2009.10.27 Mindaugas Jackevičius, delfi.lt.
Kol pardavėjai konkuruoja, kas daugiau parduos žvakių ir chrizantemų, dalis suvenyrų parduotuvių Vilniaus Senamiestyje jau tviska kalėdiniais papuošimais. Marketingo specialisto Lino Šimonio teigimu, ankstyvas Kalėdas nulemia konkurencija ir siekis daugiau parduoti.
Bene pirmosios Vilniuje pasidabino „Lino gintaro studijos“ parduotuvės, lauke raudonais kaspinais papuošusios eglių šakas. „Prie visų tinklo parduotuvių pastatėme eglutes. Vis dar buvome sutarę, kad nepuošime, tačiau darbuotojai patys paėmė ir prikabino „bantelių“. Gėlės visos jau nudžiūvo, o kažko žalio norėjosi. Galvojome, paprasčiausias eglutes pastatysime, o po lapkričio 1 d. pasipuošime. Kažkas truputį persistengė, bet nieko“, – DELFI sakė „Lino gintaro studijos“ savininkė Edita.
Pasak Editos, galbūt taip pavyks privilioti daugiau klientų. Verslininkė mano, kad ir kitos parduotuvės šįmet suskubs Kalėdoms puoštis anksčiau. „Juk Senamiestis tuščias, vienas kitas lietuvis praeina, užsieniečių praktiškai nėra. Sėdime, neturime ką veikti ir galvojame“, – pasakojo parduotuvių savininkė.
DELFI kalbintų „Lino gintaro studijos“ pardavėjų teigimu, ne vienas praeivis, pamatęs pasipuošusią parduotuvę, nustemba, teiraujasi, ar taip anksti jau švenčiamos Kalėdos. Kiti suskumba papuošimus fotografuoti.
Marketingo specialistas: svarbu atkreipti dėmesį
„Yra tendencija, kad visos akcijos ankstėja. Iki šiol puošyba prasidėdavo maždaug nuo Vėlinių, tačiau pasaulyje nebūsime pirmieji, kurie šią datą dar paankstino. Pirmumo faktorius svarbus, kad būtų pritrauktas dėmesys ir galbūt viena kita dovana anksčiau nupirkta“, – aiškina marketingo strategijos ir pozicionavimo konsultantas Linas Šimonis.
Pasak L. Šimonio, jei visame Gedimino prospekte šiandien Kalėdoms pasipuoš viena parduotuvė, ji gaus daugiau dėmesio, galų gale, apie tai parašys žiniasklaida. L. Šimonio teigimu, stengtis būti pirmiems, paankstinti puošybą – normalu.
Visgi pašnekovas nemano, kad tai – krizės padarinys. „Prognozuoju, kad net nežiūrint krizės, anksčiau ar vėliau tokie dalykai atsirastų anksčiau, nes, vis dėlto, konkurencija ragina ieškoti įvairių būdų, kaip daugiau parduoti. Klausimas vienintelis – kiek anksti tai apsimoka daryti, kiek anksti tai logiška. Į jį tikslaus atsakymo turbūt nežino niekas – kol nepabandysi, nepadarysi klaidų, atsakymo, matyt, ir nebus“, – teigė marketingo strategijos ir pozicionavimo konsultantas.