Linas Šimonis

Vadovams ir savininkams: marketingo strategijos konsultacijos.

  • Straipsniai
  • Žiniasklaidoje
  • Konferencijų organizatoriams
  • Žiniasklaidai
  • Kontaktai

bznstart.lt: Kaip išvengti rinkodaros klaidų?

2015.08.17 Gražina Vincel, bznstart.lt

Kad verslas būtų sėkmingas, reikia dviejų verslo kūrėjų. Vienas turėtų būti rinkodaros specialistas, sprendžiantis, kaip pinigai ateis iš pirkėjų, o kitas – gamybininkas, organizuojantis reikiamus procesus. Kitų įmonių patirtis rodo, kad tai iš tikrųjų veikia. Tai patvirtina ir rinkodaros strategijos ekspertas Linas Šimonis, sutikęs atskleisti dažnai versle daromas rinkodaros klaidas.

„Pirmasis iššūkis – suprasti, kas yra rinkodara. Jei pažiūrėsime į sėkmingus verslus, labai daug jų yra įkūrę du žmonės. Galbūt Lietuvoje prieš 25 metus buvo tam tikra išimtis, nes galėjo įkurti vienas žmogus. Buvo deficito laikai – daryk, ką nori, vis tiek pirks. Dabar nėra deficito, tai nebegalioja – įkūrėjai yra du žmonės. Vienas jų yra rinkodaros specialistas, antras – gamybininkas“, – pasakoja jis.

„Kai puolama leisti pinigus tokiems dalykams kaip reklamos, filmukai ir pan., neturint aiškios krypties ir strategijos, dažniausiai rezultatai nebūna tokie geri, kaip tikėtasi. Tai didžiausia pradedančiųjų verslininkų klaida, kai norima eiti į viešumą“
L. Šimonis

Vienas tokių pavyzdžių yra įmonė „Apple“. Pašnekovas primena, kad vienas jos kūrėjų Steve’as Jobsas yra garsus rinkodaros specialistas, sugebėjęs iš siūlomų produktų padaryti kultą, o jo partneris Steve’as Wozniakas pačioje „Apple“ pradžioje buvo visiškai techninis žmogus, kuris dar ir dabar prisipažįsta nemėgstantis stovėti prieš auditoriją.

Dabar pas L. Šimonį dažnai ateina verslininkų, tarp jų ir garsių įmonių savininkų, kurie kadaise įkūrė gana sėkmingą verslą, tačiau nori toliau plėstis. Pasak eksperto, šie verslininkai yra gamybininkai, sukaupę pakankamai patirties, tačiau to neužtenka: jie pradeda suvokti, kad, jeigu šiandien nori kažką daryti, tarkime, eiti į naują nišą ar labiau spausti konkurentus, nepakanka labai gerai žinoti gamybinius procesus ar išmanyti įmonės struktūrą. Kadangi jie verslą įkūrė vieni, dabar ieško pagalbos rinkodaros srityje.

Kita didelė klaida yra strategijos neturėjimas. „Kai puolama leisti pinigus tokiems dalykams kaip reklamos, filmukai ir pan., neturint aiškios krypties ir strategijos, dažniausiai rezultatai nebūna tokie geri, kaip tikėtasi. Tai didžiausia pradedančiųjų verslininkų klaida, kai norima eiti į viešumą. Pernelyg daug pinigų skiriama išoriniams dalykams – „papudravimui“. Jie mano, kad tai išgelbės. Suprantu, kodėl tai daroma: įvairios reklamos, interneto puslapis yra labai matomi ir visuomenė mano, kad tai yra rinkodara“, – sako pašnekovas.

