2019.02.26. Delfi.lt
Vienas iš Kaune įsikūrusio prekybos miestelio „Urmas“ simbolių – specialūs prekybai skirti traukiniai. Prieš 10 metų įgyvendintas unikalus Lietuvoje projektas pasirodė itin sėkmingas, todėl netrukus planuojama jį plėsti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Prekybos miestelis „Urmas“ išsiskiria išskirtiniais sprendimais, traukiančiais lankytojų dėmesį. Čia galima rasti didžiausią Lietuvoje ant sienos esantį piešinį, didžiulėje miestelio teritorijoje daug senovinės technikos, o šalia stūkso verslo centro „1000“ pastatas su rekordinio dydžio vitražu per visą fasadą, vaizduojančiu prieškarinį tūkstančio litų banknotą.
Tačiau prekybiniai traukiniai, „traukiami“ autentiškų senovinių garo mašinų, išskirtiniai tuo, kad ne tik puošia prekybos miestelį, bet yra ir sėkmingos prekybos vieta.
Du traukiniai, iš abiejų pusių prišlieti prie prekybinės Vakarinės galerijos rampų, sudaryti iš 13 vagonų, kuriuose įrengta 30 prekybos vietų. Tai vienintelis toks projektas ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse.
„Tai ideali vieta smulkiajam verslui. Patalpos nedidelės, bet visai šalia didžiulio žmonių srauto, kuris lanko Vakarinės galerijos prekybines sales. Ir pirkėjams tai labai patogu, nes reikalingų prekių gali atrasti tiek salėse, tiek traukiniuose. Kita vertus, vagonuose veikia nemažai užkandinių ir restoranėlių, greta jų įrengtos lauko terasos, todėl tai puiki vieta atsipūsti ir užkąsti tarp apsipirkimų“, – pasakojo prekybos miestelio „Urmas“ marketingo vadovas Jonas Plenta.
Tokio projekto privalumus įžvelgia ir marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis.
„Vienoje vietoje sutelkti daugiau paslaugų yra tikrai labai patogu pirkėjams. Tuo labiau ten įsikuria ne tiek prekybininkai kiek yra paslaugų teikėjų arba jei prekybininkai tai smulkieji kuriem nereikia didelių plotų ir žmonėm kurie ateina pirkti tai tikrai patogu šalia turėti mažus paslaugų teikėjus ar mažus prekybininkus. Šitas modelis yra prigijęs ir Europoje. Koncentruotos paslaugų ir prekybos vietos yra gerai ir tuo, kad kuo didesnė koncentracija, tuo didesnius atstumus žmonės važiuoja būtent specialiai ten ir tuo ilgiau užsibūna“, – sakė L. Šimonis.
J. Plenta prisimena, kad šiuos traukinius įrengti ir pritaikyti prekybai nebuvo lengva ir reikalavo daug išlaidų. Iš viso šis projektas tada kainavo sumą, kuri dabar būtų verta 0,7 mln. eurų. Tačiau žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, projektas pasiteisino tiek kaip prekybos plotas, tiek kaip atnešęs didesnę pridėtinę vertę visam prekybos miesteliui.
Todėl „Urme“ jau netrukus planuojama įrengti daugiau tokių prekybos vietų. Šalia kitų prekybos galerijų numatyta pastatyti dar 10 prekybai skirtų vagonų. Juose taip pat bus įrengtos modernios prekybos vietos su visomis reikalingomis komunikacijomis, kurias turi ir dabar veikiantys vagonai: šildymas, kondicionavimo sistemos, dujos, vanduo, elektra ir kiti reikalingi dalykai.