2012.09.25 Šarūnas Černiauskas, delfi.lt.
„Vanduo – kasdienis mūsų pagalbininkas. Nepamiršk už jį susimokėti“, – toks tekstas sveikina vilniečius, keliaujančius savivaldybės viešuoju transportu. Reklama apmokėta vienintelio sostinės vandens tiekėjo, savivaldybės valdomos bendrovės „Vilniaus vandenys“ lėšomis.
Dantų šepetėlis po čiaupu, mergaitė, laistanti veją, po dušu besimaudanti daili blondinė – tokie vaizdai pirmiausiai pasiekia viešojo transporto keleivius. Ir po to – „nepamiršk susimokėti“. „Vilniaus vandenų“ vadovybė deklaruoja taip siekianti „neįkyriai pasakyti“, kad sąskaitas apmokėti privalu. Tačiau rinkodaros specialistas Linas Šimonis teigia, jog už tokį reklamos sprendimą idėjos autorių turbūt išmestų iš darbo.
Taikosi ne tik į skolininkus
„Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius Valentinas Miltienis DELFI prisipažino buvęs šios reklaminės idėjos autoriumi. Esą taip nutarta švelniai paraginti vilniečius, kad jie nepamirštų sąskaitų už vandenį.
„Priminti, kad susimokėtų už vandenį, manau, kaip ir sveika. Galiu sau prisiimti autorystę. Visą laiką buvo noras neįkyriai žmonėms pasakyti, kad vis tiek reikia susimokėti. Televizijai pajungti neturime pinigų, tai pigiausias variantas šiai dienai. O žmonių pasiekiamumas nemažas – tokia ir mintis“, – DELFI sakė V. Miltienis.
Anot jo, „Vilniaus vandenys“ disponuoja gana nedideliu reklaminiu biudžetu.
„Iš viso metams yra daugiau kaip 100 tūkst. Lt. Mes ne Žemės ūkio ministerija, kur milijonai. Visiems metams turime tik tokį biudžetą. Bandome minimaliomis jėgomis maksimaliai išnaudoti“, – teigė V. Miltienis.
Pasak jo, reklamoms viešajame transporte numatytas maždaug penktadalis reklaminio biudžeto.
Paklaustas, kam jo vadovaujamai įmonei – monopolistui – apskritai reikalinga reklama, pašnekovas teigė, jog reklamuojama ne kompanija, o jos produktas.
„Mes einame ne dėl to, kad save reklamuoti. Mes už vandens kokybę. Kad žmonės gertų vandenį iš čiaupo, o ne iš butelių. Antras dalykas – susimokėjimo klausimas, kuris irgi aktualus“, – aiškino V. Miltienis.
Anot jo, skolininkų „visada yra“, o tarp tų, kuriems reikia priminti sąskaitas už vandenį, yra ir valstybinių įstaigų.
L.Šimonis: geriausia „reklama“ – antstolis
Rinkodaros specialistas L. Šimonis DELFI teigė abejojantis, ar reklama viešajame transporte pagausins vilniečių, nepamirštančių susimokėti už vandenį, gretas.
„Efektyviausia marketingo strategija – atiduoti antstoliams. Ten labai greitai atiduoda ir ten nejuokaujama. Problema būtų labai greitai išspręsta. Man čia labiau panašu į norą kažkam išsiplauti pinigus per tokias taip vadinamas reklamas. Aš to net reklama nepavadinčiau“, – kalbėjo L. Šimonis.
Anot jo, vargiai tikėtina, kad investicija į reklamą viešajame transporte kada nors atsipirks.
„Tam tikrus momentus gal ir suprasčiau, – svarstė L. Šimonis, pažymėdamas, jog galbūt būtų verta informuoti gyventojus apie vandens kokybę ar paraginti juos neteršti aplinkos plastikiniais buteliais. – Bet kad šitaip mažinti sąskaitų neapmokėjimą. Žymiai pigiau ir efektyviau „reklamuotis“ – atiduoti skolininkus antstoliams. (…) Galbūt vienas žmogus ir nepamirš susimokėti. Bet jeigu atsiras daugiau negu penki žmonės, dėl šitų reklamų susimokėję, labai nustebsiu. Reikėtų paskaičiuoti, kas yra pigiau – paleisti šitą reklamą ar kokiems 50 žmonių tiekti nemokamai vandenį.“
Idėjos autoriui V. Miltieniui pašnekovas negailėjo kritikos. Esą tai parodo „Vilniaus vandenų“ vadovo „ribotą mąstymą“.
„Tai yra jo asmeninės bėdos. Jeigu būčiau valdybos narys, matyt, dėl to manęs į „Vilniaus vandenų“ valdybą ir nerinks, labai rimtai iškelčiau klausimą dėl generalinio direktoriaus atsakomybės už tokius pinigų taškymus“, – reziumavo L. Šimonis.