Keturių etapų strategija

L. Šimonio teigimu, pirmame etape reikia suvokti, kaip vystosi visuomenė, kokia yra aplinka. Galbūt atsirado nauja technologija ar pasikeitė tam tikri pirkėjų įpročiai. Būtina įvertinti, koks tam tikros prekės poreikis, kokie yra konkurentai, kaip sparčiai jie gali užimti rinką ir pan. O per tą suvokimą reikia išlaikyti savo gebėjimus sukurti kitokį produktą, kurį galima pateikti rinkai.

Antrame etape svarbu įvardyti, kodėl pirkėjas rinksis mus, o ne konkurentus. Kitaip tariant, reikia žinoti savo išskirtinumą. „Pageidautina, kad tai nebūtų pusės puslapio aprašymas, kuo mes skiriamės nuo kitų. Tai turi būti vienas išskirtinumas, idealiu atveju – vienas žodis. Tarkime, „Norfa“ – pigu, „Apple“ – prestižas, „Ferrari“ – greitis, „Maxima“ – dydis ir t. t.“, – pabrėžia pašnekovas.

Tuomet tereikia pateikti įrodymus, kad mūsų išskirtinumas tikrai yra toks. Būtent šis etapas, pasak eksperto, dažnai praleidžiamas. Kaip pavyzdį jis pateikia vieno žmogaus patirtį: „Supratau, kodėl nusipirkęs „Apple“ kompiuterį vis bandžiau jį atidaryti iš kitos pusės, o ne iš tos, iš kurios visą laiką buvau įpratęs. Iki tol turėjau kitų gamintojų kompiuterius. Pasidėdavau ant kompiuterio viršaus užrašą „Pasuktas į mane“ ir bandydavau atidaryti. O „Apple“ obuolys yra nusuktas nuo manęs. Jis išskirtas ne man, kad matau obuolį ir tinkamai jį atsidarau. „Apple“ skirtas kitiems – obuolys atsuktas į kitus. Tai visiems rodo, kad aš turiu pinigų, nes nusipirkau „Apple“ kompiuterį.“

Ir tik ketvirtoje vietoje L. Šimonis išskiria komunikaciją – tai, nuo ko visi dažnai pradeda. Viešieji ryšiai, internetas, reklama atsiduria priekyje, o apie ankstesnius etapus nelabai ir pagalvojama.

Ačiū iš anksto, kad dalinatės su savo draugais Facebook'e:

Linas Šimonis | 2015.08.17.

Linas Šimonis
Lino Šimonio nuotrauka viešam naudojimui.

Vadovo konsultavimas

  • Vadovo konsultavimas
  • Strateginės sesijos moderavimas

Mokymai ir konferencijos

  • Marketingo strategijos paskaita

Atsiliepimai

Tikėkimės, kad bendradarbiavimas nenutrūks

Labai džiaugiuosi su Jumis susipažinusi ir dar kartą ačiū už šaunų seminarą. Svarbiausia, kad Jūs mokate įkvėpti.

Natalija Pauliukienė, KTU PI Vadybos mokymo centras

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu

Gaila, kad per vėlai pradėjome dirbti su Linu Šimoniu. Kol dirbome patys, uždirbome žymiai mažiau, negu būtume uždirbę su jo pagalba. Norime pelnytai pagirti Liną už sugebėjimą įsigilinti ir suvokti įmonės problemas, už tinkamą veiksmų planą bei pateiktą aiškią veiklos strategiją. Lino konsultacijos mūsų įmonei padėjo stiprų pamatą, siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, paskatino tobulėti tiek asmeniškai, tiek visą įmonę.

Darius Igaris, Geralda Decor direktorius

Lino konsultacijos – tai marketingo aukštasis pilotažas.

Reikėjo pusės metų, kad priprastume vieni prie kitų, kad „apšlifuotume aštrius kampus“. Tik dirbdamas su Linu Šimoniu supratau, kiek įmonei reiškia rinkodara, o dar labiau įsikaliau į galvą, kiek ji svarbi gamybinės įmonės vadovui. Kad tai kasdienis nepaliaujamas darbas, toks pat kaip gamyba, tik daug daug svarbesnis. Šio bendro darbo privalumas - kad galime bet kuriuo metu tartis ir gauti kvalifikuotą konsultaciją. O Lino konsultacijos, marketingo pritaikymas prie įmonės specifikos - tai marketingo aukštasis pilotažas.

