2016.05.09 delfi.lt
Kilus gyventojų pasipiktinimu dėl padidėjusių kainų ir socialiniuose tinkluose raginant gegužės 10-13 d. neiti į parduotuves, prekybos tinklas „Maxima“ šeštadienį, gegužės 14 d., rengia išskirtinę akciją.
Socialiniuose tinkluose ėmė sklisti prekybos tinklo reklama, kad tik minėtą dieną bus taikomos 20-40 proc. nuolaidos kelioms dešimtims prekių grupių. Internautai šį žingsnį susiejo su prieš tai vyksiančia nėjimo į parduotuves akcija.
Tačiau prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė teigia, kad prekybos tinkle gegužės 14 d. vyksianti akcija „Tokios nuolaidos“ yra sezoninė, planuota akcija, kuriai buvo rengiamasi ne vieną mėnesį.
„Jai atsakingai rengtis pradėta prieš kelis mėnesius. Akcijos metu savo klientams pasiūlysime net iki 40 proc. siekiančias nuolaidas būtiniausioms ne maisto prekėms ar šių prekių grupėms, nuolaidas taikysime ir atskiriems maisto produktams. Tikimės, kad mūsų klientams tai bus naudingi pasiūlymai, suteiksiantys galimybę mėgstamas prekes įsigyti gerokai pigiau ir taip sutaupyti. Pabrėžiame, kad „Maximos“ prekybos tinkle akcijos visuomet yra kruopščiai planuojamos, joms rengtis pradedama gerokai iš anksto. Visose tinklo parduotuvėse gegužės 14 d. vyksianti akcija „Tokios nuolaidos“ nėra išimtis“, – komentare DELFI tvirtino ji.
Pasak R. Saulytės, pasiruošimo akcijai laikotarpiu prekės užsakomos, suvežamos į sandėlius, atliekamas jų paskirstymas, vykdomi kasų sistemų programavimo darbai, parengiama, atspausdinama ir išplatinama akcijai skirta informacinė bei reklaminė medžiaga ir tik tuomet prasideda akcijos komunikacija.
„Todėl akcijai suorganizuoti visame tinkle paprastai prireikia kelių mėnesių. Tad tikimės, kad gegužės 14 d. vyksiančiai akcijai „Tokios nuolaidos“ pasirengėme išties atsakingai ir tinkamai“, – komentavo ji.
Didelės įmonės visada turi priešų
Marketingo specialistas Linas Šimonis teigė, kad tikėtina, kad „Maximos“ atstovai nepripažins, kad tokia akcija, susijusi su socialiniuose tinkluose susibūrusiais pirkėjais, norinčiais tris dienas nepraverti parduotuvių durų.
„Taip, ir „Maxima“, ir „Akropoliai“ daro daug akcijų su didžiulėmis nuolaidomis. Ar tai tikrai nėra susiję su kuo nors? Manau, kad kažkoks ryšys vis vien yra“, – kalbėjo pašnekovas.
L. Šimonis svarsto, kad visgi šeštadienio būsima akcija norima parodyti, „kas yra viršininkas“.
Kalbėdamas apie arti 100 tūkst. gyventojų subūrusią grupę, kuri žada tris dienas neiti į parduotuves, marketingo specialistas teigė, kad prekybos tinklams tai nėra didelė krizinė situacija.
„Žmonės tiesiog užsipirks anksčiau ir tris dienas neis. Tris dienas neiti į parduotuvę nėra neįprastas dalykas. Nemanau, kad čia yra sėkmingas reiškinys. Tai gal daugiau yra noras pademonstruoti, kad yra kažkam nepritariama“, – kalbėjo L. Šimonis.
Pasiteiravus, kaip, jo nuomone, į šią iniciatyvą turėjo reaguoti prekybos tinklai, pašnekovas teigė, kad jie turėjo nereaguoti į žadamą parduotuvių boikotą: „Mano nuomone, reaguoti nereikėjo, parodant, kad tinklai yra aukščiau ir vis vien pirkėjai pirks, o tiesiog po pasakyti, kad apyvartoms įtakos akcija neturėjo“.
L. Šimoniui suprantama, kodėl pradėjus visuomenei diskutuoti apie kainų pokyčius atpirkimo ožiais didžiąja dalimi tapo prekybos tinklai.
„Visada nedidelės įmonės iš pradžių yra labai mėgiamos, nes jos padarė kažką inovatyviai, naujai, žmonėms patiko, bet kai visi subėga ir perka, įmonės tampa didelės ir jei tai yra labai didelė įmonė, tai ji tampa didelei daliai žmonių nemėgiama“, – komentavo pašnekovas.