiau, atims didelę dalį rinkos.
Bet mūsų smegenys dirba kitaip. Visus imitatorius mes laikome „netikrais“, įtartinais. Pirmasis mums visada yra „tikras“, „originalus“. Dažniausiai mes nerizikuojame pirkti seniai rinkoje esančio produkto imitaciją. Nebent tuo atveju, jei produktas mums visiskai nereikšmingas, tačiau brendis yra socialinis gėrimas, o socialiniai dalykai daugumai labai reikšmingi.
Taip nutiko ir su Alitos imitatoriais. Šiandien, jei jie dar egzistuoja, užima nereikšmingą rinkos dalį. Net nežiūrint gerokai žemesnės jų kainos.
Norint kovoti su lyderiu, reikalinga kitokia strategija. Tokia, kurią naudojo Grand Cavalier.
Gera Grand Cavalier strategija
Grand Cavalier kovos su Alita strategija yra puiki. Pavyzdys, kurį galima dėti į vadovėlius.
Grand Cavalier Alitą atakavo ne tiesmukiškai kopijuodama, bet viską darydama priešingai, nei darė lyderis.
Jei Alita – aštraus, spiritinio skonio, tai Grand Cavalier – švelnaus, karamelinio.
Jei Alita – šviesus, tai Grand Cavalier – tamsus.
Jei Alita – plačiame butelyje, tai Grand Cavalier – aukštame.
Jei Alita – su auksinėmis, puošniomis etiketėmis, tai Grand Cavalier – su kukliomis, permatomomis.
Būtent tokia ir yra sėkminga konkuravimo su rinkos lyderiu strategija. Ne imituoti jį, bet elgtis priešingai. Proto ribose, žinoma.
Rinkoje visada yra dalis pirkėjų, norinčių daryti priešingai, nei daro visi. Jei galingiausią poziciją užima rinkos lyderis, dauguma renkasi jį, nes tai saugu, tai antra pagal gerumą strategija yra daryti priešingai, nei daro rinkos lyderis.
Jei Maxima – dideli, gražūs prekybos centrai, tai Norfa – nedideli ir pigūs.
Jei Jacobs – nebrangi kava, kurios galima įsigyti tik parduotuvėse, tai Lavazza – brangi ir dažniausiai geriama kavinėse.
Jei Omnitel – didžiausias mobiliojo ryšio operatorius, kiekvienais metais pažeriantis daug naujovių, tai Tele2 – pigiausias, teikiantis tik paprastas, rinkoje įsitvirtinusias paslaugas.
Gerai įgyvendinta Grand Cavalier strategija
Pažymėtina, kad Grand Cavalier nepuolė į brangias reklamos kampanijas, savo sėkmės žygį jis pradėjo kukliai, tyliai, be jokių fanfarų. Dauguma rinkos lyderių darė būtent taip.
Pirmiausia sutvarkyta distribucija, pradėta prekiauti baruose.
Grand Cavalier reklama pasirodė tik tada, kai jis pardavimų prasme jau buvo lygiavertis varžovas Alitai. Nors reklama buvo nelabai vykusi, vien pasirodymas televizijoje padarė savo – patvirtino jo pirkėjams, kad jie renkasi tinkamą produktą, kad tai socialiai teisingas pasirinkimas.
Jei Grand Cavalier į rinką būtų ėjęs itin agresyviai, didelė tikimybė, kad konkurentai nebūtų jo pražiopsoję.
Dabar jau vėlu, dabar rinkos lyderis – Grand Cavalier.
Mums belieka pasimokyti iš šių klaidų ir teisingos strategijos. Nes konkurencija kiekvieną dieną aštrėja, kiekvieną dieną kas nors kėsinasi atimti iš mūsų rinkos dalį.
Ir ateityje lengviau nebus, bus tik sunkiau. Štai kodėl gera strategija ir teisingas jos įgyvendinimas bus dar svarbesni nei šiandien.
Valentinas Navikauskas says
2008.04.09 at 14:47Sveikinu Liną ir pozicionavimas.lt su trejų metukų sukaktimi. Linkiu kūrybinės energijos(kas svarbiausia rašant straipsnius), neprarasti minčių aštrumo ir provokuojančio žavesio. Ilgo gyvavimo!
Inga Rimšaitė says
2008.04.09 at 15:13Yra toks ribojimas, taikomas zaislu vartotojams “netinka vaikams iki 3 metu amziaus”:) Sveikinu ishaugus ish shio amziaus. Linkiu 3 metais neapsiriboti, sekmingai augti, populiareti, profesionaleti ir sudetingeti, geraja to zodzio prasme :) Ilgiausiu metu, ilgiausiu!!!
Linas Kurtinaitis says
2008.04.09 at 18:13Sveiki visi,
nesusilaikiau nepakomentaves…. Linas straipsnius rasyti moka tikrai neblogai…Manau ta sugeba kiekvienas,kuris bent kiek jaunysteje mokykloje buvo humanitaras…:) (as ir toks buvau..:))…Bet,skaitau ir kazkas man tame straipsnyje jau girdeta anksciau…Mastau,kas ? Ogi zodis PRASKIESTAS….Nejaugi visi gerimai sugebantys aplenkti pries tai buvusi rinkos lyderi (nesigilinau,bet tikiu,kad Linas taip akcentuodamas tikrai domejosi abieju brendziu pardavimo statistika ),tai padaro tik konkurento kvailu zingsniu PRASKIESTI savo produkta….(Manau reikia buti arba labai geru brendzio zinovu,arba super degustatoriumi,deklaruojant toki fakta…).Banalu ir jau girdeta…Taip buvo ir su “Sekmingai atskiesta Glorija…”…Aisku PRASKIEDIMA Linas laiko pacia pagrindine rinkos uzleidimo konkurentui dingstimi,taciau…,straipsniai apie brendzius tiesiog sinonimiski…Kazka rasyti reikia,suprantu….
Zodziu,skaitau ir jauciu eiline beletristika,paremta savais samprotavimais.Neuzpykite tik prasau,pas mus juk demokratija…:) Sekmes visiems !
Zivile Sauliute says
2008.04.10 at 08:32Laba ryta!
Nuosirdziausi sveikinimai, istvermes, kantrybes ir ideju!! zinoma, gausybe linkejimu Linui, ir visiems sio puslapio skaitytojams!
Trumpai apie straipsni… “Praskiestas produktas” cia neturima omeny tiesioginio PRASKIEDIMO. “Alitos” brendi “praskiede” sampanas.
Valdas Vanagas says
2008.04.10 at 11:06Esu matematikas, keleta metu dirbau mokytoju, dabar rasau matematikos vadovelius. Mano megstamiausias gerimas yra Alitos Brendis. Su idomumu perskaiciau Lino straipsni. Padariau tokias isvadas:
1) Tokiu profesionalu, kaip Linas, yra nedaug;
2) Linas ne tik protingai masto, bet ir mintis sugeba isreiksti rastu;
3) Sis straipsnis ideali Grand reklama. Jei Linui dar uz ja nesumokejo, tai turetu sumoketi…;
3) Tikriausiai Linas su Alita nedirba ir nedirbs, nors Alitai vertetu ji nupirkti…;
4) O as tikrai nusipirksiu Grand buteliuka.
Sekmes darbe, meileje ir kuryboje!
Mindaugas Norvaisas says
2008.04.10 at 17:48Gaila nežinau tikslių apklausos rezultatų, bet iš to ką pastebėjau tarp savo bendraamžių matyti, kad pralaimėjimas slypi gerokai giliau. Pabandysiu trumpai. Auganti naujoji karta, kuri pradėjo karjerą maždauk nuo 2002 metų (mano bendraamžiai) pagavo naują madą: vartoti brendį. Jų mintyse, jo vartojimas suteikia jiems solidumo, priešingai negu viskis, degtine, alus ir tt. Tai yra greito pratutrėjimo sindromas: as noriu pasirodyti draugams koks esu turtingas ir išpruses. Trumpai tariant, mano pažystamų (teisinkų, ekonomistų, fizikų) tarpe yra skiriamos pakankamai didelės sumos brendžiui pirkti. Taigi koki brendį pirkti? Lietuvišką Alita, apie tai negali buti net kalbos, jis atrodo pigus ir skirtas seniams. Reikia su geru pavadinu! Torres? meniu salia jo skaicius ispudingas (o gal ten telefono numeris), kad gal ne. O gal imti Cavalier (kaina pusiau padori), pavadinimas skamba prabangiai, o skonio vistiek nejauciam. Kai kurie tiek isidrasina, kad salia ir kolos uzsisako. Matyt del to vis dar laikosi Alitos sampanas, nes jega, kuri turi didziule perkamaja galia, kokybisko alkoholio rinkoje, sampano nemegsta.
Juozas Juodžbalis says
2008.04.11 at 18:08Linai, sveikinu Jūsų komandą su 3 – jų metų gimtadieniu. Linkiu stiprybės, daug kūrybinės energijos, naujų idėjų ir pasisekimo versle ir asmeniniame gyvenime. Pritariu ir palaikau Mindaugo Norvaišo poziciją. Manau, kad Alitos brendis paseno moraliai. Kiekvienam žmogui būdingas įgimtas poreikis išsiskirti (bene pagrindinis skirtumas tarp žmogaus ir kitų gyvybės rūšių). Juo labiau tai svarbu ir reikšminga naujai kartai. Jai reikia gyventi naujau ir naujau – savų atributų, naujos savo “mes” gyvenimo koncepsijos ir įvairių mąstymo bei elgsenos variantų tam tikroje aplinkoje. Manau dėl to, atsiradus poreikiui, Grand Cavalier yra tas “nauja” ir išskirtina.
Remigijus Barkus says
2008.04.15 at 18:20Aš manau, kad tai lėmė platinimo strategija. Kiek aš žinau Grand Cavalier brendį platinanti kompanija pakankamai agresyviai skverbėsi į rinką paskutinius keletą metų. Tiek baruose (ypatingai), tiek parduotuvėse. Ji rėmė pardavėjus, barmenus, kad jie būtų suinteresuoti prekiauti šios kompanijos gėrimus. Aš ir pats anksčiau “ragaudavau” Alitos brendį, bet paskutinius metus klubuose jį išstūmė Grand platintojai, teko “persimesti” Torres brendžio naudai:)
Simas Kalvinskas says
2008.04.17 at 13:38Neblogas straipsniukas, tiesiog priverte minutei susimastyti, o kodel as vis dar negeriu ir net nesu ragaves sio pirmaujancio gerimo Grand Cavalier. Na bent jau manes nesuzavejo tas “kudas” ju butelys ir pirmoji mintis buvo, kad tai dar vienas eilinis brendzio zaidejas rinkoje.. Jei jau jie tikrai patapo pirmieji pagal pardavimus , lenkiu galva ir sekmes jiems. As asmeniskai iki siol geriu Gloria, anksciau Alita, bet kaip kazkas minejo “isaugau”:)
Tuo paciu noreciau suzinoti, kaip vertinate “Old Vilnius” brendzio ejimo i rinka strategija ir kaip jiems kazin sekasi? Nes jie gan aktyviai bando reikstis..
Inga Rimšaitė says
2008.04.17 at 18:54Nemanau, jog gerai žinomo rinkoje prekinio ženklo naudojimas kitai produktų linijai yra taip jau blogai. Garsus, tvirtas pozicijas rinkoje užimantis prekinis ženklas pirkėjo akyse asocijuojasi su patikimu, kokybe, tradicijomis. O tai jei ne užtikrina, tai bent jau tikrai lengvina įėjimą į rinką. Pvz.: TORRES gerai žinomas vartotojų tarpe ir kaip plataus asortimento vyndarys, ir kaip gero brendžio gamintojas. Na, žinoma, jie be to “vedančio” prekinio ženklo naudoja papildomą pavadinimą produkto “rūšiai” detalizuoti. Bet iš principo nemanau, jog jie svarstė kito pavadinimo naudojimą skirtingoms prekių linijoms. Abejoju, ar Alita taip jau ir puola skūstis savo šampanizuoto vyno pardavimais :) O beja yra ir dar vienas argumentas: pinigėlių įmonės savininkams sutaupoma, nes kaštai marketinginiai kiek mažesni :)
Filomena Samuilytė says
2008.04.17 at 23:36Manau, Alita pasirinko paprastesni kelia. Po vienu vardu parduoti ir sampana, brendi. Dažnai stengiuosi rinktis “prekę” lietuvišką, dėl tam tikrų įsitikimų. Šampanas, kuris geriamas kelis kartus per metus dažniausiai pasirenkamas kaip Alita. Laimei jie etiketes skirtingas suklijuoja.
Brendis – negaliu teigti, jog mano ne itin išlavintam alkoholiniam skoniui, sugedo ir pati kokybė. Lino minėta savoka PRASKIESTAS galime suprasti ir tiesiogiai.. Lygiai ta pati galetumem kalbeti ir apie Zalios devynerios – skanusis pertusinas, labai tikes kokteiliams – ispopuliarejus, kai net trukdavo ir maximose pasilikdavo tik kainu etiketes – Stumbras pradejo spiritizuoti. Neliko kokybes. uztat tusciu lentynu neliko. Tik kaip padidinti pardavimus?
Turint omenyje, jog esame tauta isgerianti daugiau nei bet kuris kitas ES pilietis – turime ir skoni ka pasirinkti. O kaina siuo metu mazai ka lemia, jei jau perkame Brendi.
Filomena Samuilytė says
2008.04.17 at 23:46Linai, tikrai idomi nuomone del OLD Vilnius. Kaip vertinate pasirinkti pavadinima senasis Vilnius (angliskas variantas) Reklamuoja prancūzas, ir prancūziško pilstymo. Ar “prancuziskas” garantuoja sekme?
Viktoras Pėčia says
2008.05.28 at 12:08Manau problema tame kad tokioje didelėje ir ilgą laiką gyvuojančioje kompanijoje didelę vietą užima tradicijos – nauji procesai naujas verslo darymo būdas labai sunkiai skinasi kelią. Patirties stoka ir neefektyvūs vidiniai procesai šiuo atveju pagridinė problema. Teko kažkada su vienais aludariais bendrauti – iš išorės atrodo kad struktūra veikia – o iš vidaus pamatai kad vyksta kažkoks šou – įmitavimas kažkaip kažko – chaosas grynas(na jiems ir dabar ne kaip sekasi). Reikia lankstumo ir sugebėjimo pažvelgti “iš šalies” kur ir kodėl einame.
Marijonas Dziurbeiko says
2008.06.09 at 15:37smagu matyti, kad Linas ir pozicionavimas ištvėrė išbandymą laiku (trys metai šioje srityje tikrai daug) ir atsilaikė prieš konkuruojančias idėjas ir skeptikus.
kalbant apie gėrimus, galiu pasakyti, kad nejaučiu įpatingo skirtumo tarp “glorijos” ir “alitos” man lie vienodai neskanūs, o “grand cavalier” malonaus švelnaus skonio. čia ir visas marketingas, vartotojas neturėtų rinktis pagal etiketę, o pagal skonį (aišku, nekalbu apie snobus).
o dar noriu pasakyti, kad Lietuvoje brendžio gamintojų nėra, yra tik pilstytojai
Marijonas Dziurbeiko says
2008.06.09 at 15:58kituose komentaruose paminėtas old vilnius. ragavau, patiko, bet daugiau nepirksiu, nes nemėgstu vilniaus, kaip miesto. neteisinga buvo rusišką sostinės (“vsio lučee v vilniuse”) modelį perkelti į Lietuvą.
Žygimantas Volodka says
2008.07.04 at 21:25Perskaičiau visą straipsnį ir nemaloniai nustebau dėl Lino išreikštų minčių. NESUTIKÈIAU BEVEIK NĖ SU VIENU TEIGINIU. Paklauskite savęs ką jums reiškia Alita kaip brandas ir Grand Cavalier (brandu dar nedrįsčiau vadinti, nes dar ankstoka jam). Esu įsitikinęs, kad daugelis jūsų apie Alita pagalvos kur kas teigiamomis emocijomis – visų pirma kaip apie lietuvišką įmonę, antra – kaip turinčią daugelio metų patirtį ir kokybės aukštus reikalavimus, kurie pateisinami vartotojų akyse, trečia – tai brandas, kuris paprasčiausiai žinomas kiekvienam pilnametystės ribą peržengusiam Lietuvos piliečiui. Ką galima pasakyti apie Grand Cavalier – sąžiningai atsakysiu – paprasčiausiai rinkoje atsiradęs brendis, kurį mačiau kavinėje (ne parduotuvėje). 1:0 Alitos naudai. Su kuo geriamas Brendis Alita ir Grand Cavalier? Alitos brendis geriamas brandaus amžiaus žmonių rate prie kavos aptariant reikalus, naujienas, įvairias peripetijas darbe ar šiaip prie kokios intelektualios temos ar susirinkus senai besimačiusiems draugams. Su kuo geriamas Grand Cavalier? Tikrai ne su kava. Su coca-cola. Kas geria brendį su coca-cola? Tas, kas nori būti šiek tiek įkaušęs, atsipalaiduoti, pašokti, pasipuikuoti prieš pažystamus neva esantis alkoholio gurmanas ir šiaip pasiturintis pilietis, nemaukiantis alaus ir bėgiojantis į tualetą kas 10 minučių. Tiesiog tai klubinio socialinio statuso atributas.
1:1 lygu? Palaukit, neskubėkit taip greitai. Alitos brendis išlaikė savo brendžio kaip santykinai šiek tiek brangesnio tauraus gėrimo etiketę. Grand Cavalier orientavosi į jaunimą ir čia jo sėkmės formulė. Klubuose ant staliuko puikavosi reklaminiai lankstinukai, kai Alita tokį žingsnį žengė keletą kartų kaip eksperimentinį, tačiau tikriausiai pakitus pardavimams atsisakė jo ir pasiliko prie senosios strategijos. Jauni žmonės dabar išgeria daugiau alkoholio nei jų tėvai. Logiškas klausimas – kodėl Alita nesiorientavo į plačiasias vartotojų mases? Tuomet Alitos brendžio prekinis ženklas tikrai būtų atskiestas kaip masinio vartojimo alkoholinis gėrimas ir taptų labiau nuvalkiotas nei momentiškai padidinęs pardavimus. O jau tada Alitos brendžio prekinis ženklas būtų kur kas labiau pažeidžiamas. Tuo tarpu Grand Cavalier nenorėjo riektis jau suvalgyto pyrago dalies. Atvirkščiai, Bennet Distributors atakavo jaunimo pasąmones klubuose ir užėmė savo pozicijas dar iki tol jokio alkoholio rinkoje veikiančio žaidėjo therra incognita. Ant staliukų puikavosi Grand Cavalier reklaminiai lankstinukai kviečiantys paragauti, o jei jau vienas klube esantis žmogus paragavo tai ir aplink jį visi 5 sėdintys taipogi atsigers vien iš smalsumo. Mintis galvoje: “Klube, kuriame aš lankausi ir man patinka lankytis juk nepardavinėja bet kokio šlamšto. Ar ne taip?” Patiko skonis, reklama suveikė, dar kažkurį vakarą su draugais atsigėrėme ir štai jau esi pririštas prie lenciugėlio. Èia blogas Alitos ir geras Grand Cavalier ėjimas? Na jei juoksitės iš Alitos marketingo personalo sudarytos strategijos Jūsų veide atsiradusi šypsena gali būti ne laimės išraiška, o pirmas kvailo naivumo požymis. Alita laikosi ir laikysis savo sakyčiau geros strategijos ir nešokinėja pirmyn ir atgal vos atsiradus rinkoje naujam žaidėjui – šampanui, brendžiui, putojančiam vynui, konjakui (tauriesiems gėrimams) nesuteiks kito pavadinimo kaip tik Alitos “gėrimas”, nes Alita žino savo vertę. Kitiems alkoholiniams gėrimams – miksams, sidrams ir visiems kitiems lengvasvoriams gėrimams niekada nenaudos savo aukštai vertinamo prekinio ženklo ir neleis jo valkioti po klubus apsivėmusiam jaunimui.
