Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

Delfi.lt: Gudrus „Lidl“ žaidimas: kaip laimėti nieko nedarant

2016.01.28 Jūratė Žuolytė, delfi.lt

Tai, kad Lietuvoje netrukus pradės veikti mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“, girdėjo visi.

Tačiau kada tiksliai tai įvyks, kiek parduotuvių bus atidaryta, kokių prekių jose bus galima rasti ir kiek jos kainuos – viskas kol kas paliekama tik spėlionėms. Rinkodaros specialistų vertinimu, taip elgdamiesi „Lidl“ gudriai laimi net visiškai nieko nedarydami.

Sau leisti gali tik didžiausi

Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ viešai skelbia savo ambicingus plėtros planus. Europos jiems nebeužtenka: 2018 m. tinklas žada pradėti veikti Jungtinėse Amerikos Valstijose, Australijoje ir jau intensyviai tam ruošiasi. Galbūt mažytė Lietuva jiems tiek neįdomi, kad skirtų daug dėmesio prisistatyti būsimiems pirkėjams?

Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Rytis Buračas įsitikinęs, kad taip tikrai nėra – atvirkščiai, tokia tylėjimo strategija pasirinkta specialiai ir, bent kol kas, ji puikiai veikia. „Taip, Lietuvos rinka nėra didelė. Bet jei po tiek metų svarstymo, judėjimo pirmyn ir atgal, sklypų pirkimo ir pardavimo, jie visgi nusprendė čia dirbti, reiškia, supranta, kad reikės ir investuoti. Tuo labiau, žinant, kokia pas mus didelė konkurencija. Dabar trauktis jiems jau būtų pernelyg nuostolinga, tad norėdami įveikti rinkos barjerus ir tapti sėkmingais žaidėjais, jie turės investuoti ir į komunikaciją – netikiu, kad jie nebūtų to nusimatę“, – sako jis.

R. Buračas svarsto, kad galbūt „Lidl“ sąmoningai pasirinko tokią strategiją, kad leidžia sklisti gandams, o likus, pavyzdžiui, mėnesiui iki atidarymo, surengs spaudos konferenciją, kurioje pristatys savo viziją, misiją, tikslus ir kitką, ką manys esant reikalinga.

„Akivaizdu, kad šitas tylėjimas suteikia peno įvairioms šnekoms, įvairiems galvojimams patiems „Lidl“ nieko nedarant. Panašiai elgiasi „Apple“ – kai visi žino, kad kažkas vyksta, bet niekas nežino, kas konkrečiai, ir visi laukia. Vien tas laukimas didina įtampą, visi patys prisigalvoja, kas ten gali ar negali būti, situacija apauga gandais ir štai turime pačią karščiausią naujieną neinvestuojant į jokią komunikaciją“, – šypsosi R. Buračas, pabrėždamas, kad tokia strategija tinkama tik didžiausiems rinkos žaidėjams.

„Lietuvoje konkurencija tarp prekybos centrų yra didžiulė. Rinka visada įelektrinta, todėl mažiausia žinutė iš didžiųjų prekybos centrų yra įdomi. Gauname labai patogią terpę tylėti, kuris duoda rezultatų. Būtų blogiau, jei pradėtų sklisti kažkokios neigiamos žinios ir jie tylėtų. Tačiau kol kas fonas yra neutralus arba net galime sakyti teigiamas, galvojant apie tai, kad kuo didesnė konkurencija, tuo vartotojui bus geriau, tuo labiau žinant, kad „Lidl“ turėtų konkuruoti žemomis kainomis. Be to, tai yra Vakarų Europos žaidėjas, ne koks „Fresh Market” iš Baltarusijos, tad kol kas viskas valdoma puikiai – vyrauja teigiamas fonas, įtampa kyla ir visas „piaras” sukasi nemokamai”, – aiškina LiMA valdybos narys.

„Norfa“ pati užleidžia vietą?

Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis taip pat mano, kad „Lidl“ pasirinktas būdas sužadinti žmonių susidomėjimą – labai tinkamas esamai situacijai. Juk nesunku prognozuoti, kad bent pirmosiomis dienomis žmonės tikrai vien iš smalsumo eis ir patys pamatys, kas ir kaip. „Vieniems žmonėms įdomu, ar bus kitokių nei Lietuvoje įprasta prekių, kitiems – kokios čia bus kainos, bet visi turės savų interesų pasižiūrėti. Jeigu bus įgyvendinti abu ar bent vienas iš šių dalykų – kitokios prekės arba mažesnės kainos – populiarumas bus garantuotas”, – įsitikinęs jis.

Tie, kam yra tekę lankytis „Lidl” parduotuvėse užsienyje, žino, kad save jie pozicionuoja kaip pigų prekybos tinklą, o parduotuvių įvaizdžiui neskiria daug dėmesio – dažnai jos atrodo lyg prekių sandėliai ir galima tik spėti, ar taip daroma sąmoningai, siekiant parodyti, kad nereikalingiems blizgučiams, už kuriuos juk galiausiai sumoka pirkėjas, čia pinigai nešvaistomi.

L.Šimonio nuomone, šią poziciją Lietuvoje buvo užėmęs prekybos tinklas „Norfa”, tačiau pastaruoju metu pastebima ženklų, kad jis bando sukti kitu keliu: „Jos nelaimei, dabar „Norfa” pradeda darytis labiau blizganti. Ypač Vilniuje, kur kai kurios šio tinklo parduotuvės savo vaizdu jau konkuruoja su „Maxima”. Negali parduotuvė ir blizgėti, ir būti pigi. Mes tuo netikime – juk blizgumas kainuoja. Tad „Norfa” pati pravėrė duris kitam pigesnio tinklo buvimui, leisdama žmonėms manyti, kad kitas tinklas bus dar pigesnis”.

Istorija rodo – tai veikia

L. Šimonis atkreipia dėmesį, kad tylėdama „Lidl” laimi ir kita prasme: viešieji ryšiai šiuo metu yra geriausias informavimo būdas, nes reklama niekas netiki. Tad kur kas geriau suveikti gali tai, kad apie tave nuolat kalbės žiniasklaidoje, nei konkrečios reklamos transliavimas eteryje. „Mano manymu, geriausia Lietuvoje viešųjų ryšių kampanija įvyko prieš 20 metų, kai „Kraft Jacobs Suchard Lietuva”, kaip tuo metu vadinosi, nupirko Kauno konditerijos fabriką. Jei kas dar atsimena tuos laikus, apie tai, kad už kelis milijonus dolerių ar markių vokiečių fabrikas nupirko mūsų, kas mums tada atrodė milžiniški pinigai, buvo kalbama visur – per televiziją, radiją, rašoma pirmuosiuose laikraščių puslapiuose”, – pasakoja L. Šimonis.

Tuo metu prekybos tinklai Lietuvoje dar tik formavosi, o kavos lyderių pagal pardavimus nebuvo.

„Nuėjęs į parduotuvę matydavai lentyną, kurioje buvo sudėtos įvairių gamintojų kavos. O vieną dieną ateini ir pamatai – šalia stovi dvigubai didesnis stendas už visus kitus kartu sudėjus su „Jacobs” kava žaliame įpakavime. Ką darė lietuviai? Na, kaip nenusipirksi paragauti. Taip lietuviai buvo pripratinti prie „Jacobs” skonio ir tada, kai eteryje pasirodė pirmosios „Jacobs” reklamos, ši kava jau šiaip ar taip buvo pati populiariausia Lietuvoje”, – šypsosi marketingo strategijos ekspertas.

Ar tokia strategija pasiteisins ir „Lidl”? Kol kas galime tik spėlioti. Tačiau ekspertai neabejoja: atėjus laikui jie tikrai ras būdų kaip į save atkreipti dėmesį ir prisitaikyti prie Lietuvos rinkos poreikių.

Tačiau patys „Lidl“ atstovai neigia, kad ši tyla – specialiai apskaičiuota. „Sąmoningai nesiekiame sukurti paslapties aureolės neskelbdami atidarymo datos bei kitų strateginių planų. Iki prekybos veiklos pradžios nevykdome aktyvios išorinės komunikacijos ir apsiribojame atsakymais į žurnalistų teikiamus klausimus.

Tikimės visuomenės supratingumo, mat konkreti atidarymo diena priklauso nuo parengiamųjų darbų eigos. Šiuo metu vykdome aktyvią plėtrą. 2015 metų vasarą pastatytame logistikos centre kuriasi mūsų regioninė bendrovė, kuri ir užtikrins jo veiklą. Tuo pat metu formuojame būsimųjų parduotuvių prekių asortimentą bei ieškome darbuotojų statomoms parduotuvėms. Atidarymo datą paskelbsime tada, kai būsime pasiruošę”, – sako „Lidl Lietuva” marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovė Agnė Dalia Gaižauskienė.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2016.01.28.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT