Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Kalėdų vartojimas išblaško žaliąsias idėjas

2010.12.09 delfi.lt

„Kalėdų bumas“, – šitaip trumpai Lietuvą prieš didžiąsias metų šventes užklumpantį pirkimo vajų įvertina rinkodaros specialistas Linas Šimonis.

Karštligišką bėgiojimą po parduotuves ieškant dovanų kitiems ir naujų daiktų sau jis vadina „jau susiformavusia kultūra“ ir sako, kad per šventes vartojimą didina visi – taip pat ir tie, kurie įprastai deklaruoja besilaikantys socialiai priimtinų „žaliųjų, ekologiškų idėjų“.

„Visos ekologiškos idėjos labai gražiai skamba, jas labai priimtina deklaruoti, bet realybėje, pažiūrėkime, ypač Kalėdų laikotarpiu, žmonės Lietuvoje ir daugelyje kitų šalių yra įpratę vartoti, leisti, pramogauti. Tie du dalykai – ekologija ir noras vartoti – nesuveikia tuo pačiu metu“, – paaiškina rinkodaros specialistas.

Etnologas Libertas Klimka sako, kad prieš Kalėdas žmonės yra labiau linkę pirktis, nei prisiminti lietuviškas šventės laukimo tradicijas. Anot jo, prekybininkų pastangos įsuka ir tuos, kurie paprastai laikosi nuostatų nepasiduoti masinėms nuotaikoms. „Reklama juos įveikia ir, matyt, aplinka. Gal ir savo kaimynus mato, kurie ten visokių daiktų turi“, – aiškina pašnekovas.

L. Klimka primena, kad prieškalėdinio apsipirkimo tradicijų būta ir senesniųjų laikų Lietuvoje, tačiau sako, kad jas su dabartiniais įpročiais lyginti galima „pajuokaujant“.

„Sakykime, Šiaurės Lietuvoje kiekvieną savaitgalį prieš Kalėdas vykdavo labai specifiniai turgūs. Pirmasis – tai šeškaturgis, kur prekiauta žiemiškais drabužiais, pirštinėm – viskuo, ko prireiks nuo speigų ginantis. Sekantis – skaistaturgis, dovanų turgus. Samdiniai gaudavo uždarbį ir galėjo paišlaidauti. O paskutinis, jau prieš Kalėdas, būdavo saldaturgis, kur nusipirkdavo, ko dar trūko šventiniam stalui – ar spanguolių, ar riešutų, ar aguonų. Taigi ta prekyba būdavo tikrai įdomi“, – pasakoja pašnekovas.

Dabar likus septynioms savaitėms iki Kūčių pirmieji šventinėmis lemputėmis įsiplieskia ir specialias akcijas pradeda skelbti prekybos centrai, kuriuose, skaičiuojama, apsilanko devyni iš dešimties Lietuvos gyventojų.

L. Šimonis pabrėžia, kad stengdamiesi pritraukti klientus prekybininkai deda daug pastangų, nes į galutinį vartotoją orientuotoms įmonėms metų pabaigos šventės gali atnešti net iki pusės visų metinių pajamų.

Oficiali statistika liudija, kad vidutiniškai gruodį mažmenininkų apyvartos, išskyrus transporto priemonių pardavėjus, išauga ketvirtadaliu.

Apie per šventes išaugantį vartojimą liudija ir tai, kad gruodžio pabaigoje pastebimai padaugėja darbo gyventojų šiukšles išvežančioms bendrovėms.

Trečdalį sostinės rinkos užimanti atliekų surinkimo įmonė „VSA Vilnius“ skaičiuoja, kad pernai nuo gruodžio 23 iki 31 dienos iš gyventojų surinko maždaug dešimtadaliu daugiau buitinių atliekų nei per pirmas devynias to paties mėnesio dienas.

Atskirai rūšiavimo konteineriuose popieriaus ir plastiko padaugėjo 16 proc., o stiklo – 4 proc.

„Akivaizdu, kad šventiniu laikotarpiu daugiau suvartojama gėrimų stiklinėje ir plastikinėje tarose. Panašu, kad įsigyjama ir naujos buitinės technikos, nes įvairios kartono pakuotės surenkama daugiau nei įprastai“, – pasakoja J. Antanaitytė Voldemarienė, „VSA Vilniaus“ atstovė žiniasklaidai.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2010.12.09.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT