Spėju, kad pirmoji Lietuvoje nevalstybinė aukštoji mokykla artėja prie kracho ribos. Iš ko matyti?
ISM pradėjo spaminti, siūlydama savo paslaugas.
Viskas prasidėjo nuo ISM Rektoriaus vardu pasirašyto laiško, kviečiančio į susitikimą su strateginiu investuotoju. Tipiškas spamas, paslepiant adresatus ir kreipiantis “gerbiami kolegos”. Atsakiau, kad suklydo. Turėjau naivios vilties, kad nepatyrusi sekretorė tiesiog nevykusiai gavėjų adresus surašė. Jokios reakcijos. ISM Rektorius nesinaudoja savo elektroniniu paštu?
Po kurio laiko – kitas spaminis laiškas. Šį kartą siūlė kažką pirkti. Po to – ir vėl, ir vėl, taip nesiliauja iki šiol. ISM tapo dar vienu Lietuvos šiukšlintoju.
Paprastai spamu naudojasi tik prastai gyvenančios įmonės, tai nevilties ir desperacijos ženklas. ISM prie jų prisijungė, aiškiai leisdama suprasti, kad papildomų klientų atnešti pinigai jiems svarbiau už bet kokį padorumą ir gerą vardą.
Spamas – nevykėlių bruožas. Jei nesugebi klientų rasti padoriais būdais, imiesi šiukšlinimo, tikėdamasis, kad šiukšlių rinkėjai (skaitytojai) ką nors nupirks ir galėsi šiaip taip egzistuoti.
Problema – ne tik šiukšlinimas
Šiukšlių mėtymas – tik viena problema. Kita, netgi didesnė – kokią žinutė siunčiama potencialiems klientams.
Spaminimu “Vadybos ir ekonomikos universitetas” sako, kad jie nesugeba vadovauti ir sukurti ekonomiškai stiprios organizacijos. Pala, bet ar ne to jie moko savo studentus?
(Atskira problema yra žodis “vadyba”. Turėtų būti “vadovavimas”. Matyt, patys supranta, kad iki vadovavimo studijų – kaip iki kosmoso, tad naudoja nieko nesakantį niekalą “vadyba”.)
Tai kodėl studentai vadovavimo ir ekonomikos studijoms turėtų rinktis universitetą, kuris pats nesugeba vadovauti savo marketingui?
Problemos priežastis – marketingo ignoravimas
Marketingas – daugumos aukštųjų mokyklų problema. Kai kurios gerus pavadinimus keičia į nedaug sakančias pavardes, tikėdamos, kad tai “padės atsikratyti neigiamų asociacijų”.
Deja, tai nepadeda. Visuomenė vis tiek prisimena senuosius pavadinimus, tačiau padaroma didžiulė žala – netenkama lengvai suprantamo išskirtinumo.
Kitos aukštosios sukuria programas, neturinčias nieko bendro su jų specializacija. Jei paieškosite, KTU rasite teologijos studijų kryptį. Ir, žinoma, visų aukštųjų didžiausią nesusipratimą – “vadybos studijas”.
Geriausi universitetai garsėja vienu dalyku
Jei esi vienas seniausių universitetų, sugebi pritraukti geriausius profesorius, nesunku tapti ir “geriausiu pasaulyje”. Tai Oksfordo, Kembridžo kelias.
Kitos gerai gyvenamčios aukštosios tampa geidžiamos tarp savo srities specialistų, nes specializuojasi ir garsėja vienu dalyku:
Stenfordas – aukštosiomis technologijomis.
Harvardas – valdymu.
Vartonas – finansais.
Geriausios Lietuvos aukštosios mokyklos irgi daro tą patį:
KTU – inžinerija.
Kauno medicinos akademija – medicina.
VDU – liberaliais socialiniais mokslais.
Žemės ūkio universitetas – žemės ūkiu (visiška nesamonė buvo keisti pavadinimą į daugeliui nieko nesakančią pavardę).
Kuo turėtų garsėti ISM?
Valdymu. ISM – tai samdomų vadovų kalvė. Ne vadyba, bet būtent valdymu.
Finansai ir psichologija, projektų valdymas – kertinės disciplinos. Jas dėtyti turi geriausi šios srities profesionalai. Pageidautina ne tik geri, bet ir garsūs profesionalai. Juk būsimam vadovui svarbios ir pažintys, tiesa?
Nors marketingo labiau reikia verslininkams, o ne valdytojams, jis irgi svarbus. Nes priešingu atveju telefono bendrovė tampa geriausiai reklamose šokančia ir dainuojančia įmone, kurios marketingo pastangas vainikuoja asmeniniai planai.
Nevykėliai mokys vadovauti?
Deja, geri vadovai spamo būdu nerandami. Spaminimu randama nebent “cheap viagra” pirkėjai arba milijonų iš Afrikos paveldėtojai.
“Vadybos ir ekonomikos universitetas”. Nemokam vadovauti, nieko nenutuokiam apie marketingą, tad apdergsim Lietuvą šiukšlėmis. Savo pavyzdžiu mokysim studentus pažeidinėti įstatymus. Jei patinka – stokite pas mus” – taip galima suprasti spamą iš universiteto.
Spamina tik nevykėliai. Pirmoji privati aukštoji mokykla įsirašė į jų gretas.
Jonas says
2014.04.08 at 14:24Na nenurašykim universiteto, dėl jų marketingo skyriaus klaidos. Visgi universitetas turi savo pozicionavimo strategiją, garsėja tuo, kad samdo ir garsius specialistus-praktikus, o ne tik literatūros analitikus-teoretikus. Visi nemėgstam spemo. Bet juk valstybiniai universitetai apskritai nerodo jokių gyvybės ženklų, tiesiog beatodairiškai naudojasi valstybiniais pinigais ir kepa bendro profilio “specialistus”. Daugelis valstybinių universitetų kaip ligonis komoje, tarsi kvėpuoja ir egzistuoja, bet jokios funkcijos neatlieka. Spemas bent jau rodo, kad yra dedamos pastangos ir atliekami kažkokie veiksmai, nors pats įrankis gal ir ne visai tinkamas, nes pernelyg bendras, nenukreiptas į tikslinę auditoriją.
Jonas G. says
2014.04.08 at 15:46Man regis, Linai, Jūs pats vaikotės žinomumo labai pigiais būdais. Didelėse struktūrose visada atsiranda vienas kitas liurbis, kuris sugeba pridaryti šiek tiek žalos, bet tai statistinė paklaida, kuri pasitaiko visiems dideliems ir visiškai nereikšminga ilguoju laikotarpiu. Turėtumėte pripažinti, kad ISM tikrai geriausią vardą turintis universitetas ne vien tarp privačių universitetų Lietuvoje.
Linas Šimonis says
2014.04.08 at 16:15Ta statistinė paklaida Omnitel nuleido į antrą vietą.
ISM spaminimu pažeidinėja reklamos įstatymo 13-tą straipsnį. Kiek laiko praeis iki geriausio vardo praradimo?
Didelėse struktūrose įstatymus pažeidinėjantys liurbiai labai greitai padedami į vietą. Jei tai neįvyksta – į vietą padedamas tos didelės struktūros vadovas.
Dar kartą: spamas – negero valdymo pasekmė. Gal mano prognozė neteisinga, tačiau pernelyg dažnai susiduriu su prastai valdomomis įmonėmis, kurios kaip paskutinį šiaudą planuoja spamo kampanijas. Ir nesutikau nė vienos gerai valdomos įmonės, kurios tuo naudotųsi.
Išvada peršasi savaime.
Rojus says
2014.04.08 at 16:51Tikrai nedirbu ISM, esu konkuruojančio universiteto profesorius. Linai, gerai, kad rašote, bet neverta bandyti atrodyti žinančiu daugiau negu žinote iš tikro. Čia ne apie SPAM’us, bet apie vadybą, vadovavimą, Harvardą, Stanfordą… Nesileisiu į teorinius svarstymus kuo vadyba, valdymas ir vadovavimas yra panašūs ir kuo skirtingi, tik pasakysiu, jog nepateikiant angliško atitikmens diskuotuoti, o ji labiau – kritikuoti, kol kas negalime. Ypač Jūsų požiūris į vadovavimą…. Kitas dalykas, Stanfordas – ne tik technologijos, jo vadybos studijos yra pažangesnės negu Harvardo ir grindžiamos kitokia ideologija. Kitą kartą, prieš pradėdamas kritikuoti, daugiau paskaitykite, nepasijuoksite.
O dėl ISM – būtų gaila. Į rinką įnešė tiek sveiko, tieki ir ne visi sveiko šurmulio. Kaip bus – parodys ateitis.