Valentinas Navikauskas, UAB Tūta valdybos pirmininkas

Nepriimame jokių svarbesnių strateginių sprendimų prieš tai nepasikonsultavę su Linu Šimoniu

Tuo viskas pasakyta.

Aidas Kaubrys, Office Guru direktorius

Skatina verslo plėtrą

Konsultacijos ir nuolatinė Jūsų pagalba naudinga ne tik dabar, bet ir skatina galvoti apie verslo plėtrą.

Gintautas Igaris, Geralda direktorius

Vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Konsultuojuosi pas Liną Šimonį jau ne pirmus metus. Iš pradžių tai atrodė kiek neįprasta, ir reikėjo laiko įvertinti gautą informaciją. Tačiau dabar galiu drąsiai teigti, kad vykdant priimtus strateginius sprendimus nedelsiant, galima pasiekti akivaizdžių rezultatų.

Aidas Vaičiulis, Vaičiulis human resources consulting direktorius

Naudinga Lino patirtis ieškant strateginių pranašumų

Dirbant su Linu pavyko atrasti nemažai naujų įžvalgų - tarsi požiūrį iš šalies į savo produkto problematiką, o ypač naudinga buvo Lino  patirtis ieškant strateginių pranašumų - t.y., gryninant produkto pozicionavimą.

Sigitas Stasevičius, Ogmios centras direktorius

Straipsniai

  • Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

    Valstybės marketingas: kokį paminklą statyti Lukiškių aikštėje?

  • Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

    Maxima prieš Lidl: šūvis sau į koją

  • Bankų marketingo problemos

    Bankų marketingo problemos

  • Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

    Propagandos karai Lietuvoje: Rusija prieš demokratiją

  • Lietuviai – lojalūs pirkėjai

    Lietuviai – lojalūs pirkėjai

Žiniasklaidoje

  • 15min.lt: Dėvėtas prekes Lietuvoje perkam brangiau, nei naujas užsienyje: patys kalti, sako ekspertai

    2020.11.18
  • Delfi.lt: Užsienyje drabužius išparduoda už centus, o lietuviams – špyga? Paaiškino, kodėl neturime grandiozinių nuolaidų

    2020.10.14
  • LRT.lt: Nustebino „Sugamour“ kainos Vilniuje: už tą patį patiekalą sumokėjo beveik dvigubai daugiau nei Kaune

    2020.07.01
  • Delfi.lt: Įvertino į Lietuvą žengusį naują rusišką prekybos tinklą: visiems vietos po saule neužteks

    2020.06.17
  • Delfi.lt: Pardavėjo profesija išgyvena „aukso amžių“: į parduotuves einame ne prekių, o dėmesio

    2020.03.10

Konferencijos ir seminarai

  • Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    Marketingo strategijos pagrindai ir praktika – verslumo mokymai Marijampolės kolegijoje

    2019.04.09

Populiariausi straipsniai

EZ Fat Footer #1

This is Dynamik Widget Area. You can add content to this area by going to Appearance > Widgets in your WordPress Dashboard and adding new widgets to this area.

  • Marketingo strategijos paskaita

RSS LinasSimonis.com

Paieška svetainėje

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

© 1999–2025 Linas Šimonis
Terminalo g. 3, Kauno LEZ, LT-54469 Kaunas
Kopijuoti ir platinti be autoriaus raštiško sutikimo draudžiama. Cituojant, nuoroda į www.LinasSimonis.lt būtina.

Pilnam funkcionalumo užtikrinimui, svetainėje naudojami "cookies". Prašau, leiskite juos. Sutinku Atmesti Privatumo politika
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT