2014.08.15 Ugnė Karaliūnaitė, delfi.lt
Mažamečius auginantiems tėvams reikėtų pasikaustyti geležine kantrybe: prekybos centrai vėl paruošė naujas akcijas, kuriomis pasinaudojus, vaikai galės rinkti mažų figūrėlių kolekcijas.
Nuo rugpjūčio 19 d. į „Maxima“ parduotuves vėl atkeliauja puponautai. Rinkodaros priemonę pritraukti šeimas jau pasiūlė ir „Rimi“. Čia vaikams dalijami limpakojai.
Praėjusiais metais Lietuvą sudrebino puponautų manija. DELFI redakcija sulaukė tėvų laiškų, kurie pasakojo apie maniją, kuri įtraukė ne tik vaikus, bet ir tėvus privertė eiti iš proto.
Tikriausiai ši akcija pasiteisino, nes šiemet puponautai vėl grįžta, o kartu panašią rinkodarinę priemonę pristatė ir „Rimi“ prekybos centras, siūlydamas vaikams žaisti limpakojais.
Šie padarai vaikams dalijami nuo rugpjūčio pradžios. „Rimi“ planuoja, kad akcija tęsis iki rugsėjo 8 d. arba kol pasibaigs akcijos prekės. Tėvams tenka išleisti 34,53 Lt, kad vaikas gautų vieną limpakojį. Jų galima nusipirkti ir atskirai – už 1,69 Lt. Iš viso kolekcijoje 24 limpakojai.
Nuo rugpjūčio 19 d. „Maxima“ parduotuvėse vaikai tėvų vėl reikalaus puponautų. Naujoje kolekcijoje jų – 39. Puponautas bus duodamas parduotuvėje išleidus 50 Lt. Atskirai nusipirkti puponautą bus galima už 4,99 Lt. Akcija tęsis iki lapkričio 3 d.
„Mes manome, kad puponautų akcija buvo itin sėkminga. Pirmiausia todėl, kad pasiekėme pagrindinį akcijos tikslą – pasiūlyti ir įtraukti vaikus ir jų tėvus į smagų žaidimą. Šis žaidimas išties sulaukė didžiulio visuomenės susidomėjimo“, – teigė „Maxima“ tinklo Lietuvoje atstovė spaudai Renata Saulytė.
Pasak jos, dar vykstant akcijai prekybos tinklo atstovai sulaukė daug klausimų iš tėvų, kur gauti vienokius ar kitokius puponautus, prašymų pratęsti akciją.
„Forumuose, socialiniuose tinkluose mamos keitėsi puponautais. Vaikai piešė puponautus ir siuntė mums piešinius, galvojo jiems vardus ir kūrė istorija apie juos. Galvojame, kad šis žaidimas buvo toks poluliarus, nes puponautai nebuvo tik žaislai. Kiekvienas jų turėjo ir turės savo istoriją“, – teigė R. Saulytė.
Kaip teigė „Maxima“ prekybos tinklo atstovė, į akciją įsitraukė ne tik vaikai, bet ir tėvai.
Besitęsiant puponautų manijai tėvai turės dar kur daugiau išleisti pinigų: „Maxima“ teigia paruošusi sūrelių, jogurtų, pudingo, sausų pusryčių, guminukų, čiulpinukų su puponautų prekiniu ženklu.
„Taip pat pasiūlysime nemažai ir šiuo ženklu pažymėtos produkcijos skirtos mokyklai ir kiekvienai dienai: sąsiuviniai, aplankai, priešpiečių dėžutės, padėkliukai, kojinaitės, pėdkelnės, marškinėliai ir panašiai“, – vardijo R. Saulytė.
„Maxima“ prekybos tinklo duomenimis, per praėjusių metų akciją buvo išdalyta 6,5 mln. puponautų. Kiek ši akcija padėjo padidinti pardavimus, „Maxima“ neatskleidžia. DELFI pernai skelbė, kad panašios akcijos pardavimus gali paauginti 5-10 proc.
Neseniai žaisliukų dalinimo akcija baigėsi ir prekybos tinkle „Iki“. Čia pirkėjams buvo duodami „Angry birds“ prekės ženklo figūrėlės. Akcija vyko nuo balandžio 14 d. iki gegužės 20 d.
Prekybos tinklo viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis teigė, kad per šį laiką išdalinti keli milijonai figūrėlių.
„Iki“ atstovas tikina, kad vienas iš svarbiausių akcijos tikslų buvo ne padidinti pardavimus, o atitraukti vaikus nuo televizoriaus ar kompiuterio ir paskatinti juos susitikti su draugais smagiam žaidimui lauke.
Prekybos centrai vaikšo ant skustuvo ašmenų
Rinkodaros specialistas Linas Šimonis teigia, kad iš tiesų sėkmingos akcijos gali kaip reikiant kilstelėti prekybos tinklų pardavimus.
„Tokios akcijos gali net priversti klientą nueiti ne į jam patogiausioje vietoje esantį prekybos centrą, o į tą, kuris siūlo akcija“, – kalbėjo jis.
Būtent puponautus L. Šimonis ir paminėjo kaip vieną iš pavykusių akcijų: „Matome, kad puodai, indai ar rankšluosčiai jau sunkiai veikia, o kirsti per vaikus gana efektyvu“.
Vis dėlto L. Šimonis pabrėžė, kad tokios akcijos yra tik trumpalaikės, tačiau daug sėkmės atnešti ilguoju laikotarpiu negali.
„Ilgalaikę sėkmę užtikrina gera strategija, o ne trumpalaikės akcijos“, – teigė jis.
Paklaustas, ar tokios prekybos centrų akcijos yra etiškos, L. Šimonis atsakė: „Tai yra mažų mažiausiai vaikščiojimas skustuvo ašmenimis. Iš kitos pusės, jei tėvai nesusitvarko su vaiku, tai nėra vien prekybos centro problema, bet galbūt ir tėvų nesugebėjimas auklėti“.
Tėvams iš anksto siūlo susitarti su vaikais
Psichologė Lina Gervinskaitė-Paulaitienė pataria tėvams dėl puponautų ar kitų panašių akcijų su vaikais susitarti dar prieš jiems parduotuvėje pamačius žaisliukus. Pasak jos, vaikai itin mėgsta kolekcionuoti, o prekybos centrai tai žino.
„Aptarti klausimą reikėtų dar prieš einant į parduotuvę, namuose, kad būtų užkirstas kelias scenoms prekybos vietoje. Reikėtų aptarti, kiek vaikui puponautai yra svarbūs, kiek jų norėtų, o gal vietoj puponautų norėtų rinkti kažką kito“, – kalbėjo psichologė.
L. Gervinskaitė-Paulaitienė patarė, kad jei vaikui puponautai labai svarbūs, tuomet reikia nustatyti taisykles: kas kiek laiko vaikas jį gaus, už ką. Vaikas turi žinoti ribas.
„Labai svarbu, kad ir patys tėvai laikytųsi savo taisyklių“, – pridėjo ji.
Tėvams psichologė patarė su vaikais praleisti kuo daugiau laiko žaidžiant ne su puponautais, parodyti, kad nauju būdu galima žaisti ir su senais žaislais.
Vis dėlto pašnekovė sutiko, kad prekybos centrų pozicija, kad tokios akcijos didina vaikų kūrybiškumą, turi šiek tiek ir tiesos.
„Vaikų bendravimo skatinimas yra teigiamas dalykas. Dauguma žaidimų prisideda prie vaizduotės lavinimo ir socialinių įgūdžių stiprinimo. Vis dėlto labai svarbu, ką vaikai su puponautais daro ir kiek juos apima jų manija“, – komentavo specialistė.