Kas daugiausia išgeria Bennet Distributors ir Alita produkcijos – vyrai ar moterys. Klubuose merginos geria šampaną, brendį, miksus, konjakus ir panašiai – spėju didžiausia merginų/moterų dalis išgeria daugiausiai Alitos produkcijos, vyrai geria alų (atkrenta šitas gėrimas), brendį, degtinę – gerai, Grand Cavalierio klubuose vyrai išgeria daugiau brendžio konkurencijos lygmenyje, o kas liečia degtinę? Kur Alitos degtinė? Alita – degtinė Gera ir degtinė Gera Premium. Taigi Alita brendį kaip klubuose/jaunimo vartojamą alk. gėrimą iškeitė į degtinę nenaudodama savo Alita vardo ir nesiekdama jo nuvalkioti. Dar daugiau moterų, kaip alkoholio vartotojų segmente Alita kuo puikiausiai laiko pozicijas pasiūlydama tiek janąjai kartai pakankamai pasirinkimo remdama klubinius renginius Mix gėrimu, tiek brandaus amžiaus moterims – šampaną ir brendį. Jaunąjai vyriškąjai kartai siūlo degtinę, brandaus amžiaus vyrai vis dar vertina Alitos brendį. Taip, Linai, žemos/aukštos kainos faktorius čia neveikia brandžių vyru, kai perkamas Alitos brendis dėžutėje norint nusinešti su saldainių dėžute pas draugus ir lengvai pagurkšnoti. Alitos brendžio kaina pasirodo juokinga, kai žinai mokantis už kokybę ir patirtį. Koks rezultatas? Sakyčiau 2:1 Alitos naudai. Kitas diskutuotinas dalykas tai, kad visiškai, Linai, neaprėpiate plačiau nei pastatydamas vieną gėrimą priešais kitą kaktomuša. Vieno gėrimo marketingo strategija nepriklausomai nuo kitos gaminamos produkcijos strategijos bet kokiai įmonei yra peilis po kaklu. Alita traktuoja kiekvieną gėrimą šachmatų lentoje kaip komandą – vienur solidžiai ir iškelta galva laikysimės savo pozicijų ir nejudinsime figurų, bet kitais pažaisime ir jas keisime į kitas. Jūs palyginote tik dalį visos Alitos marketingo strategijos lyg brendis žaistų vienas ant atskiros šachmatų lentos prieš pilną juodųjų “kavaleriją” – čia tas pats, kas du Alitos marketingo specialistai dirbtų su skirtingais gėrimais ir prasilenkdami koridoriuje pasisveikintų vien dėl to, kad jau kuris laikais jie mato vienas kitą tame pačiame marketingo skyriuje. Neketinu teigti, kad vienas ar kitas teisus, vienas gerai elgiasi, kitas – ne. Tiesiog visi atsiraikė po gabalą pyrago, vieni naujokai, kiti sistemingai laikosi strategijos. Nevairuokit išgėrę… :)
Kestutis Bubnys says
2008.09.20 at 19:58Didžiausia alkoholinių gėrimų importuotoja Lietuvoje UAB „Bennet Distributors“ pristato naują putojantį vyną iš Prancūzijos „Grand Cavalier“. Tai trijų rūšių putojantis vynas, gaminamas viename iš didžiausių Prancūzijos vyndarystės ūkių. „Grand Cavalier“ pasižymi prancūzišku žavesiu bei romantiškojo Paryžiaus dvasia. Ką pasakysit dabar?!