2013.11.21, Ugnė Karaliūnaitė, Vaidas Neverauskas, delfi.lt
Pastaruoju metu mobiliojo ryšio bendrovė „Bitė Lietuva“ ėmėsi labai agresyvių reklaminių veiksmų – dauguma televizijos žiūrovų „Labas kontrakto“ paslaugos reklamoje turėjo pastebėti gatve stumiamą raudoną telefono būdelę, kuri buvo matyta ir „Tele2“ paslaugų reklamose, kuriose turtuoliai taupo. O ketvirtadienį „Bitė“ karą iš televizijos ekranų perkėlė į gatves: prie „Tele2“ reklaminių stendų dygsta pripučiami stendai su „Labas kontrakto“ reklamomis.
„Bitės“ atstovė ryšiams su visuomene Rūta Liogienė portalui DELFI teigė, kad akcija suderinta su savivaldybe ir leidimas šiam „renginiui“ yra gautas. Kiek laiko tęsis akcija, ji neatskleidė.
„Akcija yra suderinta kaip renginys ir yra gautas iš savivaldybės leidimas“, – kalbėjo pašnekovė.
Pasak R. Liogienės, akcijos tikslas – pasakyti, kad „Labas“ kontraktas rinkoje yra pigesnis už „Tele2” pasiūlymą.
Netrukus po to, kai prie „Tele2” reklaminio stendo ties Tauro kalnu atsirado pripučiamas „Labas kontrakto“ stendas, darbininkai atvyko nulupti „Tele2” reklamos. „Tradiciškai Bitės revoliucijos netrunka ilgiau nei dieną. Šis kartas nebus išimtis – jau šiandien ten kabės geresnis pasiūlymas: 300 min., 10 000 SMS ir 1GB duomenų už 9 Lt. Ir, žinoma, be jokių įsipareigojimų“, – DELFI sakė „Tele2“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas.
Rinkodaros specialistas: „Bitės“ veiksmai primena desperatišką puolimą
Rinkodaros ekspertas Linas Šimonis teigė, kad „Bitės“ pasirinktą akciją būtų galima įtraukti į vadybos vadovėlį, kaip įmonei neturėti strategijos yra blogai.
„Mobiliųjų technologijų rinka yra tokia, kad ten yra sunku patirti nuostolius. Negirdėjau nė apie vieną mobiliųjų ryšių operatorių, kuris bankrutuotų. Klausimas čia – kiek užsidirbi“, – kalbėjo specialistas.
Pasak jo, iš Lietuvos didžiųjų mobiliojo ryšio operatorių nuosekliai savo strategijos laikosi tik viena – „Tele2” (mažiausios kainos). „Omnitel” anksčiau irgi turėjo savo labai gerą strategiją (didžiausi, turintys daugiausia bazinių stočių), tačiau jos nepalaikydami pralošė.
„Ji sėkminga todėl, kad turi geriausią strategiją. Ją nuosekliai darant, matomi rezultatai – „Tele2” įsiveržė į lyderius. „Bitė“, skirtingai nuo „Omnitel“, niekada ir neturėjo strategijos“, – komentavo L. Šimonis. Pasak jo, todėl žmonės šį operatorių rinkosi visiškai atsitiktinai.
„Viskas, ką jie sugeba padaryti, tai kovoti įvairiomis akcijomis, išsišokimais. Tai ir šitą desperatišką žingsnį kovoje prieš „Tele2” vertinčiau kaip desperatišką išsišokimą, kuris žalos „Tele2” ilguoju laikotarpiu nepadarys”, – tiki rinkodaros ekspertas.
Pasak jo, „Bitė“ pradėjo veržtis į „Tele2” strategijos vandenis – nori būti pigiausi.
„Tačiau jie negali būti pigiausi, nes „Tele2” savikaina visada yra mažesnė dėl mažesnio skaičiaus darbuotojų ir kitų išlaidų. Kad ir ką „Bitė“ pasiūlytų, „Tele2” gali padaryti pigiau”, – savo nuomonę išsakė pašnekovas.
Vis dėlto L. Šimonis teigė, kad „Tele2” bendrovė pati davė pretekstą „Bitei“ organizuoti įvairius išsišokimus.
„Įtikinėjo klientus reklamomis, kad pas juos reikia ateiti ne dėl mažiausių kainų, o dėl kažkokių „bukų“ jaunuolių. Jie daug „kūrybiškumo“ įdėjo su nešiojamomis būdelėmis. Jei jie viso šito nebūtų transliavę, o tik paskutinę dalį apie pigiausią pasiūlymą, jie būtų sutaupę daug pinigų reklamai ir pasiekę tą patį efektą. O dabar su visu tuo, jie atidaro duris „Bitei“ atakuoti kūrybiškumą“, – teigė pašnekovas.