2012-12-17, Ugnė Karaliūnaitė, delfi.lt.
Artėjant penktadieniui, gruodžio 21 d. – neva majų išpranašautai pasaulio pabaigai, pasaulį apėmusia psichoze nusprendė pasinaudoti ir rinkodaros specialistai Lietuvoje.
Klaipėdoje įsikūręs viešbutis „Memel Hotel“ žada penktadienį savo klientams nemokamą nakvynę dviviečiame kambaryje su pusryčiais, putojančiu vynu bei vaisių krepšiu atvykus į viešbutį. Vienintelė sąlyga pasinaudoti nemokamu pasiūlymu – pasaulio pabaiga turi įvykti.
Paaiškėjus, kad majų pranašystės buvo klaidingos, klientams teks susimokėti 189 Lt už suteiktas paslaugas.
Įmonės „Bangų gatvės viešbutis“, administruojančios viešbutį, atstovė Aušra Srėbaliutė pripažino, kad speciali akcija sugalvota pritraukti kuo daugiau klientų prieššventiniu laikotarpiu.
Pasak jos, viešbutyje esančiais 50 kambarių dažniausiai naudojasi įmonių atstovai, o Kalėdų laikotarpiu klientų sumažėja. „Šiuo metu kažkiek yra rezervuota, bet manome, kad pritrauksime ir daugiau klientų“, – sakė pašnekovė.
„Per Kalėdas iš tiesų viešbutį užpildyti yra sunkiau, nes ne sezono metu čia dažniausiai apsistoja verslo klientai, o per šventes jie nedirba. Todėl ši akcija skirta privatiems klientams“, – pridėjo viešbučio darbuotoja.
Marketingo specialistas: svarbu ne vienkartinė akcija, o strategija
DELFI kalbintas rinkodaros specialistas Linas Šimonis teigė, kad vienadienės ar atsitiktinai sukurtos akcijos negali atstoti įmonės geros marketingo strategijos.
„Jokios pasaulio pabaigos, jokie triukai negali atstoti geros marketingo strategijos. Mes matome masę produktų, kurie reklamuojami vien tik akcijomis, nuolaidomis. Tačiau jei žmogus paklausia savęs, kodėl turėtų pirkti vieną prekę, o ne kitą – atsakymo nėra. Čia yra didžiulė bėda su marketingo specialistais“, – komentavo pašnekovas. Pasak rinkodaros žinovo, sėkmingi produktai ar paslaugos turi gerą strategiją.
„Jei turi gerą strategiją, tada įsijungęs kūrybiškumas yra sveikintina – naudotis įvykiais, kurie pageidautina būtų susiję su strategija“, – tęsė jis.
Sugrįžęs prie Klaipėdoje esančio viešbučio akcijos, L. Šimonis pasigedo viešbučio koncepcijos išskyrimo: „Nesupratau, kodėl nuvažiavęs į Klaipėdą turėčiau apsistoti būtent šiame viešbutyje. Tai rodo, kad strategijos žinutė neperduota. Tai galbūt duotų nebent nedidelį žinomumą viešbučiui“.
Kalbėdamas apie pavyzdžius, kaip maža žinutė, susijusi su tam tikru įvykiu, gali kartu pranešti ir įmonės strategiją, L. Šimonis papasakojo savo prieš kelis metus išplatintą pranešimą balandžio 1-ąją, kurioje marketingo specialistas paskelbė, kad jį įdarbina Bilas Gatesas.
„Žinutė pasklido gana plačiai. Čia suveikė pokštas, žinomas žmogus (Bilas Gatesas), bet toje žinutėje buvo užkoduota žinia apie marketingą – susijusi su mano strategija“, – pasakojo pašnekovas.
„Memel Hotel“ pasinaudotas kalbas apie pasaulio pabaigą marketingo specialistas vadina indikatoriumi, kad vientisos rinkodaros strategijos nėra. „Žinoma, kūrybiškumas yra sveikintinas, bet daug geriau būtų, jei viešbutis rastų savo išskirtinumą ir žinutė būtų sukurta dar kartą pasinaudoti proga parodyti išskirtinumą“, – sakė L. Šimonis.
Sekti įvykius reikia
Pasiteiravus, ar marketingo specialistams yra etiška savo darbe naudotis žmonių baimėmis dėl pasaulio pabaigos, L. Šimonis teigė, kad šiuo atveju kalbos apie pasaulio pabaigą jam labiau primena balandžio 1-osios pokštus.
„Nemanau, kad Lietuvoje yra daug žmonių, tikinčių, kad ateis pasaulio pabaiga. Man tai labiau primena pajuokavimus. Jei tai pajuokavimai, tai jų pasinaudojimas marketinge nėra nieko blogo“, – pridėjo pašnekovas.
L. Šimonis sakė, kad marketinge yra sveikintinas aktualių temų ar procesų sekimas ir panaudojamas įmonės strategijoje, tačiau neturėtų būti nukryptas nuo įmonės veiklos: „Tai specialistų užduotis – sekti įvykius ir bandyti susieti įmonės prekės ženklą su tais įvykiais ir pasistengti pasirodyti viešumoje“.