Marius says
2014.04.08 at 22:34Ir ebay siuncia spama… ziurint kaip tas spamas apipavidalintas ir ka siulo.. jei nukreipta i tinkamus segmentus tada valio…
andriuz says
2014.04.10 at 17:59Lino iškelta marketingiškai beviltiško spaminimo problema išties gali būti sisteminių problemų išdava.
Ar pačio Lino naudojama PR strategija “įkask lyderiui” efektyvi – nenoriu gilintis, bet manau visumoje – nieko blogo, jeigu viešai aptariamos lyderio klaidos.
Tačiau pats Linas manyčiau užlipo ant grėblio – vadyba – labai teisingas žodis, vadovavimo sinonimas, o vat ‘valdymas’ – iš esmės tinka tik aptariant mechaninių priemonių valdymą.
Linas says
2014.04.12 at 12:23Vienok niekas taip ir nepaneigė akivaizdžios ISM klaidos… Nemanau, kad patys ISM vadovai nežino, kas vyksta. Jeigu žino ir toleruoja spaminimą, tai viskas tuom pasakyta. O jeigu nežino, tai patvirtina faktą del blogo valdymo… Manau, kad anksčiau ar vėliau lėks galvos, tik kurios?
jhr says
2014.04.12 at 22:29Rojau,
Kritika dar nė vienam nepakenkė, jei ji nepiktybinė. Klausimas: kaip gali Rektorius leisti kažkokiam klerkui savo vardu rašinėti, ir tos rašliavos nekontroliuoti. Tai 1. Antra; ne vieną Šimonį užkniso terminas “vadyba”. Užsisakykit cepelinus į namus, ir juos jums atveš “vadybininkas”. Buvo kažkada aiškus terminas “menedžeris” – valdytojas, nepatiko kalbibininkams, ir dabar bet kokius eilinius darbuotojus vadiname vadybininkais.
Marionas says
2014.04.16 at 16:45to: Jonas G. 2014.04.08
,,Turėtumėte pripažinti, kad ISM tikrai geriausią vardą turintis universitetas ne vien tarp privačių universitetų Lietuvoje.”
—- 1. atsakykite tuomet, kodel as budamas 28-metu, turintis bakalaura, ISM manes ,,nesugundo” studijuoti pas juos ir igyti magistro?
Kodel taip jau yra kad as netampu ju klientu? Ar is ,,lupu i lupas” reklamos skleideju? O gal atsakykime i kaip jie sukuria verte, man, kaip potencialiam klientui? Ar ISM zino kokiam is viso versle/universiteto kategorijoje turetu buti? Ir ka jie zino apie savo klientus, t.y. apie mane?
2. ,,Rojus 2014.04.08”
—- Jeigu asmuo pradeda kritikuoti kita asmeni del jo poziuri, jis tik parodo, kad tas asmuo yra silpnas lyderis, silpna asmenybe, kuri tik sugeba paryskinti kito zmogaus (oponento) asmenines savybes ar asmenine nuomone. Gerb. Rojau, kokia Jus konstruktyvia kritika pasiulete, kad visi bendromis jegomis isitrauktume i diskusija ir rastume iseiti (nesiveliant i asmenini poziuri ir krastutinumus)?. Linas tik issyre, Harvarda, Oxforda, zvelgiant is marketingo puses (kaip supratau), o ne is ideologinio vadybinio funkcionalumo. Mano kolega baiges Harvarda ir tikrai jo jauciasi ,,Valdytojo” braizas. Parasykite ka nors geriau, as mielai parasysiu savo komentara ir galesime pratesti diskusija. Kaip antikos filosofai sake, ,,diskusijoje gimsta tiesa”.
3. Labai geras topic’as ir kaip matau jusu inkileliuose sukele tikra buzz’a. Tam tikra prasme, ,,short term goal” – tikslas pasiektas. Valio.
4. to: andriuz 2014.04.10
nesigilinkime i vadyba, vadovavima ir valdyma. Nesigilinkime ir i ,,brend’a” ir ,,prekes zenklo” panasumus/skirtumus.
,,Matuoti” imone galima pagal viena rezultata – pinigus. Nes tai yra firma. O firma kad galetu isgyventi, gyveuoti ir bujoti ir plestis reikia sukurti pridetine verte. Klausimas toks: kiek sis ”komununikavimas” su potencialiais ir esamais klientais tures poveikio rudeni? Kitais zodziai tariant, ,, Kiek pardavei ir kur bapkes”.?
any comments, fellows??